Komt me snaar hoog genoeg? + Pics

ModKid

1000+ post
DSC00455.JPG


DSC00452.JPG


Aerox geheel standaard
MetraKit Handmade
76 sproeier ( volgens mij wel goed :? )
5.0 gram rolletjes

ik reed eerst met 6.2 gram rollen ( standaard zwarte rollen ) en toen zat er een klein dipje in het begin, nu rijd het al een stukje beter, alleen kan die snaar niet "nog een stukje hoger" ? paar mm ?

alle hulp word met openarmen ontvangen :)
 
Advertisement - register to remove this

Nee, snaar komt niet hoog genoeg.
In principe zou je zwaardere rollen moeten proberen of een bredere snaar.
Het zou ook kunnen zijn dat je vario gewoon "op" is, voel ff of er een groef in zit, die het "klimmen" van je snaar beperkt.
 
Originally posted by Running_Sp
zit die vario ring er niet gewoon in ofzo ? en anders ff 5,5 gram proberen of die 5 gram met 6,2 mixen (rollen om en om in de vario)

ik ben n00b, maar niet zo n00b :p vario ring is eruit, maar heb het afstandsringetje erbij gelaten btw. dun ringetje van 1mm. die zit nu net achter die eerste poulie.
 
Originally posted by DNA-Menno
Nee, snaar komt niet hoog genoeg.
In principe zou je zwaardere rollen moeten proberen of een bredere snaar.
Het zou ook kunnen zijn dat je vario gewoon "op" is, voel ff of er een groef in zit, die het "klimmen" van je snaar beperkt.

als de snaar niet hoog genoeg komt, moet ie gewoon lichtere rollen hoor, en dus geen zwaardere :| . Tis gewoon een std scoot met een ander pijpje, die snaar is gewoon goed.
 
lichtere rollen, is altijd zo als je snaar niet hoog genoeg komt, snap niet hoe sommige mensen er opeens op komen dat je nog zwaardere moet. Besides, je rollen zijn al zwaar genoeg voor een std mina vario + ander pijpje. Je hebt al 6.2 gram rollen en dit is dus echt wel ff wat te zwaar voor mina met een andere pijp. Meestal moet je dan zo rond de 5 gram zitten, dus zeker niet NOG zwaarder als 6.2 |(

edit: ow je reed al met 5gr rollen, is die foto daarmee genomen? Zoja: toch nog wat lichtere dan...
 
me sproeier blijkt goed te zijn, koffie bruin met melk... daarnaast is me gasresponse een stukje beter nadat ik me bougie erin en eruit heb gedraaid :S :S.... der komt iig een gele drukveer nog in om me dipje weg te halen, als ik laag in toeren rijd en doe vol gas gaat het langzamer naar 9000 toeren, dan als ik uit stilstand weg tuft... eenmaal rond de 6000 te zitten is de gasresponse gewoon goed.
 
Originally posted by mssh
Volgens mij komt z'n snaar wel hoog genoeg kheb nog nooit een originele aerox gezien met alleen andere uitlaat. Waar de snaar hoger kwam.

Je kan hem met gemak nog hoger krijgen, of een breder snaar. Of je haalt dat dunne ringetje bij je vario bus weg en dan plaats je dat dunne ringentje voor de ventilator. De Ventilator verschuift iets en de starterkrans blijft op de zelfde afstand. Hierdoor zal je 5km meer top hebben.
 
Originally posted by MinaRallyLC
Je kan hem met gemak nog hoger krijgen, of een breder snaar. Of je haalt dat dunne ringetje bij je vario bus weg en dan plaats je dat dunne ringentje voor de ventilator. De Ventilator verschuift iets en de starterkrans blijft op de zelfde afstand. Hierdoor zal je 5km meer top hebben.

ik wil ff meer opmerkingen hier over horen van andere members op de fora of dit waar is? en of dit gewoon kan ?
 
Originally posted by MinaRallyLC
Je kan hem met gemak nog hoger krijgen, of een breder snaar. Of je haalt dat dunne ringetje bij je vario bus weg en dan plaats je dat dunne ringentje voor de ventilator. De Ventilator verschuift iets en de starterkrans blijft op de zelfde afstand. Hierdoor zal je 5km meer top hebben.

Hee goede tip, je plaatst het ringetje dus zeg maar tussen de krukasmoer en de half pulley (koelvin)?
 
Nee, tussen de bus en de halfpoulie, top neemt niet automatisch 5km toe, licht er maar net aan of het dan goed is of juist slechter. Beter laat je die 5gr nog f zitten en neem je een gele malossi veer. Daarna eventueel je rollen nog iets verlichten of verzwaren.
 
Originally posted by Chiel
Nee, tussen de bus en de halfpoulie, top neemt niet automatisch 5km toe, licht er maar net aan of het dan goed is of juist slechter. Beter laat je die 5gr nog f zitten en neem je een gele malossi veer. Daarna eventueel je rollen nog iets verlichten of verzwaren.

yeps heb nu een gele malossi gekocht, en een koppeling blokkeer sleutel... btw dat ringetje zit ook tussen de halfpoulie en de bus, maar die moet ik dan toch verwijderen ?? zodat de snaar ietsje hoger kan dan ?
 
Back
Top