Extra luchtgaten boren

syncese

Member
Ik heb een malossi sportluchtfilter gemonteert op mijn originele luchtintake. En de originele filter verweiderd. Alleen is het natuurlijk zo dat hij nu warme lucht zuigt. Ik vroeg mij dus af of het verstandig is om extra luchtgaten te boren in de kappen. Zo wil ik er een naast mijn luchtfilter boren. En 2 extra gaten onder de buddy. Gaat dit helpen? En zo ja. Verlies ik dan vermogen? Bij de fotos zie je het luchtfilter. En waar ik de gaten wil gaan boren.
 

Attachments

  • 20230601_094327.jpg
    20230601_094327.jpg
    188.9 KB · Views: 18
  • 20230601_094333.jpg
    20230601_094333.jpg
    243.5 KB · Views: 15
  • 20230601_094346.jpg
    20230601_094346.jpg
    175.9 KB · Views: 15
  • 20230601_094457.jpg
    20230601_094457.jpg
    184.8 KB · Views: 19
Advertisement - register to remove this

je bedoelt dat je je originele filter weer terug wilt zetten, maar daar dan gaten in het huis wilt maken?
op wat voor "setup" wil je dit doen? op een standaard 50 cc denk ik niet dat het je gaat helpen.
het buitenste deksel (in foto 2) moet je sowieso afblijven: dat is de '" schone" kant, als je daar gaten in boort kan je ook je filter eruit halen.
blijft over de kant die naar je wiel gericht is, en dan wordt het een baggerzuiger.
los van de warme lucht, het type carburateur dat hierop zit, heeft vacuüm nodig om te werken, ik denk dat een powerfilter daardoor ook niet optimaal is.
voor bij je treeplank hoeft niets geboord, de onderkant is toch helemaal open.
je zou de inlaatbuis van je filterdoos (waar die dunne slang naar onder je treeplank, met dat dunne bochtje op het begin op zit) kunnen uitboren en dan ook die slang die ik net noemde kunnen vervangen door een rechte, zonder vernauwing.
 
Ja sorry. Nog vergeten te zeggen dat het wel een 72cc cilinder/zuiger is. En ik wil de malossi filter wel houden aangezien ik wel merk dat hij nu sneller optrekt. Alleen voelt het alsof ie af en toe net even een hapje lucht te kort komt. Van daar de gaten in de kappenset. Zodat er meer koude lucht beschikbaar is. Want het voelt nog altijd warm aan boven de koelkappen. Ik heb het idee dat de warme lucht blijft hangen.
 
oh je hebt een malossi filter ìn je originele filterhuis?
maar warmte rond je blok is normaal (mijn buddybak is een warmhoudbak voor de "chinees" die ik soms zelf haal voor het gezin ;)
om te voorkomen dat je motor díe warme lucht aanzuigt, zul je volgens mij moeten zorgen dat je filter vóór je blok aanzuigt in plaats van erachter (waar hij zelf zit) en gaten in het huis zijn dan juist verkeerd.
die cold air intake zou ìk doen door die slang die ik eerder al noemde juist langer (en recht) te maken zodat hij verder je treeplank door gaat en misschien zelfs achter je voorscherm uitkomt? (niet onder je voorspatbord)
voor de grotere doorlaat moet je dan wel de aansluiting voor die slang uitboren. dat is je kleinste doorlaat, samen met dat bochtje op de originele slang.
als je tòch voor de makkelijke weg kiest met gaten in je filterhuis, zou ik je adviseren deze aan de onderkant te maken. maar dus niet in het deksel.
 
Waarom zou hij geen warme lucht mogen aanzuigen ?
Goed alternatief voor carburateurverwarming.
carburateurverwarming dient om de benzine op te warmen, niet de lucht.
warme lucht bevat minder zuurstof, zorgt voor slechtere verbranding of "je kunt er minder benzine mee verbranden= minder vermogen mee genereren"
race-auto's zijn voorzien van Cold Air Intake, turbomotoren (die een warmtewisselaar van uitlaatgas naar inlaatgas van jewelste zijn) een intercooler om die inlaatlucht onder druk weer terug te koelen (met rijwind of een apart koelvloeistofcircuit)
in koude lucht (beetje mistig) en als je blok zelf eenmaal warm is, zal een brommer het hardst lopen (deed die van mij vroeger wèl)
 
Waar zit het filter nou eigenlijk dan? Want ik zie geen sportfilter. Je bedoeld toch niet alleen het rode sponsje he?
 
Waar zit het filter nou eigenlijk dan? Want ik zie geen sportfilter. Je bedoeld toch niet alleen het rode sponsje he?
Ja ik had hem daar. Maar heb hem nu buiten. Voordeel is dat ie koude lucht zuigt. Nadeel is de regen.
 

Attachments

  • 16856491757478282401674669504408.jpg
    16856491757478282401674669504408.jpg
    180.1 KB · Views: 13
Dus jij gaat ff lekker gaten boren in het deel na je filter? Dat zal vast lang goed gaan.... en dat ie sneller zou optrekken zit tussen je oren want van zo'n filter gaan juist de prestaties achteruit
Dat het warm is buiten de koelkappen is juist de bedoeling en zo weet je dat bij je cilinder de warme lucht word afgevoerd. Beetje koudere lucht ga je niks van merken
 
Ja ik snap het. De originele luchtfilter heb ik teruggeplaatst. Wel heb ik die malossi filter nog op de luchtslang staan. Is dit voldoende? Of moet ie binnen zijn. En zo ja. Moet ik dan ook het gat afdichten?20230601_224749.jpg
 
Haal dat filter er maar gewoon af, het idee en de gedachten van koude lucht in je inlaat zijn goed maar dit zorgt alleen maar voor problemen geloof me. Als je met afdachten een soort spatbordje bedoeld dan weten we allebei dat daar 1 of ander gebeunt stukje plastic overheen komt wat niet doet wat het moet doen.
De enige optie die je zou kunnen is een buddyfilter waar je filter in je buddybak komt maar dan kun je die nergens anders voor gebruiken en het voegt niks toe, je gaat er niet harder door en optrekken blijft ook hetzelfde dus doe jezelf en vooral je blok een plezier en trek dat ding er snel af
 
Back
Top