Komt me snaar hoog genoeg? + Pics

ModKid

1000+ post
DSC00455.JPG


DSC00452.JPG


Aerox geheel standaard
MetraKit Handmade
76 sproeier ( volgens mij wel goed :? )
5.0 gram rolletjes

ik reed eerst met 6.2 gram rollen ( standaard zwarte rollen ) en toen zat er een klein dipje in het begin, nu rijd het al een stukje beter, alleen kan die snaar niet "nog een stukje hoger" ? paar mm ?

alle hulp word met openarmen ontvangen :)
 
Advertisement - register to remove this

nou me gele drukveer zit eronder, doormiddel van " slaan met een sleutel " hebben we de koppeling los gekregen, je doet de blokkeer sleutel op de bout, je houd hem in je handen, en ramt die sleutel terwijl die op de boutje zit op de grond, en dan is die bout zo los, alleen je haalt je klauwe wel open.

veer derin gedaan, en alles trug gedaan, kreeg ik me snaar der niet meer op... stond onmin gespannen allemaal :S :S.... dus koppelinghuis los gedraaid en die koppeing een beetje van de as af getrokken, en die snaar met veeeel moeite op de vario bus gedouwd... koppeling terug gedouwd en aan gedraaid,

nu is de "gasresponse" veel beter, maar hij maakt onmin veel toeren... en de trekkracht is verminderd :S ???

maar iig is die gasresponse verbeterd, maar die toeren, oei.... 9200 toeren op me rox tellertje.
 
Hij heeft wel gelijk, gewoon ff je poulies in elkaar drukken (gele veer moet wel lukken toch) dan je snaar tussen de poulies duwen, en dan je snaar over je vario bus.

Beste manier vind ik zelf...
 
ik heb nu ongeveer 165km gereden vandaag, maar me scooter zit gewoon toeren te janken, als ik 1mm me gas open doet vliegt ie al naar de 40 toe... als ik drie kwart gas open doet gaat ie even hard als dat ik volledig gas open doet alleen het aantal toeren is anders.

kan ik dit nog perfectioneren ? zodat ik mogelijk iets harder kan ??
 
Weet niemand hier meer van? ik zit dus met hetzelfde probleem. Mijn v-snaar kan ook nog een stuk meer naar buiten. AlLeen twijfel ik nu over lichtere of zwaardere gewichten? Immers: Als je zwaardere neemt heb je misschien wel geen toeren genoeg om ze te laten ingrijpen. > of je neemt te licht en de rolletjes hebben de zwaarte niet om de vario uitelkaar te druken maar misschien wel weer genoeg toeren

:S :S vaag wie weet hier meer over?
 
nou om ff de problemen uit de wereld te helpen. als je snaar niet helemaal boven aankomt zal je toch zwaardere rollen moeten.

en waarom? nou omdat als je hele lichte rollen erin zet gaat ie meer toeren maken omdat je snaar minder makkelijk omhoog gedrukt word. dus als je dan zwaardere rollen neemt zal je snaar makkelijk omhoog gedrukt worden en dus ook hoger komen.

soms komt ie niet meer hoger vanwege een riggel in die vario.

dus als jij ziet dat je snaar niet hoog genoeg komt zal je gewoon iets zwaardere rollen moeten nemen. vaak trekt ie hierdoor wel beter door.
 
Back
Top