Extra koeling AC

Antonio040

Member
hallo,

aangezien ik binnenkort een snelle 70cc 2t setup heb die veel toeren draait zat ik er aan te denken om bij mijn koelvin een ventilator te monteren die lucht in mn koelvin/kap blaast... met ventilator bedoel ik zon kleine computer fan.

zou dit werken? zouden de prestaties beter slechter of net zo goed zijn?
 
Advertisement - register to remove this

hallo,

aangezien ik binnenkort een snelle 70cc 2t setup heb die veel toeren draait zat ik er aan te denken om bij mijn koelvin een ventilator te monteren die lucht in mn koelvin/kap blaast... met ventilator bedoel ik zon kleine computer fan.

zou dit werken? zouden de prestaties beter slechter of net zo goed zijn?
Misschien is dit niet nodig, en als je het doet weet je ook niet of dit voldoende is of teveel of niet.

Eerst een temperatuur meter instaleren en pas als jij constateert dat hij te warm word actie ondernemen. Zo kun je het in ieder geval monitoren. Ook na je aanpassingen.

Pas dan weet je wat je doet en of je het goed doet.

Ideale temperatuur is een goeie dat durf ik je zo niet te vertellen maar ik denk zo rond de 80 graden. Misschien dat iemand hier iets meer over kan vertellen.
 
Je bedoelt een ventilator op het gat van de ventilator die er al op zit?

De ventilator die op de motor zit geeft veel meer luchtstroom als een computerventilator, die computerventilator zal alleen maar een restrictie zijn.


Die koelkappen heb ik eigenlijk ook mijn twijfels over. Misschien als je hem echt in de rijrichting wijst, dat het bij hoge snelheden voor iets meer luchtstroom zorgt. (als er geen kappen voor zitten, wat bij de meeste scooters natuurlijk ook gewoon zo is) Maar ik denk eigenlijk dat mensen gewoon onderschatten hoe krachtig die ventilator is. Want als je veel toeren maakt, gaat de ventilator op het blok natuurlijk ook sneller draaien.
 
Last edited:
Je bedoelt een ventilator op het gat van de ventilator die er al op zit?

De ventilator die op de motor zit geeft veel meer luchtstroom als een computerventilator, die computerventilator zal alleen maar een restrictie zijn.


Die koelkappen heb ik eigenlijk ook mijn twijfels over. Misschien als je hem echt in de rijrichting wijst, dat het bij hoge snelheden voor iets meer luchtstroom zorgt. (als er geen kappen voor zitten, wat bij de meeste scooters natuurlijk ook gewoon zo is) Maar ik denk eigenlijk dat mensen gewoon onderschatten hoe krachtig die ventilator is. Want als je veel toeren maakt, gaat de ventilator op het blok natuurlijk ook sneller draaien.
goed punt, word natuurlijk aangedreven door de krukas dus zal een stuk harder draaien als electrisch...
Post automatically merged:

Weet niet in hoeverre dit echt nut heeft maar zag dat vroeger nog wel eens op ac scooters.
zon luchthapper doet volgensmij ook helemaal niks
 
Niks aan lopen kutten met computer ventilatoren joh, die zorgen eerder dat er niet genoeg lucht bij kan dan dat ze daadwerkelijk meer lucht naar binnen zuigen. Lucht gekoelde cilinders worden sowieso al stuk warmer dan watergekoelde cilinders, dus je kan het beste zorgen dat je de originele koelkappen allemaal goed monteert en dat er niets voor de openingen zit. Want wat men vaakt vergeet is dat het niet alleen belangrijk is om koude lucht aan te kunnen zuigen maar ook de warme lucht weg zien te krijgen
 
Back
Top