Ploffen/knallen uit uitlaat.

Ik heb een von venice met een 50cc gy6 blok 4 takt. Nu als ik gas los laat hoor ik steeds harde knallen of ploffen uit de uitlaat. Heb al meerdere dingen geprobeerd maar niks helpt.
Heb al:
sproeier vervangen
Bougie vervangen
Ontsteking vervangen
Andere cdi geprobeerd

ik ben einde raad.
Kan iemand me helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk zit dan de carterontluchting verstopt...
Hoe ziet het luchtfilter eruit? Bedoel dan de binnenkant en spons (element) van filterkast?

Vaak ontstaat er een mix van olie en water op den duur, zeker bij korte ritjes.
Dit mengsel gaat via de ontluchting op de cilinderkop rechtstreeks naar het luchtfilter toe.
Het is dus ook mogelijk dat je dit goedje in de slangen of membraan aan treft.
 
Waarschijnlijk zit dan de carterontluchting verstopt...
Hoe ziet het luchtfilter eruit? Bedoel dan de binnenkant en spons (element) van filterkast?

Vaak ontstaat er een mix van olie en water op den duur, zeker bij korte ritjes.
Dit mengsel gaat via de ontluchting op de cilinderkop rechtstreeks naar het luchtfilter toe.
Het is dus ook mogelijk dat je dit goedje in de slangen of membraan aan treft.
Filter is niet nieuw maar redelijk schoon. Is wel voor de helft nat van olie. Het element bedoel ik dan.
Post automatically merged:

Wat is de kleur van je bougie?
Geen idee nog niet naar gekeken. Zit er net nieuw in
 
Zou dan toch het element reinigen en laten drogen.
Want teveel vocht/motorolie in het element laat maar weinig lucht door!

Element kun je met een haarfohn makkelijk en snel nadrogen.
Daarna lichtjes insmeren met speciale olie, deze heeft een betere doorstroomcapaciteit van lucht dan normale 2 of 4 takt olie.
Is geen verplichting, maar ik doe dit zelf 3x per jaar bij intensief gebruik van mijn scooters.

Edit: Kijk ook gelijk de afvoerslang na die naar het luchtfilter gaat of dit goedje daar ook aanwezig is.
 
Had een soortgelijk probleem met een speedfight 4. Probleem bleek een defecte CDI te zijn, na het vervangen had ik het probleem niet meer.

Ik denk dat het kwam doordat de bougie vonkte op het verkeerde moment en dat er daardoord ploffen uit de uitlaat kwamen.
 
Probleem bleek een defecte CDI te zijn, na het vervangen had ik het probleem niet meer.

In de eerste post staat o.a. dit te lezen:

Andere cdi geprobeerd

Het kan wel natuurlijk, maar dit acht ik uitgesloten aan de hand van het verhaal van Ramon.
Probleem ligt dan simpelweg aan de soldeerverbindingen van de printplaat.
Als er 1 gescheurd is, maakt deze al snel geen contact meer als de warmte toeneemt.
 
Last edited:
Zou dan toch het element reinigen en laten drogen.
Want teveel vocht/motorolie in het element laat maar weinig lucht door!

Element kun je met een haarfohn makkelijk en snel nadrogen.
Daarna lichtjes insmeren met speciale olie, deze heeft een betere doorstroomcapaciteit van lucht dan normale 2 of 4 takt olie.
Is geen verplichting, maar ik doe dit zelf 3x per jaar bij intensief gebruik van mijn scooters.

Edit: Kijk ook gelijk de afvoerslang na die naar het luchtfilter gaat of dit goedje daar ook aanwezig is.
Heb er gewoon een nieuw element in gedaan. Maar knalt nog steeds
Post automatically merged:

In de eerste post staat o.a. dit te lezen:



Het kan wel natuurlijk, maar dit acht ik uitgesloten aan de hand van het verhaal van Ramon.
Probleem ligt dan simpelweg aan de soldeerverbindingen van de printplaat.
Als er 1 gescheurd is, maakt deze al snel geen contact meer als de warmte toeneemt.

Van de cdi bedoel je?
 
Heb er gewoon een nieuw element in gedaan. Maar knalt nog steeds

Ook de afvoerslang leeggehaald?
Het membraan in de cilinderkop is ook goed schoon?
(m.a.w. het afvoer traject is compleet schoon)

Van de cdi bedoel je?

Ja, maar dit geeft andere symptomen als dat jij momenteel ervaart.

En zit het originele secundaire luchtsysteem voor de uitlaat ook nog steeds aangesloten?
Of is de originele uitlaat soms vervangen voor een type die deze aansluitingen en katalysator niet heeft?
 
Back
Top