Want? Wat raad je dan aan?Nergens voor nodig.
Dit is voor mij eerste x aan dit soort motortjes. Doordat ik ervaar dat hij niet lekker wegrijd en inhoud en de boel toch open heb om de rest te doen dacht ik ik vervang de koppeling dan ook. Maar deze laat ik dan even voor wat het is.Waarom wil je een koppeling vervangen die waarschijnlijk zo ongeveer het tienvoudige aan kilometers kan draaien voordat hij versleten is?
Schoentjes van de koppeling licht opschuren.Want? Wat raad je dan aan?
Gaan we doenSchoentjes van de koppeling licht opschuren.
Je kan, mits je gereedschap hebt, ook de achterpoelies uit elkaar halen zodat je de splines opnieuw kan invetten.
Dat zal ook het inhouden zijn , je kan de draad die van de sensor komt , doorknippen , en daar een schakelaar tussen maken . De draad loopt bij mij ook vanuit het vario carter onder de carb door naar de cdi , dus ruimte zat om dit te doen , zonder dat je er aan de buitenkant wat van ziet.Kan ik bijvoorbeeld de pickup sensor ontkoppelen?
En waarom een schakelaar?Dat zal ook het inhouden zijn , je kan de draad die van de sensor komt , doorknippen , en daar een schakelaar tussen maken . De draad loopt bij mij ook vanuit het vario carter onder de carb door naar de cdi , dus ruimte zat om dit te doen , zonder dat je er aan de buitenkant wat van ziet.
oke, ga ik doen vraag me wel af waarom het technisch handboek anders zegt. Maar je antwoordt klopt wel met de klachten. Ik ga er van de week even naar kijkenUitlaat moet ook op 0.10 staan.. 0.15 is alleen bij piaggio zo. Anders gaat die straks minder goed starten en kans bij warme motor dat die continu uit valt.
Overigens is voor de uitlaat 0.10 - 0.12 echt de max en moet je daar niet overheen gaan.
Omdat hij als je de sensor eraf haalt waarschijnlijk te hard loopt .( rollenbank) Met de schakelaar kun je hem dan weer begrenzen . Wil je het helemaal luxe doen , kun je bij ali , een schakelaar met afstands bediening bestellen.En waarom een schakelaar?
dat je je bendix nog eens kunt schoonmaken/smeren, je massa en plus aansluiting voor je startmotor nog eens na kunt kijken. (de + op mijn startmotor begon ineens te roken toen mijn Kymco langzaam begon te starten, met hulpaccu erbij dus aan de accu lag het niet!) stekker opgeknapt, nu start ie ook koud binnen drie slagen, na 2 weken stilstand. (na 3 is de accu wel zwak, ik pak de auto met dit weer..)Bij koude start gaat hij moeizaam aan elektrische start lukt eigenlijk niet na 1 of 2x kickstart slaat hij aan en bij uitzetten en elektrische start gaat hij dan wel aan. Accu is vervangen, wat denken jullie?
Bendix is in orde, massa is in orde, aansluitingen in orde. Start motor gaat gewoon rond maar start niet of ik moet het maar lang genoeg proberen dan pakt ie uiteindelijk weldat je je bendix nog eens kunt schoonmaken/smeren, je massa en plus aansluiting voor je startmotor nog eens na kunt kijken. (de + op mijn startmotor begon ineens te roken toen mijn Kymco langzaam begon te starten, met hulpaccu erbij dus aan de accu lag het niet!) stekker opgeknapt, nu start ie ook koud binnen drie slagen, na 2 weken stilstand. (na 3 is de accu wel zwak, ik pak de auto met dit weer..)
Vanavond ff kijkenJe hebt cdi's die op toeren begrenzen , waarschijnlijk heb jij zo'n cdi , staat er bij het type nr ook geen snelheid bij , op de cdi ?
dat is dan mogelijk afstelling (choke?)Bendix is in orde, massa is in orde, aansluitingen in orde. Start motor gaat gewoon rond maar start niet of ik moet het maar lang genoeg proberen dan pakt ie uiteindelijk wel