Probleem met CGC rotor

MHR NEOS

Well-Known Member
ik ben nu met een vriend van me bezig om een snel blokje op te bouwen.
Setup is:

stage 6
dopler as
cgc rotor
hebo koppeling
mk koppelingshuis
21mm met sproeier 85
malossi 21 mm spruitstuk
evo vario


De cgc rotor heeft 4 draaden
2 voor naar de cdi
en 2 van de lichtspoelen
heb hem geprobeert met een standaart cdi
orginele cdi
orginele bobine
standaart bobine
alles is heel
hij loopt ook stationair
als je hem met spie monteert doet hij het maar gat hij enorm stotteren
en komt hij niet vooruit.
ook met 4/4,5 mm voorontsteking blijft hij stotteren
Met standaart ontsteking gaan we morgen proberen
dus dat weet ik nog niet..
Maar wat (uitgaand dat alles echt heel is)
zou dit kunnen zijn of mee te maken kunnen hebben??
vraag niet naar bougie kleur ofzo want dat maakt geen fuck uit
zolang hij niet gewoon kan lopen en meer toer maakt dan stationair
is de kleur ook niet goed..
verzuipt gewoon omdat ik denk dat t ontstekingstijdstip niet klopt?
hij komt zowel met een orginele ontsteking als de standaart ontsteking niet vooruit
en gaat stotteren zodra ik maar een beetje meer gas geef!
 
Advertisement - register to remove this

nog even...
voor de mensen die geen cgc rotor kennen..
het is een rotor die standaart een lichtspoel heeft..
hij kan op een orginele yamaha cdi aangesloten kan worden
en dat werkt ook gewoon goed volgens paar mensen die er 1 hebben/hadden
 
MHR NEOS said:
ik ben nu met een vriend van me bezig om een snel blokje op te bouwen.
Setup is:

stage 6
dopler as
cgc rotor
hebo koppeling
mk koppelingshuis
21mm met sproeier 85
malossi 21 mm spruitstuk
evo vario


De cgc rotor heeft 4 draaden
2 voor naar de cdi
en 2 van de lichtspoelen
heb hem geprobeert met een standaart cdi
orginele cdi
orginele bobine
standaart bobine
alles is heel
hij loopt ook stationair
als je hem met spie monteert doet hij het maar gat hij enorm stotteren
en komt hij niet vooruit.
ook met 4/4,5 mm voorontsteking blijft hij stotteren
Met standaart ontsteking gaan we morgen proberen
dus dat weet ik nog niet..
Maar wat (uitgaand dat alles echt heel is)
zou dit kunnen zijn of mee te maken kunnen hebben??
vraag niet naar bougie kleur ofzo want dat maakt geen fuck uit
zolang hij niet gewoon kan lopen en meer toer maakt dan stationair
is de kleur ook niet goed..
verzuipt gewoon omdat ik denk dat t ontstekingstijdstip niet klopt?
hij komt zowel met een orginele ontsteking als de standaart ontsteking niet vooruit
en gaat stotteren zodra ik maar een beetje meer gas geef!

ik ken deze ontsteking niet, maar het klinkt of hij niet op tijd staat, je sproeier is ook wel aan de erg kleine kant, ik zou zeker 10 maten hoger gaan zitten. dit kan ook je probleem zijn.
 
Heb zon ding wel eens gezien,maar als je hem gewoon met een spie monteerd(zolas het hoort) Ken je het onstekings tijdstip niet veranderen :)

En bij de gene die ik het hen gezien werkte hij met spie goed...

Is de rotor schijf nog wel goed ?
 
idd , met spie moet ie het goed doen.

de rotor wil nogal eens kapot gaan.

ik geef je btw direct maar even de tip om de cgc weg te doen en een goeie te kopen , ik heb namelijk al erg veel van die dingen kapot gezien..
 
melf #50 said:
idd , met spie moet ie het goed doen.

de rotor wil nogal eens kapot gaan.

ik geef je btw direct maar even de tip om de cgc weg te doen en een goeie te kopen , ik heb namelijk al erg veel van die dingen kapot gezien..

Ja dat is waar die roters worden bros en gaan brokkellen/scheuren :)
 
idd , rommel dus...

door zo'n rotor is mijn weekendje lelystad vorige keer een beetje verneukt (kon niet rijden dus)
 
Back
Top