Ophangpunten van teller afgebroken (zip 4t 2v 2007)

StenB

Member
Hallo beste mensen.
Ik heb sinds deze week een scooter, ik ben er achter gekomen dat er helaas een klein probleempje is namelijk: De ophanging van de teller is afgebroken. (zie link: Link) Aangezien ik niet heel veel ervaring heb vraag ik nu bij deze wat ik het beste kan doen. Een hele nieuwe teller kopen, iets vast lijmen etc..
Het gaat om een Piaggio zip 4t2v 50cc uit 2007

Mijn stuur frame is trouwens ook een beetje roestig. Wat kan ik daar het beste aan doen?

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

@StenB
Haal je cockpit eruit.
Leg hem ondersteboven op tafel.
Een kitrandje rondom de witte unit aanbrengen.
Foto 1.
De kit moet contact maken met het witte en zwarte gedeelte.
Je kan hiervoor diverse soorten kit gebruiken.
Zelf heb ik goede ervaringen met High Tack.
Foto 2.
________________________________________________
V.w.b. het stuur.
De roest die ik zie valt reuze mee.
Stuur verwijderen.
Schuurpapiertje eroverheen halen.
Primer spuiten en dan een spuitbus zwarte lak erop.
_______________________________________________
Uiteraard zullen er forumleden zijn die andere oplossingen hebben, maar zo zou ik het doen.
ZIP TELLER.jpgzwaluw-high-tack-290ml-kitcentrum.nl.png
 
Zou zelf, of een goedkope goede km teller ergens kopen voor dat witte plastic ding en de de hele inhoud overbouwen.

En anders een 2ehande teller erin die er beter eruit ziet, met ongeveer in de buurt liggende km stand.

Anders gewoon toch voor een nieuwe teller gaan. (kost wel het meeste, maar je hebt het wel meteen weer goed)

Lijmen van dat soort dingen vind ik zelf nog wel een beetje beun.


Betreft het roest van het stuur..

Dat is gewoon een keer een 2 a 3 dagen voor uit trekken wanneer je de scooter niet nodig hebt..

Verf eraf halen en opnieuw spuiten. ( roest is niet echt zo dat het direct dringend iets is dat je moet aanpassen) Alleen leuk voor een momentje dat je niks te doen hebt of zo.
 
_______________________________________________
Uiteraard zullen er forumleden zijn die andere oplossingen hebben, maar zo zou ik het doen.
Mwa niet echt, eigenlijk alleen een kleine aanvulling. Gebruik naast dat schuurpapier een staalborstel. Kan je een stuk beter in alle kleine hoekjes en randen komen.
 
@StenB
Haal je cockpit eruit.
Leg hem ondersteboven op tafel.
Een kitrandje rondom de witte unit aanbrengen.
Foto 1.
De kit moet contact maken met het witte en zwarte gedeelte.
Je kan hiervoor diverse soorten kit gebruiken.
Zelf heb ik goede ervaringen met High Tack.
Foto 2.
________________________________________________
V.w.b. het stuur.
De roest die ik zie valt reuze mee.
Stuur verwijderen.
Schuurpapiertje eroverheen halen.
Primer spuiten en dan een spuitbus zwarte lak erop.
_______________________________________________
Uiteraard zullen er forumleden zijn die andere oplossingen hebben, maar zo zou ik het doen.
View attachment 71954View attachment 71955
Bedankt voor de reacties heren echter snap ik nog niet echt goed hoe je met kit die ophangunten fixt.
 
Bedankt voor de reacties heren echter snap ik nog niet echt goed hoe je met kit die ophangunten fixt.
Als je doet wat ik heb beschreven, dan heb je de witte ophangpunten niet meer nodig.
De unit (wit) zit dan vast aan de tellerkap (zwart)
Plaats het geheel terug en je zal zien dat e.e.a. op z'n plaats komt...
 
Totdat je die straks ook eraf hebt liggen, omdat het ding niet deugelijk bevestigd was.
Kan je de boel voor een 2de keer open gaan halen..
 
Dat komt echt niet zomaar los. Dat soort kit is gewoon vrij sterk, en je gebruikt dan ook relatief veel. Zo'n hoeveelheid kan je zo ongeveer zelf aan gaan hangen.

En mocht het toch ooit los komen (wat ik niet geloof, maar goed) kan je altijd nog een nieuwe teller kopen.
 
Dat komt echt niet zomaar los. Dat soort kit is gewoon vrij sterk, en je gebruikt dan ook relatief veel. Zo'n hoeveelheid kan je zo ongeveer zelf aan gaan hangen.

En mocht het toch ooit los komen (wat ik niet geloof, maar goed) kan je altijd nog een nieuwe teller kopen.
ooh zo, nu snap ik hem. wordt wel een beetje kut als je ooit die zwarte kap los wil hebben van de teller kap. Maar dat is weer een probleem voor dan.
 
Totdat je die straks ook eraf hebt liggen, omdat het ding niet deugelijk bevestigd was.
Kan je de boel voor een 2de keer open gaan halen..
Het glas kan ook half vol zijn hoor... ;)
Dat komt echt niet zomaar los. Dat soort kit is gewoon vrij sterk, en je gebruikt dan ook relatief veel. Zo'n hoeveelheid kan je zo ongeveer zelf aan gaan hangen.

En mocht het toch ooit los komen (wat ik niet geloof, maar goed) kan je altijd nog een nieuwe teller kopen.
Klopt, zit zeker vast.
ooh zo, nu snap ik hem. wordt wel een beetje kut als je ooit die zwarte kap los wil hebben van de teller kap. Maar dat is weer een probleem voor dan.
Dan snij de de kit gewoon weg.
Het is allemaal niet zo heel erg moeilijk hoor...:)
 
Zou zelf, of een goedkope goede km teller ergens kopen voor dat witte plastic ding en de de hele inhoud overbouwen.

En anders een 2ehande teller erin die er beter eruit ziet, met ongeveer in de buurt liggende km stand.

Anders gewoon toch voor een nieuwe teller gaan. (kost wel het meeste, maar je hebt het wel meteen weer goed)

Lijmen van dat soort dingen vind ik zelf nog wel een beetje beun.


Betreft het roest van het stuur..

Dat is gewoon een keer een 2 a 3 dagen voor uit trekken wanneer je de scooter niet nodig hebt..

Verf eraf halen en opnieuw spuiten. ( roest is niet echt zo dat het direct dringend iets is dat je moet aanpassen) Alleen leuk voor een momentje dat je niks te doen hebt of zo.
Nog even terug komend op dit onderwerp. Ik had op marktplaats dit witte ding gevonden. Ik ben van plan de teller over te zetten (zonder enig verstand) dus als iemand nog tips heeft daarvoor. Laat je maar horen. Ik ben trouwens nogsteeds op vakantie maar ben bijna terug. Ik heb daarom ook nog niks geprobeerd qua kit en dergelijke.
 

Attachments

  • IMG_4658.png
    IMG_4658.png
    640.1 KB · Views: 5
Back
Top