KM stand Vespa sprint niet zichtbaar.

faxe23

New Member
Dag allemaal!

Ik heb een vespa sprint uit 2018, 2e hands gekocht. Toen ik de scooter kocht had de verkoper een zekering eruit gehaald zodat je het needle swipe effect krijgt en dan kan je dus alleen je totale km stand zien en niet je per trip gemaakte km. Nu heb ik er weer een zekering in, maar nu zie ik alleen wat ik per trip rij en niet meer mijn totale km stand. Ik heb de zekering er meerdere keren in en uitgehaald maar hij blijft nu zo staan. Ik heb al een nieuwe stuurschakelaar rechts gemonteerd maar dat was dus niet het probleem.

Heeft iemand een idee wat dit is en hoe dit kan? Ik hoor het graag:)

Groetjes!
 
Advertisement - register to remove this

Dag allemaal!

Ik heb een vespa sprint uit 2018, 2e hands gekocht. Toen ik de scooter kocht had de verkoper een zekering eruit gehaald zodat je het needle swipe effect krijgt en dan kan je dus alleen je totale km stand zien en niet je per trip gemaakte km. Nu heb ik er weer een zekering in, maar nu zie ik alleen wat ik per trip rij en niet meer mijn totale km stand. Ik heb de zekering er meerdere keren in en uitgehaald maar hij blijft nu zo staan. Ik heb al een nieuwe stuurschakelaar rechts gemonteerd maar dat was dus niet het probleem.

Heeft iemand een idee wat dit is en hoe dit kan? Ik hoor het graag:)

Groetjes!
Hi
Post automatically merged:

Heb je al antwoord? Ik heb namelijk een soort gelijke probleem. Zodra ik de scooter start blijft mijn Dashboard op trip A staan en blijft mijn tijd haken op 12:00.
 
Hi
Post automatically merged:

Heb je al antwoord? Ik heb namelijk een soort gelijke probleem. Zodra ik de scooter start blijft mijn Dashboard op trip A staan en blijft mijn tijd haken op 12:00.
Hi man, Nee helaas heb ik nog steeds het zelfde probleem. Ik weet nu wel denk ik wat het is. Ik kan het alleen er lastig uitleggen omdat ik geen idee heb hoe het onderdeel het. Als ik tijd heb om aan mijn scooter te sleutelen dan kom ik erop terug.
 
Heel simpel.

Als de tijd op 12:00 blijft staan betekent dit dat de accu spanning los van de teller is geweest. Deze dien je in te stellen met de mode knop op de rechter stuur schakelaar.
Hiermee kan je de stand ook aanpassen van trip A naar trip B en totale kilometers.
Lukt dit niet met de modeknop, dan maakt de schakelaar niet goed contact. Dan zit er oxidatie tussen.
Dit komt omdat deze knop nagenoeg niet wordt gebruikt. Even open schroeven en met een fijn schuurpapiertje langs de 2 contactpunten gaan.
 
De tijd kan je alleen instellen als de totale afstand in beeld is. Dan de modeknop ingedrukt houden tot de uurtijd gaat knipperen. Dan door indrukken de uurtijd instellen. Dan weer lang ingedrukt houden en de minuten instellen.
 
Back
Top