70 cc watergekoeld extra koeling??

AeroxChick

New Member
Hii, mijn eerste post hier en beginnend met scooters.

ik heb een nieuwe 70 cc cilinder op mijn aerox. Hij krijgt iets te veel benzine op het moment want ik heb van mijn scooter garage gehoord dat dit fijn is bij het inrijden van mijn giet ijzeren cilinder (DR). Nu wordt hij vind ik erg warm; 80 graden. De koeling werkt goed verder. Dit is trouwens bij een snelheid van 25-30 km/pu ongeveer een half uurtje lang. Dit zou er dus net mee door kunnen maar als ik straks wel 70/80 mag gaan rijden wordt hij er niet kouder op lijkt mij?
Is er iets wat ik kan checken of iets om hem extra te koelen? Bedankt alvast, en excuus als dit een hele domme vraag is :,)
 
Advertisement - register to remove this

Hii, mijn eerste post hier en beginnend met scooters.

ik heb een nieuwe 70 cc cilinder op mijn aerox. Hij krijgt iets te veel benzine op het moment want ik heb van mijn scooter garage gehoord dat dit fijn is bij het inrijden van mijn giet ijzeren cilinder (DR). Nu wordt hij vind ik erg warm; 80 graden. De koeling werkt goed verder. Dit is trouwens bij een snelheid van 25-30 km/pu ongeveer een half uurtje lang. Dit zou er dus net mee door kunnen maar als ik straks wel 70/80 mag gaan rijden wordt hij er niet kouder op lijkt mij?
Is er iets wat ik kan checken of iets om hem extra te koelen? Bedankt alvast, en excuus als dit een hele domme vraag is :,)
Heb je een watergekoelde?
 
Ik zeg niet druk om maken, iets aan de warme kant met inrijden is wel logisch. Je radiateur koelt ook beter als er meer wind tegenaan komt (dus als je sneller rijdt)
Ah ja ik ben een beetje huiverig, mijn 50 cc is namelijk vorige week stuk gelopen omdat hij zo heet werd dat de koelvloeistof eruit spoot. Toen was er een pin van het vliegwiel afgebroken, die is gefixt en de koelvloeistof draait nu weer goed rond dus dat zit wel goed, maar bij 80 graden kan hij dus niet stuk gaan/beschadigen?
 
Is er iets wat ik kan checken of iets om hem extra te koelen?
Om extra te koelen kan je een paar dingen doen:
- de weg voor de lucht vrijmaken richting de ratiadeur
- een grotere radiateur plaatsen (groter oppervlak)
- een ventilator met een aan/uit schakelaar monteren bij de ratiateur (als de temperatuur te hoog wordt, kan je deze aanzetten)
- andere thermostaat erin zetten
 
Om extra te koelen kan je een paar dingen doen:
- de weg voor de lucht vrijmaken richting de ratiadeur
- een grotere radiateur plaatsen (groter oppervlak)
- een ventilator met een aan/uit schakelaar monteren bij de ratiateur (als de temperatuur te hoog wordt, kan je deze aanzetten)
- andere thermostaat erin zetten
dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn op een setup als dit, er klopt eerder iets niet wat de koeling op zich betreft.
 
is je waterpomp nog wel goed? kan je checken door de 3 boutjes van t slakkenhuis eraf te halen nadat je de kvs eruit hebt gelaten. dan kijk je ff of de lagertjes nog goed zijn en of t wiel nog fatsoenlijk meedraait.

verder misschien ff kijken of er geen lucht in je kvs systeem zit? wellicht effe ontluchten
 
Hii, mijn eerste post hier en beginnend met scooters.

ik heb een nieuwe 70 cc cilinder op mijn aerox. Hij krijgt iets te veel benzine op het moment want ik heb van mijn scooter garage gehoord dat dit fijn is bij het inrijden van mijn giet ijzeren cilinder (DR).
Tuurlijk vinden ze dat fijn, dan kom je nog een keer terug om het weer te laten afstellen. En betaal.je voor iets wat de eerste keer goed.had moeten zijn...Kan het niet vaak genoeg zeggen er bestaan geen andere mogelijkheden een scooter af te stellen buiten goed of slecht... Cilinder die je moet inrijden dan gooi je een doppie olie in je tank erbij en rijd je ff 2 dagen niet vol gas. Het is een DR70 geen hoogtoerige aluminium beukert die makkelijker kapot loopt. Half uur 30km per uur rijden is iets waardoor je de boel.juist oververhit, er komt amper rijwind langs de radiateur en die kan zo dus minder gekoelt worden. Laat ze meteen ff je systeem nakijken op lucht wat er ergens inzit. Of zet zelf ff de dop van je kvs tankje open en laat je scooter ff 10min lopen stationair, indien nodig wat kvs erbij en trappen met dat DR70 kanon
 
Back
Top