Optrekken Kisbee Euro5

nielsom

New Member
Ik heb een gloednieuwe Kisbee euro5, De scooter is al ontgrensd door het bekende nokje weg te slijpen. De top van 59 op de teller vind ik ook prima, (zij het dat de manier van ingrijpen van de begrenzer vervelend is).

Maar wat ik echt vervelend vind is het veel te trage optrekken. Bij een stoplicht optrekken is niet echt fijn met een verlaagd golfje 2 op je hielen, en om echt richting de 60 te gaan moet je een wel heel lang stuk ongehinderd gas kunnen geven. Mijn vorige scooter met symblok en carb had een lagere top maar reed veel fijner omdat hij gewoon redelijk optrok, dat zou ik op de Kisbee ook willen.

Is er al iemand die de ECU bij de Kisbee aan heeft kunnen passen om er meer trekkracht in te krijgen? Als je een auto kan laten chiptunen dan zou dat bij een scooter ook moeten kunnen zou ik zo denken.

Advertisement - register to remove this

Hoi, je zou even bij de scooter dealer kunnen vragen of ze bepaalde parameters aan kunnen passen zodat je er iets meer uit kan halen, ik weet dat ze bij sym ook de speed sensor input draad door knippen, volgens mij is er ook een polini variateur set wat het optrekken ook makkelijker zal maken Screenshot_20240407-212435_Chrome.jpg

Een andere variateur zal misschien iets schelen, maar ik heb het idee dat de bron van het probleem hem echt in het afknijpen van de brandstof door de ECU zit. Misschien zou een Euro4 ECU een verbetering zijn, die is bij de Kisbee ook al injectie

Nog een vraag. Bij mijn Kisbee is een van de 4 nokjes op het koppelingshuis weggehaald. Hij is daarmee begrensd op 59 op de teller. Alleen schiet hij regelmatig door de begrenzer heen en trekt dan door tot 65-70 op de teller. DIt wil ik niet. Nu gaat de Polini vario erop voor meer trekkracht, maar kan die dan ook gelijk gecombineerd worden met een varioring om het doorschieten van de snelheid te voorkomen?

Nog een vraag. Bij mijn Kisbee is een van de 4 nokjes op het koppelingshuis weggehaald. Hij is daarmee begrensd op 59 op de teller. Alleen schiet hij regelmatig door de begrenzer heen en trekt dan door tot 65-70 op de teller. DIt wil ik niet. Nu gaat de Polini vario erop voor meer trekkracht, maar kan die dan ook gelijk gecombineerd worden met een varioring om het doorschieten van de snelheid te voorkomen?
Dat zou je inderdaad kunnen proberen

Na lang wachten zit de Polini Hi speed vario er eindelijk op. De scooter trekt nu veel vloeiender op zonder dip in het toerental.

Of het optrekkken nu ook sneller gaat? vast wel iets maar het verschil is in elk geval niet heel groot.
Ik kan nog steeds beter even wachen tot die grote Duitse auto al voorbij is voordat ik de weg op rij

Een varioring erbij werd door de dealer trouwens sterk afgeraden, die heb ik niet laten plaatsen. De topsnelheid is ook niet hoger geworden met de Polini vario.

Na lang wachten zit de Polini Hi speed vario er eindelijk op. De scooter trekt nu veel vloeiender op zonder dip in het toerental.

Of het optrekkken nu ook sneller gaat? vast wel iets maar het verschil is in elk geval niet heel groot.
Ik kan nog steeds beter even wachen tot die grote Duitse auto al voorbij is voordat ik de weg op rij

Een varioring erbij werd door de dealer trouwens sterk afgeraden, die heb ik niet laten plaatsen. De topsnelheid is ook niet hoger geworden met de Polini vario.
Iedergeval mooi dat het optrekken beter gaat.

Klopt , een varioring word sterk afgeraden omdat de v-snaar dan aanzienlijk sneller zal slijten.

Write your reply...
Back