Snelheid teller 20 km lager dan op gps vespa sprint

Brian6487

Well-Known Member
Hoi ik zal me even voorstellen ik ben Brian,
Ik ben pas in het bezit van een Vespa sprint 4t 2v 2015 nu geeft mijn teller aan dat ik niet harder als 30 rijd dus komt niet boven de 30km op de teller maar op de gps rijd ik dan 50km pu wat ik ook echt rijd dan.
Wat kan dit zijn ik weet niet beter dat een teller het doet of niet doet, maar zoveel verschil 20km heb ik nooit eerder meegemaakt.
Hoor graag wat jullie ervan denken
Mvg Brian
 
Advertisement - register to remove this

Heel vreemd ik heb het nog nooit eerder gehoord bij iemand of op internet gelezen,
maar bedankt dan ga ik dat even navragen bij een scootershop binnekort!
 
Helaas heb ik geen elektrisch schema van jouw scooter.
Heeft jouw scooter een analoge meting met een mechanische kabel die naar je wielas van je voorwiel loopt of heeft jouw scooter een elektronische opnemer?

Lijkt mij niet dat bij een scooter van 2015 iets te doen valt met "de bestandjes" wat hier dan ook maar mee bedoelt wordt.

Bij een mechanische kabel opnemer zou het kunnen zijn dat de mechanische meenemer bij de wielas slipt.
Bij een elektronische opnemer zou het kunnen dat de sensor mottig of zeer vies is, een magneetje mist of de eventuele sleufjesplaat zeer vies of beschadigd is.

Heb je een digitale snelheidsmeter dan is het misschien mogelijk deze om te schakelen van Mijlen naar Kilometers en dat de meter nu mijlen meet.
 
Denk een elektronische opnemer,
Onder bij het wiel zit een soort sensor onder me remklauw die met een kabel naar me dashboard loopt.
Mvg Brian
 
Zou het echt niet durfen te zeggen kan maar op 1 manier vast lijkt mij als ik het zo snel bekijk of heb ik het verkeerd
Mvg Brian
 
Zou het echt niet durfen te zeggen kan maar op 1 manier vast lijkt mij als ik het zo snel bekijk of heb ik het verkeerd
Mvg Brian
Op een fiets weleens gehad dat het magneetje op de spaak verschoven was en daardoor verschillende waardes gaf.
Is hij niet verbogen oid ?
Op mijn profielfoto is de opnemer duidelijk te zien.
 
Oke Oke Ja ik weet wel waar hij zit de sensor heb hem gisteren nog bekeken
En het einde ervan nog licht opgeschuurd en schoongemaakt.
heb alleen niet naar een magneet gekeken.
Zag wel dat mijn sensor staal kleurig was aan het einde en op internet zie ik dat hij zwart is
Hebben jullie een foto voor mij van de Sensor van de kant die meet.
Mvg Brian
 
Helaas heb ik geen elektrisch schema van jouw scooter.
Heeft jouw scooter een analoge meting met een mechanische kabel die naar je wielas van je voorwiel loopt of heeft jouw scooter een elektronische opnemer?

Lijkt mij niet dat bij een scooter van 2015 iets te doen valt met "de bestandjes" wat hier dan ook maar mee bedoelt wordt.

Bij een mechanische kabel opnemer zou het kunnen zijn dat de mechanische meenemer bij de wielas slipt.
Bij een elektronische opnemer zou het kunnen dat de sensor mottig of zeer vies is, een magneetje mist of de eventuele sleufjesplaat zeer vies of beschadigd is.

Heb je een digitale snelheidsmeter dan is het misschien mogelijk deze om te schakelen van Mijlen naar Kilometers en dat de meter nu mijlen meet.
Als je de juiste apparatuur hebt en je dat aansluit aan je Sprint teller kan je zien hoe alles berekend word en kan je zelfs de KMstand terugdraaien. Dat bedoel ik met ‘de bestandjes’
Post automatically merged:

Helaas heb ik geen elektrisch schema van jouw scooter.
Heeft jouw scooter een analoge meting met een mechanische kabel die naar je wielas van je voorwiel loopt of heeft jouw scooter een elektronische opnemer?

Lijkt mij niet dat bij een scooter van 2015 iets te doen valt met "de bestandjes" wat hier dan ook maar mee bedoelt wordt.

Bij een mechanische kabel opnemer zou het kunnen zijn dat de mechanische meenemer bij de wielas slipt.
Bij een elektronische opnemer zou het kunnen dat de sensor mottig of zeer vies is, een magneetje mist of de eventuele sleufjesplaat zeer vies of beschadigd is.

Heb je een digitale snelheidsmeter dan is het misschien mogelijk deze om te schakelen van Mijlen naar Kilometers en dat de meter nu mijlen meet.
Moet wel zeggen dat ik zeker weet dat did bij E4 en E5 zo is. Hoe de tellers van 2015 werken… geen idee…
 
Last edited:
Hi Brian, kan het zijn dat de tellerinleg (de plaat in het dashboard waar het Vespa logo op staat) gesmolten is en naar beneden gezakt waardoor de teller klemt bij de 30?
 
Ik zie idd wel een smeltplekje onder het Vespa logeo waardoor ik me tankinhoud (blokjes) niet goed kan zien
Post automatically merged:

FBF3B9DA-27FC-4B94-BE82-F8456CA74B29.jpeg
 
Heb hem net ff snel los gehaald maar kan idd zo zijn geweest misschien net aan
Heb nu even een stukje weggeknipt om te testen morgen!
Op hoop van zege haha
Thanks voor de info
 
Net even een heel stuk gereden maar hij komt echt niet verder als de 31 a 32 op teller
En op Gps rijd ik dan 49 a 50
Dus ligt niet aan het tellerframe helaas
 
Denk een nieuwe teller zeker ?
Lijkt mij dat het wijzertje gewoon verdraait zit op het asje.
Wat ik zou proberen is:
  1. Wijzertje van het asje trekken.
  2. Scooter contact aan en weer uit zodat je zeker weet dat het asje weer in de nulstand staat en niet verdraaid is met het aftrekken van de wijzer.
  3. Wijzer weer voorzichtig op het asje steken in de goeie positie zonder dat het asje verdraait.
  4. Scooter contact aan en weer uit om te controleren of de wijzer nu wel op 0 kmpu staat en zo niet punten 1 t/m4 herhalen.
  5. Daarna pas de cockpit weer dicht maken.
 
Back
Top