kick van speedfight zit vast

fila_clown

Well-Known Member
mijne speedfight stond een jaar stil, maar heb hem welopzij gezet toen hij nog reed. Dus ik dacht dat ik hem wel vrij snel in gang kon krijgen, maar het was tegen mijn voeten. Batterij was zo goed als leeg, dus nieuw batterij gekocht. Via de elektronische starter wou hij nog niet aanslaan, dus ik dacht: zal het eens met de kickstarter proberen. Na 3 of 4 keer te kicken, 'tsjak' bijna geen beweging meer te krijgen in mijne kickstarter. Enkel nog maar als je hem heel traag en voorzichtig beweegt. cilinder wordt vochtig (benzine). Komt dit door het lang stilstaan, en wat kan ik nu het neste doen? ben niet echt nen kenner, eerder nen plantrekker.

grtz en alvast bedankt

Advertisement - register to remove this

carterkap eraf halen en spul beetje invetten (wd40)
of kickstarter eraf halen en as eruit halen en dan in afgewerkte olie ofzo leggen(werkt bij mij ook altijd).
voor de rest zou ik ff nieuwe bougie/nieuwe benzine proberen.

Neej , bij een peugeot is het vaak een ander probleem als het net lijkt of die vast zit terwijl de kickstarter het wel doet.
Bij peugeot's loopt het blok na lange tijd vol met olie om de lagers vettig te houden en roest tegen te gaan.

Mijn tip is dan ook , draai bougie eruit en trap een poosje stevig door , er komt dan een boel olie uit als het goed is , mocht het dan nog niet willen meot je de cilinder eraf halen en het carter leegzuigen met een oude oliebus bijvoorbeeld.

Succes!

Stefan

gewoon deksel lospakken , schoonmaken en inspuiten met wd 40 oid

voor het lopen zou ik er nieuwe benzine erin gooien , maar eerst de carburateur schoonmaken en een nieuwe bougie erop

Tuning boy said:
Neej , bij een peugeot is het vaak een ander probleem als het net lijkt of die vast zit terwijl de kickstarter het wel doet.
Bij peugeot's loopt het blok na lange tijd vol met olie om de lagers vettig te houden en roest tegen te gaan.

Mijn tip is dan ook , draai bougie eruit en trap een poosje stevig door , er komt dan een boel olie uit als het goed is , mocht het dan nog niet willen meot je de cilinder eraf halen en het carter leegzuigen met een oude oliebus bijvoorbeeld.

Succes!

Stefan

Weet iemand of dit toevallig ook zo is bij Morini? Want die had ook lang stil gestaan en me halve cilinder was idd gevuld met olie en dacht al dat er misschien wat mis was ofzow?

hey,
bedankt al voor jullie reacties, maar het is de kickstarter zelf niet (denk ik), want soms gaat hij wel, en dan weer niet (zelfs niet met mijn volledige gewicht). Morgen bougie eens eruit halen (ineens een nieuwe kopen). Heb mijn uitlaatje er ook onderuitgehaald, en mijn cilinder loopt dus vol met benzine (maar zie nergens olie waarover gesproken was). Ga morgen dus ook nog olie en benzine vervangen. en proberen om mijne cilinder + kop eraf te halen.
Mijne elektronische starter doet het eigenlijk ook niet zoals het zou moeten, slaat maar heeeeeeel eventjes aan (nieuwe batterij). Maar ik veronderstel dat dit door hetzelfde probleem komt als mijn kickstarter???

grtz

ps: gewoon deksel lospakken , schoonmaken en inspuiten met wd 40 oid... wat wordt daar juist mee bedoelt?

fila_clown said:
ps: gewoon deksel lospakken , schoonmaken en inspuiten met wd 40 oid... wat wordt daar juist mee bedoelt?

je kickstartdeksel er even vanaf halen, je kickstartrondsel, en andere tandwieltjes even goed schoonmaken,en inspuiten me wd40 kruipolie, zodat het minder stroef gaat... maar als je elec start het ook neit doet, en alleen maar een tik geeft, dan betenkend het dus dat die vast zit, en dat kan duiden opdat je krukas gewoon vast zit omdat die zo lang stil heeft gestaan..

Back