Klooien met de afstelling... please help!

Wiris

Well-Known Member
Hey,

Ik ben nu al 2 dagen aan het klooien met mijn afstelling van de scooter en hij loopt nog steeds absoluut niet naar wens.
Ik heb al een half uur lopen searchen, maar niet echt duidelijkheid kunnen vinden wat ik nu het beste kan doen.

Setup:

Polini Evo50
Bidalot C20
19mm Dellie
104 sproeier
Delta Clutch (blauwe trekveertjes)
MHR Vario
Blauwe drukveer
3,72 gram rollen

Sproeier is juist... bougie is goed van kleur en afstelling van de carburateur ok als het goed is.
Als ik optrek, dan heeft hij een dip t/m 10/15 km/h.
Daarna gaat hij aardig vol, maar maakt veel te veel toeren en hij schokt erg tussen de 40 en 50 en maakt veel lawaai...
Hij trekt hem dus niet constant door en gaat invallen, dus schokken met hoge toeren... (te hoog)
Hij loopt eigenlijk bizar slecht en wordt vet snel warm :|
Niet echt mee te rijden dus..
Waar kan het aan liggen?
Drukveer?
Ik heb al verschillende standen met de Clutch geprobeerd, maar het werkt niet echt.
Hij staat nu aardig strak met blauwe trekveertjes en drukveer dus.
Wat kan het probleem zijn en wat kan ik het beste doen?

Greetz,

Rogier
 
Advertisement - register to remove this

Gasnaald is al versteld...
Het zit volgens mij in het vario/koppeling gedeelte...
Is weet niet of blauw te strak is... en of de rollen goed zijn in verhouding...
 
Ik weet bijna wel zeker dat die drukveer te zwaar is.. Probeer een gele malossi of vergelijkbare veer...
Dan zijn al die toeren en die dip denk ik ook stuk minder.

Muilie
 
heb hetzelfde voorgehad, en heb het verholpen met mijn luchtschroef, klinkt idioot, maar het heeft geholpen, tork de eerste 5 seconden voor geen meter


als de sproeier juist is...
 
Rollen zijn niet gaar...
Ik houd meestal kleur bij kleur...
Nu blauwe trekveertjes met een blauwe drukveer, maar hij loopt dus aardig slecht.
Ook al heb ik vet lopen kloten met de standen van de Delta Clutch... ik kan er echt geen logische theorie uit opmaken.
Rode trekveertjes, rode drukveer, gele drukveer...
Ik denk dat mijn trekveertjes en drukveer te zwaar zijn?
 
Ga maar naar mijn mening lager in je rollen zitten kwa gewicht . Al klopt de vergelijking niet( zie mijn profiel)reed ik ook met evo 50 en daarbij met een hebo vario met rollen van 2.6 gram. Je zal veel toeren moeten maken om tot een leuk vermogen te komen. En ja het is bekend de egt snelle 50cc cilinders zijn erg kieskeurig kwa afstelling , suc6.
 
heb met de zelfde setup oit gereden, maar ik had sproeire 92 en die was bij mij perfect !!! zowieso een evo drukveer erin die is super!!! alleen die koppeling vindt ik wat minder, heb het meer op hebo, makkelijk verstelbaar !! welke gasnaald heb je erin, want in die 19 pbhg carbu zit standaard, althans bij mij, een hele verkeerde gasnaald in !!! kijk wat erop staat !!
 
Aantal toeren weet ik niet.
Hij heeft al wel goed geblazen met de C20, dus daar ligt het niet aan volgens mij.
Er zit een net nieuwe bougie in... NGK 9 en het merk olie weet ik niet precies.
In ieder geval vol syntetisch...
Hij heeft gewoon een dip t/m 15 km/h en daarna blaast hij even (met teveel toeren) en dan trekt hij niet in 1x mooi constant door, maar schokt hij door.... vol in de toeren en invallen, vol in toeren en invallen...
Geen constant verloop dus, maar een schokkende werking...
Ligt dit aan de drukveer die te zwaar is of de trekveertjes?
Rollen verkeerd?
Ik weet het dus niet precies...volgens mij ligt het wel in dat gedeelte...
 
maat

sproeier 104?
omg das groot..
Ga eens even wat kleiner....
En idd neem andere bougie...
Probeer een beetje je rolletjes,trekveeren,drukveer tekloten.. dan kom je er echt wel uit...
 
Back
Top