KM-teller doet het niet Typhoon (teller defect?)

ASGilly

New Member
Sinds kort heb ik een Gilera Typhoon 50cc gekocht bouwjaar 2003. Het was bekend dat de km-teller het niet doet dus ik heb een nieuwe km-kabel besteld en net gemonteerd en de teller doet het nog steeds niet. De aandrijving lijkt niks mis mee te zijn (ik kan de binnenkant zien draaien als ik t wiel draai). De kabel zelf doet het ook (vastgemaakt aan de aandrijving en als het wiel draait draait de kabel aan de bovenkant ook). Nu denk ik dus dat het proboeem bij mijn teller zit. Zijn hier mogelijk oorzaken en fixes voor of moet ik een nieuwe teller kopen?

Edit: de typhoon had bij aankoop geen kmtellerkabel dus ik heb er gewoon een besteld die past op deze scooter.

Alvast bedankt
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zijn verschillende types typhoon toch? Heb je wel de juiste telleraansluiting? Want soms is het vierkant pikkie bovenaan de kabel te kort om daadwerkelijk bij het punt van de teller komt om ook iets aan te drijven. Of mist er misschien nog iets tussen de teller en je kabel? Als je een fototje zou kunnen maken is het wat makkelijker zien hoe if wat
 
Zijn verschillende types typhoon toch? Heb je wel de juiste telleraansluiting? Want soms is het vierkant pikkie bovenaan de kabel te kort om daadwerkelijk bij het punt van de teller komt om ook iets aan te drijven. Of mist er misschien nog iets tussen de teller en je kabel? Als je een fototje zou kunnen maken is het wat makkelijker zien hoe if wat
thx voor de reactie. Heb ondertussen paar lange stukken gereden en af en toe klimt de snelheidmeter naar de juiste snelheid (pas als ik al even op die snelheid rij) maar als ik dan weer extra gas geef of afrem blijft die teller hangen tot die ooit langzaam weer naar beneden zakt. De km-teller doet t wel gewoon goed (heb t meerdere keren gecheckt via google maps). Kan je iets met die info? Ik kan vnv ook ff een foto sturen van de aansluiting
 
Back
Top