Snelheid teller 20 km lager dan op gps vespa sprint

Lijkt mij dat het wijzertje gewoon verdraait zit op het asje.
Wat ik zou proberen is:
  1. Wijzertje van het asje trekken.
  2. Scooter contact aan en weer uit zodat je zeker weet dat het asje weer in de nulstand staat en niet verdraaid is met het aftrekken van de wijzer.
  3. Wijzer weer voorzichtig op het asje steken in de goeie positie zonder dat het asje verdraait.
  4. Scooter contact aan en weer uit om te controleren of de wijzer nu wel op 0 kmpu staat en zo niet punten 1 t/m4 herhalen.
  5. Daarna pas de cockpit weer dicht maken.
ik heb een andere teller gekocht en die stond netjes op de nul
Na het aansluiten zakt ie gelijk naar benden en bij contact aan stijgt ie naar 15 en blijft ie daar hangen
Post automatically merged:

image.jpg
image.jpg
Post automatically merged:

image.jpg
 
Was het dan niet gelukt dan met de beschrijving van mijn post#19?

Was dit een nieuwe teller of een gebruikte en indien een gebruikte, is de vraag waarom deze teller verkocht werd.
Nee het was niet gelukt hij bleef hetzelfde doen
Ja deze is via een kennis van me dat zit wel goed
Hij stond ook netjes op de nul en toen ik de stekker erin deed toen schoot hij gelijk al naar beneden dus er is echt iets aan de hand iets electronisch ofzo ik weet het niet
Post automatically merged:

Als ik dus alleen al de stekker in de teller doe dan schiet het staafje van de kilometerteller gelijk naar beneden voorbij de nul
Wat kan dan zijn als elke teller dit heeft ?
 
Last edited:
Helaas heb ik geen schema van jouw scooter, maar gaat de wijzer ook naar "onder nul" als je de scooter niet op contact zet?

Heb je de elektronische opnemer al eens afgekoppeld en wat gebeurt er dan met de wijzer?
 
Ja als ik alleen de stekker erin stop gaat de wijzer naar beneden gelijk en als ik contact maak dan schiet hij klein stukje omhoog.
Waar moet ik deze losmaken boven of onder
Mvg brian
Helaas heb ik geen schema van jouw scooter, maar gaat de wijzer ook naar "onder nul" als je de scooter niet op contact zet?

Heb je de elektronische opnemer al eens afgekoppeld en wat gebeurt er dan met de wijzer?
 
Helaas heb ik geen schema van jouw scooter, maar gaat de wijzer ook naar "onder nul" als je de scooter niet op contact zet?

Heb je de elektronische opnemer al eens afgekoppeld en wat gebeurt er dan met de wijzer?
Moet ik deze bij de band afkoppelen of bij de stekker loshalen om te kijk wat de teller dan doet ?
 
Die opnemers hebben meestal maar 1 kant met een stekker en dat is bovenin bij de teller. Meestal valt er onderaan niks los te halen omdat het daar vast is aangegoten. Als je hem onder afkoppelt is er geen puls meer bij draaien van het wiel maar staat er nog wel spanning op. Als je hem boven afkoppelt staat er geen ingangspuls/-spannig meer op de meter.
 
Die opnemers hebben meestal maar 1 kant met een stekker en dat is bovenin bij de teller. Meestal valt er onderaan niks los te halen omdat het daar vast is aangegoten. Als je hem onder afkoppelt is er geen puls meer bij draaien van het wiel maar staat er nog wel spanning op. Als je hem boven afkoppelt staat er geen ingangspuls/-spannig meer op de meter.
Heb net de stekker los gehaald meerdere malen en contact gemaakt maar geen verschil helaas
Hij blijf naar beneden vallen zodra het contact aangaat
 
Ik heb ook de kabelboom nagekeken of ik misschien iets geks tegenkwam,
Nu kwam ik deze kabels tegen het lijkt vanaf de fabriek zo te zijn, maar vind hèt wel vreemd,
Weet iemand voor wat deze losse kabels zijn die afgesloten zijn.
Mvg Brian

EB5E8D09-483E-4BAC-A90F-C71BA4E80826.jpeg061A8A28-1426-4A36-8398-663AE93E2C4B.jpeg
 
Lijkt mij dat het wijzertje gewoon verdraait zit op het asje.
Wat ik zou proberen is:
  1. Wijzertje van het asje trekken.
  2. Scooter contact aan en weer uit zodat je zeker weet dat het asje weer in de nulstand staat en niet verdraaid is met het aftrekken van de wijzer.
  3. Wijzer weer voorzichtig op het asje steken in de goeie positie zonder dat het asje verdraait.
  4. Scooter contact aan en weer uit om te controleren of de wijzer nu wel op 0 kmpu staat en zo niet punten 1 t/m4 herhalen.
  5. Daarna pas de cockpit weer dicht maken.
Hè sparky,
Ik heb vandaag bij de andere 2e hands teller die ik gekocht heb het wijzertje los gehaald met mijn contact aan en toen bij de nul erop geklikt
En werkt goed hij beweegt nu alleen een stukje op en neer als ik mijn contact aan zet maar blijft wel op nul staan.
Alleen deze teller heeft 36500 km op de telller en de mijne 11.000
Dus heb wel een nieuwe teller besteld die komt morgen binnen hopen dat die gewoon gelijk goed werkt
Bedankt iig voor je hulp en tijd het heeft me toch geholpen
 
Back
Top