Koop ontbinden minderjarig

Status
Not open for further replies.

Divided.

Well-Known Member
even spoed.

Mijn broertje heeft zijn 360 geruild tegen een wii

moeder doet moeilijk omdat er zoals in de advertentie staat maar 1 controller bij de 360 zit.
en bij de wii 2.
dit stond in de adv. haar zoontje van 15(?) is hier mee akkoord gegaan en nu doet moeder moeilijk en wil ze terug ruilen wat in mijn recht ?

Advertisement - register to remove this

Bij minderjarige moet er sowieso een voogd mee lijkt me. Bij kleine aankopen zal het arbitrair zijn, maar denk dat ze hier een punt heeft.

Jij bent niks verschuldigd. Jij kan er niks aan doen dat zijn moeder het niet wist, dat word gewoon een controller erbij kopen op dat jongetje zijn kosten:p

En de 360 is nog eens duurder als een Wii ook..

Hoe is de ruil gegaan dan?

wat aan schampwijf dan, koop gvd een 2e controller erbij ofzo en doe verder niet moeilijk ?

vast weer zon bijstands wijf :X

Een minderjarige is, mits hij met toestemming van zijn wettelijke vertegenwoordiger handelt, bekwaam rechtshandelingen te verrichten, voor zover de wet niet anders bepaalt.

:)

Mwoah. Dikke kans dat die minderjarige dit wint hoor. Trouwens, wie bepaalt welk item bij een bepaalde leeftijd hoort?

mijn broertje is ook minder jarig..

ruil tussen minder jarig en minder jarig..
alleen ik was er bij en stemde in.

*niks bijstand a4 avant 2.7 tdi voor de deur

Mwoah. Dikke kans dat die minderjarige dit wint hoor. Trouwens, wie bepaalt welk item bij een bepaalde leeftijd hoort?

Sowieso de rechter, ik heb mn wetboek hier niet liggen maar staat een en ander duidelijk in verklaard.

Zoals een auto kopen bij iemand van 18 hoort, een scooter bij iemand van 16 hoort een game console bij kinderen :) Gewoon logica.

*wijf is onderweg hierheen zo nog even stennis schoppen hier voor de deur

*anders ruiten van die a4 eruit

Stel dat iemand van 16 een lening neemt (via wat voor weg dan ook) om voor 2000€ een scooter te kopen. Ouders vinden dit niet ok, omdat zoon minderjarig is en zij geen toestemming hebben gegeven. Dan gaat de rechter met ontbinding niet meer accoord denk jij :D?

Heb ik altijd toestemming van mijn ouders nodig om spullen te kopen?
Je hebt niet altijd toestemming van je ouders nodig. Artikel 234 lid 3 van Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek zegt namelijk: ‘De toestemming wordt aan de minderjarige verondersteld te zijn verleend, indien het een rechtshandeling betreft ten aanzien waarvan in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat minderjarigen van zijn leeftijd deze zelfstandig verrichten.’ Dat is een hele mond vol. Maar het komt op het volgende neer. Vaak kopen jongeren spullen waarvan het raar zou zijn als ze er steeds toestemming voor zouden moeten vragen. In die gevallen gaat men er bij voorbaat van uit dat je de toestemming hebt.

Stel je bent veertien jaar en je wilt een pakje kauwgom kopen. Het zou toch vreemd zijn als je eerst aan je ouders moet vragen of dat wel mag. Bij zulke kleine aankopen mag een verkoper aannemen dat je er toestemming voor hebt. Het gaat dan steeds om aankopen die gebruikelijk zijn voor iemand van een bepaalde leeftijd. En hoe ouder je wordt, hoe hoger het bedrag waarvoor toestemming mag worden aangenomen.

dat mens wil de ruil ongedaan maken in een msn gesprek tussen haar zoon en mijn broertje staat duidelijk wat erbij zit.

net rechtenstudent gebeld (collega van me) die zegt dat ik veel ellende op me hals haal.

sorry hoor maar ik neem aan het het gewoon via marktplaats.nl is gegaan?? dan kunnen ze toch niks maken??

Status
Not open for further replies.
Back