King of Pop overleden.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=je1KOcBYGjM&feature=channel"]YouTube - Michael Jackson Tribute - Stockholm. July 8, 2009[/ame]

Hoe vet!

Omdat het een afgesproken iets was, je denkt toch niet dat 1 iemand begint de dansen, en per toeval 150 man meedoet EN dan nog het dansje kent. :D

Dit was niet de begravenis, dit was een herdenking die wereldwijd werd uitgezonden. Ik vind het gewoon ongelofelijk mens onterend dat al die familieleden daar op een podium staan te huilen en elkaar knuffelen. Dat voelt niet echt, dat voelt in elkaar geplakt. Dit is gedaan voor de show, om de mensen thuis eens lekker diep te raken. En dat op een herdenking van iemand die net gestorven is. Zo`n kind ook, ik vind dat een gebrek aan verantwoording als je een klein kind wat haar vader net verliest hierbij betrekt. Ik vond het geen herdenking, ik vond het een circus. MJ is zijn hele leven verziekt door dit soort dingen (dat zeggen ze notabene nog, ik hoop dat je nu met rust gelaten wordt) en op zijn begravenis gaan ze rustig door waarbij ze ook zijn kinderen nog even meenemen.

Dat raakte mij nog het meest aan de hele show, het had entertainment waarde.

Ik ben echt een Michael Jackson fan en ook ik vond het één groot 'circus'. De toespraken van de familie konden mij totaal niet raken en kwamen 'gemaakt' over. Ik hou daar helemaal niet van.

Alleen de dochter op het einde raakte me eigenlijk.

Nogmaals, ik vond het voor Amerikaanse begrippen super ingetogen.... Ik ben persoonlijk super Andre Hazes fan, en ben in de Arena geweest bij de herdenking, dat was nog een veel gekker circus dan dit hoor imo.

Wat had je dan verwacht vraag ik me af?
Een van de meest geleefde publieke figuren die je kan vinden en dan zeker een intieme en gesloten herdenking in Amerika verwachten?

Kijk gewoon door dat "circus" heen en je ziet de essentie wel :)

Wat had je dan verwacht vraag ik me af?
Een van de meest geleefde publieke figuren die je kan vinden en dan zeker een intieme en gesloten herdenking in Amerika verwachten?

Kijk gewoon door dat "circus" heen en je ziet de essentie wel :)

Precies, MJ was een man met miljoenen fans. Dan volstaat een normale herdenking niet. En inderdaad, hoe normaal was de Hazes herdenking toen in de Arena, ik was er ook en het was meer een gratis feest waar mensen heen gingen om wat te schreeuwen en te doen.

Dat van die dochter en die kritiek daarop snap ik helemaal niet. De familie ging er met zn allen staan om het publiek te bedanken en als zij dan besluit wat te willen zeggen, laat haar? Ze werd niet naar voren geduwd... Ze wilde gewoon nog iets over haar papa zeggen. Net als die broer die ook ineens toch besloot nog een verhaal te houden. Dat was ook niet echt gepland denk ik. Dat er dan complottheorieen achter gezocht worden gaat nogal ver en zegt meer over jullie (Lucien ed) dan over de situatie denk ik. Leef je eens in in andere denkwijzes (culturen) en sowieso emoties van mensen die hun dierbare verliezen.

Enige waar ik me aan stoorde waren de toespraken van die zoon van Martin Luther King, die boeide me niet, die vrouw daarvan boeide me ook niet echt (al had ze een mooie anekdote) en die ene schreeuwerige pastoor vond ik ook niets (maar is nu eenmaal typisch Amerikaans). Wat ik echt top vond was de toespraak van Magic Johnson, met zn Kentucky Fried Chicken. Verder mooie emotionele herdenking mi. Wat ik erg goed vond waren in de toespraken de anekdotes die verteld werden over MJ waardoor je een idee kreeg van hoe hij was in omgang. Dat is denk ik het mooiste wat je kan doen bij een herdenking, een mooie anekdote vertellen.

Die andere broers hebben diezelfde platisch geneukte hoofden. Viel me op tijdens de herdenking, allemaal zo`n neus. Er was nog eentje ofso die de gewone traditionele brede neus had.

Check het nog eens goed zou ik zeggen. Hier een willekeurige screenshot:

[ir]http://img21.imageshack.us/img21/2382/vlcsnap00001hlh.jpg[/ir]

:L

Deze vind ik vetter dan de originele versie:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=-2yYhuBtpMk"]YouTube - Michael Jackson - They Don't Care About Us (Guyom's Remix)[/ame]

Maar waarom ik het post? Luister goed naar de tekst:)

@ Sjoerd. De rechter heeft iig al zo`n verbouwde neus. Het is overdreven dat een de gewone had, maar ik zag het toch bij meerdere terug.

Het feit blijft, mensen die anti Michael zijn zoals een paar hier (dat merk je gelijk) zullen natuurlijk nooit die ceremonie waarderen.

Mensen die dan weer fan van Michael zijn , of een beetje neutraal zullen waarschijnlijk de essentie van de hele ceremonie (op een paar dingen na) wel gezien hebben.

Back