Knallen uit uitlaat / Runner start niet

AeroXJunkii

Drunk with a gun
Ik heb 2 vragen.

Gisteren heeft een maat van me een runner van zijn broer gehad. Hij had 4 maanden stil gestaan. Dus hij reed gewoon , ff getankt ( de goede ;) )
en mn maat reed er op. Na 1 min viel de runner uit, startte weer maar kwam niet vooruit. Hij maakte een soort gas geluid uit de uitlaat en je kon zo hard gas geven als je wilde maar kwam niet vooruit, deksel eraf gehaald maar we zagen niets. Carb beetje schoongemaakt en hij reed nog niet . Nou reed ie vanochtend wel maar niet harder dan 10 km per uur. Wat zou er mee kunnen zijn ? en hij heeft ook perongeluk daarna olie in zijn koelvloeistof tank gedouwd. wat kunnen hier de gevolgen van zijn ?


Vraag 2:
Hij heft ook een aerox en zijn maat is ermee gevallen. Nu rijd ie nogal klote. Soms heeft hij constand dipjes en komen er harde knallen uit de uitlaat en vonken, ik d8 aan een kapotte bougie maar wat denken jullie ? als hij alleen rijd doet ie dit bijna niet.

Groeten Lee
 
Advertisement - register to remove this

AeroXJunkii said:
Ik heb 2 vragen.

Gisteren heeft een maat van me een runner van zijn broer gehad. Hij had 4 maanden stil gestaan. Dus hij reed gewoon , ff getankt ( de goede ;) )
en mn maat reed er op. Na 1 min viel de runner uit, startte weer maar kwam niet vooruit. Hij maakte een soort gas geluid uit de uitlaat en je kon zo hard gas geven als je wilde maar kwam niet vooruit, deksel eraf gehaald maar we zagen niets. Carb beetje schoongemaakt en hij reed nog niet . Nou reed ie vanochtend wel maar niet harder dan 10 km per uur. Wat zou er mee kunnen zijn ? en hij heeft ook perongeluk daarna olie in zijn koelvloeistof tank gedouwd. wat kunnen hier de gevolgen van zijn ?


Vraag 2:
Hij heft ook een aerox en zijn maat is ermee gevallen. Nu rijd ie nogal klote. Soms heeft hij constand dipjes en komen er harde knallen uit de uitlaat en vonken, ik d8 aan een kapotte bougie maar wat denken jullie ? als hij alleen rijd doet ie dit bijna niet.

Groeten Lee

Antwoord vraag 1: Lijkt mij, weet ik bijna 100%, valse lucht.
Kan zijn A: kering is gaar of op, zit niet meer 100% goed
B: cilinderpakking is gaar (maar dat lijkt mij sterk)
C: cilinder zit niet meer goed vast

Antwoord vraag 2: Lijkt mij ook bougie maar als het na het vallen pas zo is kan het ook zijn dat bobine of iets kapot is gegaan door klap of dat me ook sterk lijkt dat krukas niet meer helemaal soepelbeweegt (misschien kickstartronsel die tegen krukas aanloopt)
 
Probleem A kan ook komen door een verstopte uitlaat, je moet eens kijken als je gas geeft of die de uitlaatgassen zeg maar echt "uitblaast" als dit niet het geval is, is die verstopt:)
 
AeroXJunkii said:
Ik heb 2 vragen.

Gisteren heeft een maat van me een runner van zijn broer gehad. Hij had 4 maanden stil gestaan. Dus hij reed gewoon , ff getankt ( de goede ;) )
en mn maat reed er op. Na 1 min viel de runner uit, startte weer maar kwam niet vooruit. Hij maakte een soort gas geluid uit de uitlaat en je kon zo hard gas geven als je wilde maar kwam niet vooruit, deksel eraf gehaald maar we zagen niets. Carb beetje schoongemaakt en hij reed nog niet . Nou reed ie vanochtend wel maar niet harder dan 10 km per uur. Wat zou er mee kunnen zijn ? en hij heeft ook perongeluk daarna olie in zijn koelvloeistof tank gedouwd. wat kunnen hier de gevolgen van zijn ?


Vraag 2:
Hij heft ook een aerox en zijn maat is ermee gevallen. Nu rijd ie nogal klote. Soms heeft hij constand dipjes en komen er harde knallen uit de uitlaat en vonken, ik d8 aan een kapotte bougie maar wat denken jullie ? als hij alleen rijd doet ie dit bijna niet.

Groeten Lee

Vraag1: bougie kappot, slechte massa. euuhm en ik zou de olie uit het kvs tankje halen, gewoon ff nieuwe kvs erin doen ;)

vraag2:kan idd de bougie zijn, maar het kan ook zijn dat hier de scooter een slechte massa heeft.

succes
 
Back
Top