Hij lijkt erg op dezeLigt aan welke van de 3 je hebt. Systeem 1 zal niet je ontsteking blokkeren als die pomp kapot zou zijn. Systeem 2 doet dat wel.
Hoe systeem 3 werkt heb ik nog niet onder lijve mogen meemaken.
Ik heb inderdaad systeem 1 zie ik.Systeem 1 is overigens de oude CDI i.c.m een zwart blokje met 6 pinnen erin.
Ok ik snap hem...Ja je kan eventueel wat meer bijmengen bij de brandstof.
Je kan die oliepomp niet meer olie laten geven, want het signaal word ergens vandaan gehaald om het toerental te moeten (zou eventueel via het vliegwiel kunnen gaan).
Zat meer te denken aan even warm draaien en een rondje in de straat.Vraag 5:
Met de cilinder is ongeveer 10 km gereden, nu hoor ik de ene zeggen dat je met een aluminium/nikasil de cilinder maar ongeveer 200km hoeft in te rijden en de andere zegt 500 km
Vraag 1:
Zaterdag heb ik de athena 70cc ( via marktplaats) gemonteerd en sindsdien kan ik nog geen 1 km rijden en hij is al te warm (in het rode op de meter)
Het systeem heb ik ontlucht.
Hoe kan ik controleren of de pomp wel draait?
Ik heb nog een andere pomp liggen of zal ik die sowieso erop doen?
Is het deze ?Cilinder 50cc 40mm Athena Peugeot Speedfight 2 L.C / Peugeot Speedfight 2 WRC [Compleet geleverd] Cityparts
Cilinder 50cc 40mm Athena Peugeot Speedfight 2 L.C / Peugeot Speedfight 2 WRC [Compleet geleverd]www.cityparts.nl
Heb hem op Peugeot nooit gereden.
Hierin zit de originele temperatuur sensor
Ik heb eigenlijk verschillende vragen.
Laat ik beginnen bij het begin.
Ik heb een speedfight 2 LC gekocht via marktplaats. Heb ik verschillende dingen aan veranderd. laat ik beginnen bij mijn setup.
speedfight 2 LC
Athena 70cc
Krukas doper s1r
Stage6 vario
Malossi 7 gr rollen
Stage6 koppeling
Malossi gele drukveer
Dmp paarse trekveer
Polinie vsnaar
17.5 mm dellorto carburateur
95 sproeier
Yasuni R uitlaat
Stag6 big valve inlaat
Vraag 1:
Zaterdag heb ik de athena 70cc ( via marktplaats) gemonteerd en sindsdien kan ik nog geen 1 km rijden en hij is al te warm (in het rode op de meter)
Het systeem heb ik ontlucht.
Hoe kan ik controleren of de pomp wel draait?
Ik heb nog een andere pomp liggen of zal ik die sowieso erop doen?
Vraag 2:
Ik heb een pomp van dellorto met zo'n cdi en zoals ik zie kan ik die dus niet afstellen. Kan ik hem gewoon blijven gebruiken en moet ik dan olie bij m8j benzine gooien? Hoeveel olie moet ik er dan bij gooien?
Vraag 3:
Met mij 50cc en yasuni uitlaat reed ik met sproeier 95 het lekkerste ( ze hadden mij gezegd dat het te groot was ivm de scooter stotterde, maar na goed afstellen was het de beste afstelling)
Nu met mijn athena70cc rij ik ook op sproeier 95, ik heb hem nog niet echt getest op kleur, omdat hij te warm wordt.
Ik vindt het raar dat hij op dit moment met dezelfde sproeier opzich wel prima rijd.
Vraag 4:
Tijdens het test rondje hoorde ik de scooter een ploffend geluid maken, lig dat eraan dat hij te veel lucht krijgt en dat ik de stelschroef meer dicht moet draaien?
Vraag 5:
Met de cilinder is ongeveer 10 km gereden, nu hoor ik de ene zeggen dat je met een aluminium/nikasil de cilinder maar ongeveer 200km hoeft in te rijden en de andere zegt 500 km
Ok ik zal er eens naar kijken...Ik heb sinds 1.5 halve maand ook een Speedfight 2 en heb al meerdere verschillende waterpomp probleempjes gehad, het begon inderdaad dat hij als eerste snel warm werd. Dat begon erg op te vallen dus heb ik de pomp na gekeken, wat bleek (die was lek) Daarna heb ik een mezoly waterpomp erin gezet van 40 euro ofzo en daar ongeveer 50 km mee kunnen rijden. Na een tijdje begon deze te lekken aan de onderkant van de waterpomp en dan zie je de koelvloeistof over de middenbok heen gaan. Nu heb ik een racing waterpomp waar ik het merk niet zo 1 2 3 van weet maar het was wel een duure. Intussen 1200km mee gereden en werkt top. Als je je huidige waterpomp behuizing open maakt en er komt direct koelvloeistof uit lopen dan weet je zeker dat die katslek is. vroeger was het heel simpel van even een kering vervangen maar bij deze specefieke waterpompen moet je de hele pomp eigenlijk vervangen...
Ik raad aan (aangezien wat je erop zet als set-up) om net zoals mij een racing waterpomp te kopen dat die geen overdruk maakt, kan gewoon aangesloten worden en werkt echt perfect.
Nee alleen ontlucht via de nippel...Heb je dat ding ook laten draaien zonder de Vuldop ?
Zit de nippel op het hoogste punt?Nee alleen ontlucht via de nippel...
Moet dat ook nog gebeuren dan??
En hoe lang??
Hoogste punt van mijn cilinder ja, de vulopening zit bij mijn stuur dus dat zou dan het hoogste punt zijn...Zit de nippel op het hoogste punt?
Zoniet, dan ga je daarmee nooit alle lucht eruit krijgen. Vaak is de vuldop het hoogste punt en moet je hem open laten tijdens het warmdraaien, zodra het koelwater op temperatuur komt en in beweging, komt de lucht eruit.
Hoogste punt van mijn cilinder ja, de vulopening zit bij mijn stuur dus dat zou dan het hoogste punt zijn...
Dus dop open scooter starten en 1 minuut stationair laten draaien?
Ik heb deze meter nooit gebruikt, maar zo spannend oogt het allemaal niet.De foto van de temperatuurmeter dat is dus na 2 minuut rijden
Een race pomp waar @IsaacWess over heeft kan ik niet vinden en zeker niet van/voor Peugeot