V-snaar komt niet bovenaan

Wout

Streng & rechtvaardig
Ik zit met een vaag probleem, mijn v-nsaar komt nooit bovenin de vario. Ik heb met zware en lichte rollen gereden maar er blijft altijd een ongebruikte rand op de vario van ongeveer 5mm.

Als de scoot niet draait zie je ook dat hij niet helemaal bovenin de achterpoelies zit. Ik heb al een andere snaar erop gelegd maar ook dat ding komt niet bovenaan.

Casper heeft ook een peugeot, maar met een ander(langer) carter, en heeft hetzelfde probleem.

Is dit een bekend Peugeot probleem ofzo?
 
Advertisement - register to remove this

vario

mijn vario heeft hetzelfde probleem |( |( |( met de standaard vario

hoop dat dat ooit eens verandert :rolleyes: :rolleyes:
maybe is het wel een peugeot kwaaltje want is er hiero ook iemand die er geen last van heeft ?

greetz arjan
 
Gewoon het vario busje 1mm afdraaien !!! Of
Ik heb in m'n Peusjo's altijd Malossi Overrang (mina/piaggio) maar er zijn geen Lange V-snaren voor Peusjo dus gebruik ik altijd de V-snaar van de Di-tech/Katana :D:D
 
Originally posted by Makker
Gewoon het vario busje 1mm afdraaien !!! Of
Ik heb in m'n Peusjo's altijd Malossi Overrang (mina/piaggio) maar er zijn geen Lange V-snaren voor Peusjo dus gebruik ik altijd de V-snaar van de Di-tech/Katana :D:D

Hmm, dan ga ik dat ding maar es afdraaien, want het lijkt me dat die 5mm toch wel wat scheelt in prestaties
 
Originally posted by Makker
Gewoon het vario busje 1mm afdraaien !!! Of
Ik heb in m'n Peusjo's altijd Malossi Overrang (mina/piaggio) maar er zijn geen Lange V-snaren voor Peusjo dus gebruik ik altijd de V-snaar van de Di-tech/Katana :D:D

Das een idee :)

Polini snaar heb ik maar heeft geen verschil.

Binnenkort maar eens multivar + torque drive kopen :)
 
Originally posted by Makker
Gewoon het vario busje 1mm afdraaien !!! Of
Ik heb in m'n Peusjo's altijd Malossi Overrang (mina/piaggio) maar er zijn geen Lange V-snaren voor Peusjo dus gebruik ik altijd de V-snaar van de Di-tech/Katana :D:D

Als je overrange van mina oid erinzet, waar moet je dan op letten?
 
Last edited:
Originally posted by Makker
Gewoon het vario busje 1mm afdraaien

Ik heb welliswaar een honda, maar heb hetzelfde probleem. Ik heb die bus op een draaibank afgedraaid, 1 milimeter, maar merk er dus echt helemaal niks van. Daarna nog 0,8 mm eraf, maar nog steeds niks. Verder durf ik niet te gaan.

GRZ
 
Nooit verder dan 1.6 mm !!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb die bus op een draaibank afgedraaid, 1 milimeter, maar merk er dus echt helemaal niks van. Daarna nog 0,8 mm eraf, maar nog steeds niks. Verder durf ik niet te gaan.

Dan moet je het zoeken in je achter poulie !!!
 
hhmmm

he mensen ik heb in plaats van het busje afrdaaien gewoon de vario afgevlakt (de zijde waar de rollers in zitten)
mijn snaar ook polini loopt nu net op het randje (gelukkig niet erover)

ps malossi overange voor runner oftwele piaggio past dat ook in mijn sf1 zonder alteveel gedoe en gefrees
 
Als je de Malossi overrange hebt van een Mina.
Dan moet je wel een vul ring gebruiken voor de achter poulie. (kom je van zelf achter hoe)
Je moet ook een andere vario bus gebruiken, omdat die van Mina te groot is (binnen diameter) neem dus een bus van een Malossi of Polini Vario (van Peusjo)
 
Back
Top