Km per uur teller

Advertisement - register to remove this

Nee. Dat doen de fabrikanten bewust.
Straks maak jij een snelheidsovertreding en stel je de fabrikant aansprakelijk . Daarom bouwen ze een marge in.
 
Wat is normaal bij jou?
De reden dat ik het vraag is alsvolgt.
De snelheid wordt gemeten bij je voorwiel.
Als je achterband zacht is (onder de 1,8 bar) is de omtrek van je aangedreven wiel kleiner.
Je legt dus per omwenteling minder meters af.
Pomp je achterband eens op tot 2,3 bar en meet nog eens
 
Wat is normaal bij jou?
De reden dat ik het vraag is alsvolgt.
De snelheid wordt gemeten bij je voorwiel.
Als je achterband zacht is (onder de 1,8 bar) is de omtrek van je aangedreven wiel kleiner.
Je legt dus per omwenteling minder meters af.
Pomp je achterband eens op tot 2,3 bar en meet nog eens
Ja zit nu 2.0 bar in
 
Heb je toevallig een Sym orbit, Peugeot, of een Kymco Like?
Ik heb ze allen (gehad) en ze overdreven allemaal heel erg.
5 km is normaal...
 
De reden dat ik het vraag is alsvolgt.
De snelheid wordt gemeten bij je voorwiel.
Als je achterband zacht is (onder de 1,8 bar) is de omtrek van je aangedreven wiel kleiner.
Je legt dus per omwenteling minder meters af.
Pomp je achterband eens op tot 2,3 bar en meet nog eens

Wat bedoel je hiermee?
Is dit bij gelijke wielen van 10 inch of?

De omtrek wordt alleen kleiner als je een 16 inch voorwiel hebt en een 14 inch achterwiel.
Is dit het geval worden sowieso de reductietandwielen hier op aangepast.
En tellers wijken nu eenmaal flink af omdat ze simpelweg niet geijkt zijn.
Hoe sneller/harder men gaat, des te meer de teller gaat afwijken.
 
Wat bedoel je hiermee?
Is dit bij gelijke wielen van 10 inch of?

De omtrek wordt alleen kleiner als je een 16 inch voorwiel hebt en een 14 inch achterwiel.
Is dit het geval worden sowieso de reductietandwielen hier op aangepast.
En tellers wijken nu eenmaal flink af omdat ze simpelweg niet geijkt zijn.
Hoe sneller/harder men gaat, des te meer de teller gaat afwijken.
Als hij zijn achterband harder oppompt wordt de omtrek groter.
De scooter gaat meer meters afleggen.
Het voorwiel gaat harder draaien.
De afwijking van de teller wordt groter...
Als het goed is
Daarmee is aangetoond dat de afwijking toeneemt naarmate de snelheid hoger wordt.
Of maak ik een denkfout?
 
Als hij zijn achterband harder oppompt wordt de omtrek groter.
De scooter gaat meer meters afleggen.
Het voorwiel gaat harder draaien.
De afwijking van de teller wordt groter...
Als het goed is
Daarmee is aangetoond dat de afwijking toeneemt naarmate de snelheid hoger wordt.
Of maak ik een denkfout?

Als de rotatiesnelheid hetzelfde blijft is het inderdaad een denkfout.
Een cirkel die ronddraait kan alleen maar onvervormd blijven als alle punten even snel ronddraaien:
alles met dezelfde draaisnelheid ω = 2πr/T. (natuurkunde)

De band kan wat indeuken. Echter als geheel gaat die band ook net zo snel rond als het hele wiel, anders zou de band gaan slippen rond de velg. Maar de band kan ook indeuken. Daarmee is het platte uiteinde van de band iets dichter bij het middelpunt van het wiel dan het niet ingedeukte deel. Dichterbij, even grote rotatiesnelheid: twee factoren die bepalen dat de lineaire snelheid ietsje lager is (v = ωr en r is kleiner geworden) en in dat opzicht heb je een punt!

Maar je zult begrijpen dat dit vrijwel nihil is, tenzij de band volledig leeg is.
V.w.b. de snelheid op de top gaat deze alleen maar meer afwijken als de snelheid toeneemt of omhoog gaat!
Op top is dan 15 km/u al gauw een harde leugen gebleken bij heel veel merken scooters.
 
Last edited:
Als de rotatiesnelheid hetzelfde blijft is het inderdaad een denkfout.
Een cirkel die ronddraait kan alleen maar onvervormd blijven als alle punten even snel ronddraaien:
alles met dezelfde draaisnelheid ω = 2πr/T. (natuurkunde)

De band kan wat indeuken. Echter als geheel gaat die band ook net zo snel rond als het hele wiel, anders zou de band gaan slippen rond de velg. Maar de band kan ook indeuken. Daarmee is het platte uiteinde van de band iets dichter bij het middelpunt van het wiel dan het niet ingedeukte deel. Dichterbij, even grote rotatiesnelheid: twee factoren die bepalen dat de lineaire snelheid ietsje lager is (v = ωr en r is kleiner geworden) en in dat opzicht heb je een punt!

Maar je zult begrijpen dat dit vrijwel nihil is, tenzij de band volledig leeg is.
V.w.b. de snelheid op de top gaat deze alleen maar meer afwijken als de snelheid toeneemt of omhoog gaat!
Op top is dan 15 km/u al gauw een harde leugen gebleken bij heel veel merken scooters.
Nog een reden, maar dan in simpel nederlands.

De telleraandrijver zit in het voorwiel. Dus hoe groot of klein je achterwiel ook is het voorwiel blijft tellen zoals hij hoort.
 
Dit kan variëren van 2 t/m 5/7 km/u!

Nog een reden, maar dan in simpel nederlands.

De telleraandrijver zit in het voorwiel. Dus hoe groot of klein je achterwiel ook is het voorwiel blijft tellen zoals hij hoort.

Ik dacht dat ik het al in een soort van ''Jip & Janneke'' taal had uitgelegd!
Blijkt dus niet zo te zijn lees ik..

Waarom is dit zo dan!?
Post #16 niet duidelijk of simpel genoeg?

Leg het dan is uit in simpel Nederlands voor de volgers.
 
Back
Top