Knallen uit uitlaat met een killswitch

OlivierN

Active Member
Oke, ik heb een plan. Laat pls de comments zoals "waarom wil je knallen" en "het is nergens goed voor" even weg.
Ik heb een sym mio 100cc, en ik wil knallen uit mn uitlaat. En ik heb hiervoor iets bedacht.
Stel dat ik vanaf mijn pickup draad een draad doortrek naar mn stuur met daar een drukknop. En vanaf die knop een draad naar mn frame/ground.
En die dus heel kort indruk als ik rijd, klopt mijn theorie dan dat er een knal uit mijn uitlaat zou moeten komen?
En is dit slecht voor het motorblok? (Slecht voor ontsteking maakt me niet heel erg uit maar heb een 100cc blok en zou zonde zijn als het de cilinder zou kunnen beschadigen)
(Dit is voor een weddenschap maar ben gewoon erg benieuwd of ik hier niet direct iets mee sloop)
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij wil je bij knallen uit de uitlaat er aktief voor zorgen dat er onverbrande brandstof in de uitlaat belandt die ontstoken wordt door hete uitlaatgassen van hervatte uitlaatslagen, je zult dus al een opgewarmde uitlaat moeten hebben. Wil je dit door de reguliere toe-en afvoer in de uitlaat krijgen of wil je deze gedurende motorloop in de uitlaat inspuiten?

Antwoord zonder kennis;
Je wilt het pick-up draad kortsluiten. (Of doe ik aarden dan tekort?)
Wat zou er gebeuren als je het pick-up signaal onderbreekt? Kan een techneut deze vraag meenemen?
Groet,
 
Wil je dit door de reguliere toe-en afvoer in de uitlaat krijgen of wil je deze gedurende motorloop in de uitlaat inspuiten?
Hoi! Ik wil graag wel zelf kunnen controleren wanneer ik zo een knal zou maken, dus gedurende motorloop denk ik. Daarom ook mijn idee van dat heel kort aarden van de pickup draad. Mijn gok is dat de bobine dus heel even geen seintje krijgt en dus de benzine gewoon heel even niet verbrand. Ik weet dat je met diy eurobegrenzers de pickup ook aard (niet volledig maar met condensatoren ertussen) dus lijkt mij niet slecht qua kortsluiting toch? (Heel zwak signaaltje ook volgens mij)
ik hoor het graag!
 
Het onderbreken van je pick up zorgt inderdaad dat er geen vonk komt bij de bougie. Klopt het dat dit een 4 takt blok is?

Je bent niet aan het kortsluiten want je onderbreekt het signaal naar de cdi. De bobine word op dat moment niet meer aan massa gelegd en de vonk blijft uit. Voor je ontsteking maakt het niks uit.
 
Het onderbreken van je pick up zorgt inderdaad dat er geen vonk komt bij de bougie. Klopt het dat dit een 4 takt blok is?

Je bent niet aan het kortsluiten want je onderbreekt het signaal naar de cdi. De bobine word op dat moment niet meer aan massa gelegd en de vonk blijft uit. Voor je ontsteking maakt het niks uit.
Ja klopt is een 4takt!
Oke dus ontsteking zal niet overlijden. En iets in de cilinder? Ook niet toch? Kan zelf gewoon niks bedenken maar wil niet iets over het hoofd zien... (nieuwe cilinders zijn duur natuurlijk)
Post automatically merged:

Ik zie iemand op een motorforum zeggen dat je uitlaatklep krom kan worden geduwd door de knal. Lijkt mij heel onrealistisch toch? Wat is jullie mening?
 
Last edited:
De motor is niet gebouwd om in de uitlaat te verbranden. Mocht je een katalysator hebben dan sloop je deze hiermee. Het mengsel verbrand dan in de katalysator en deze verbrand hierdoor.

Een kromme uitlaatklep heb ik nog nooit van gehoord maar wel een verbrande uitlaatklep. Door de verbranding in de uitlaat kan de temperatuur daar buitenproportioneel oplopen waardoor de klep en zitting niet meer goed afdichten. Met olie en compressie verlies als gevolg.

Persoonlijk zou ik het nooit doen. Pops en bangs bij auto's is ook de grootste onzin. Wanneer je bijvoorbeeld een turbo hebt zorgen pops en bangs dat deze het vaak abnormaal zwaar te verduren heeft. Thank you fast en furious.
 
zon vaart zal t niet lopen..

er zijn hier zeker mensen die weten hoe je dit moet fixen..
maar op dit forum worden vaak dingen gemaakt met een botte hamer.... VLAMMEN doen ze hier niet echt ;-)
 
Back
Top