Snaar komt niet goed terug

Cipher

Well-Known Member
Ok, ik gooi er ook weer eens een topic tegenaan.

Ik rijdt met 6gr rollen welke hun best doen om n gele Malossidruk veer klein te krijgen. Als ik vanuit stilstand volgas wegrijdt, blijft hij heerlijk op toeren liggen en ga ik zo richting 60. Tot daar geen problemen.

Als ik gas loslaat en afrem, en vervolgens weer ga rijden, komt hij maar weer moeilijk op toeren. Eerst dacht ik dat dit kwam doordat mn carb te rijk stond, en hij eigenlijk een beetje verzoop als ik volgas reed, maar nu ben ik er vrijwel zeker van dat het komt doordat mijn v-snaar niet goed naar beneden zakt.

Nu zou je normaliter met dit probleem er een zwaardere drukveer inleggen, maar ik vind die gele Malossi veer eigenlijk al wat aan de zware kant als je kijkt naar mn 'setup' (std ontgrensd, 17,5mmcarb, Evo speedclutch).

Het loopvlak van zowel mijn vario als achterpoulies zien er nog goed uit. In de vario is een heel klein pitje te vinden, verder niets. Ook de rollerbanen van de vario zijn nog vlak. Mijn achterpoulies kunnen soepel van en naar elkaar toe bewegen.

Waar kan dan het probleem liggen dat mn snaar soms niet goed terug komt? Is mn snaar te stroef waardoor hij niet goed tussen de achterpoulies omhoog kan 'glijden', of ben ik toe aan een andere vario omdat de rollers niet terug willen rollen?

Is het verstandig om zowieso een nieuwe vario te kopen? (4000 op teller, maar ws. ruim 8000 gereden). Wat is het effect van bijv. een HEBO-vario?
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat dit gewoon te maken heb met je drukveer, die versleten is of gewoon strakker moet.

Als je druk veer strakker staat trekt ie je vario weer meer uit elkaar lijkt mij. en dus zal ie dus ook weer beter oppakken.
 
De drukveer is nog goed.
Heb er ook al n polini EVO-veer ingehad (nogal overkill) maar dat reeds helemaal bagger.
Heb er ook een blauwe en zilvere polini in gehad (slapper als de gele malossi), maar dat gaf hetzelfde probleem.

Gele malossi lijkt me strak zat...

-edit

Mijn enigste theorie op het moment is dat mijn rollen te zwaar zijn. Als ik volgas uit stilstand wegtrek blijf hij goed op toeren vanwege de gele drukveer, die voorkomt dat de rollen tesnel naar buiten schieten. Bij hernemingen zijn de rollen echter wel zwaar genoeg om naar buiten te blijven hangen...
Ist enigste logische dat ik kan verzinnen. Misschien dat ik vanavond wat lichter erin kan leggen
 
Last edited:
Ja, en ws. dus ook toch een slappere veer. als ik er nu alleen lichtere rollen inprop maakt hij denkik overtoeren bij wegrijden.
en ik ben bang dat als k er n lichtere veer indoe het probleem weer terug is...
 
Nj, carb kan beter worden afgesteld.
Zodra hij overigens weer op toeren is, trekt ie weer heerlijk door. Tis dus niet dat mn rollen echt te zwaar zijn. Dus misschien dat het ook wel mengsel probleem is. Het is geen "BWWWWOAAAP" geluid dat je hoort, maar lijkt wel een beetje op de "BWWWW".. zeg maar :+

Snaar ziet er nog prima uit. Had laatst wel al n nieuwe gehaald maar die pastte er nie in. Bleek voor een kymco te zijn ofzo. Dus weer terug gebracht. Maar snaar lijkt mij nog in goede staat te zijn...
 
zijn je poulies achter nog helemaal goed??? je kan kijken of je torquedriver nog wel helemaal goed is..... en of je drukveer geen wrijving heeft.... anders zijn daar soort lagertjes voor te koop.... 2 ringen om je drukveer heen.... werkt perfect
 
Back
Top