Zip 4t 2v bj2013 start alleen met kick en wilt niet meer weg rijden

lorenzo.piaggio

New Member
Hoi Ik heb een 3de hands piaggio zip 4takt 2v bouwjaar 2013 met 39xxx km zonder vario ring en 45km cdi (gele stekker) rijd rond de 58/60
Dipte op de 30 en reed daarna door
En loopt erg hoog stationair begint meteen te rijden

heb zelf net alle olie ververst nieuwe bougie
Ook nieuwe rem kabel achter en nieuw remsysteemlinks en de remgreep rechts,
Ook heb ik omdat die niet zo lekker optrok
Een mallossie drukveer 30% op het origineel (wit)
Thunder trekveren 35% op het origineel(paars)
Nieuwe originele rolletjes 10 gram
Plus nieuwe vario geleiders en v snaar
Ook een nieuwe carterpan lager omdat die een raar geluid maakte bij het optrekken
Heb ook al het slijpsel uit het blok gehaald
En de koppeling schoongemaakt

Alles zat er op en hij reed goed het geluid bij het optrekken was weg (soort geratel)
Heb 2/3 dagen gereden zonder probleem
Behalve dat die rustig op trok en daarna veel touren maakt (te strakke trekveren dacht ik)

Nu reed ik sochtends ergens heen en wilde weg gaan na een uur en ineens starten die niet elektrisch maar echt geen geluid als ik het knopje in druk daar voor wel maar met een beetje gas geven dus ik kick hem aan denk kijk later wel miss zekering ofzo
Maar ik wil rijden en zodra ik vol gas geef gaat die “hoppen” als of ik met het gas speel maar komt dus niet boven de 10km p/u

Heb gekeken zekering was inderdaad gesprongen en vervangen
Vlotterhuis schoongemaakt sproeier schoon gemaakt is trouwens een 80
Nu wilde die eerst niet meer starten maar met beetje intake valveCleaner sprong die aan
Nu start die ook weer met de kick maar hij blijft hoppen

Zou iemand enig idee hebben wat het zou kunnen zijn ga morgen ochtend de relais vervangen voor de startmotor maar wat zou dat hoppen kunne veroorzaken?
Mijn lichten doen ook heel raar maar dat was voor het vervangen van de zekering heb er daarna niet echt op gelet eigenlijk door mijn frustratie denk ik

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

wat zou dat hoppen kunne veroorzaken?
Ik weet niet wat je hiermee precies bedoelt maar misschien grijpen de koppeligsschoenen niet goed aan in de koppelingsbel door TE strakke trekveren of verglaasde of versleten schoentjes.
De schoentjes slippen dan als het ware binnen de koppelingsbel en grijpen wellicht af en toe wel goed aan.

ga morgen ochtend de relais vervangen voor de startmotor
Als je de startknop en een remhendel indrukt hoor je dan wel een licht klikje uit het relais?
Brandt je remlicht als je je remhendel inknijpt?

Als je een kortsluiting maakt tussen de twee dikke draden bij je startrelais, draait de startmotor dan wel?
 
Ik weet niet wat je hiermee precies bedoelt maar misschien grijpen de koppeligsschoenen niet goed aan in de koppelingsbel door TE strakke trekveren of verglaasde of versleten schoentjes.
De schoentjes slippen dan als het ware binnen de koppelingsbel en grijpen wellicht af en toe wel goed aan
Okee ik ga morgen avond nog even kijken ik moet onverwachts werken
Ik wacht ook op nieuwe trekveertjes,
want dat ik de koppeling er uit had leek hij gewoon goed ik heb de segmenten heel licht opgeschuurd zodat die een beetje mat is
Hij liep ook voor 3 dagen goed maar heb hem niet opnieuw bekeken
Als je de startknop en een remhendel indrukt hoor je dan wel een licht klikje uit het relais?
Brandt je remlicht als je je remhendel inknijpt?

Als je een kortsluiting maakt tussen de twee dikke draden bij je startrelais, draait de startmotor dan wel?

Nee ik hoor echt helemaal niks en het remlicht deed eerst raar maar na het vervangen van de zekering nog niet gecheckt
Ik doe morgen als ik hem open heb gehaald even een update
misschien een foto van de koppeling is wat makkelijker misschien
 
Hoi Ik heb een 3de hands piaggio zip 4takt 2v bouwjaar 2013 met 39xxx km zonder vario ring en 45km cdi (gele stekker) rijd rond de 58/60
Dipte op de 30 en reed daarna door
En loopt erg hoog stationair begint meteen te rijden

heb zelf net alle olie ververst nieuwe bougie
Ook nieuwe rem kabel achter en nieuw remsysteemlinks en de remgreep rechts,
Ook heb ik omdat die niet zo lekker optrok
Een mallossie drukveer 30% op het origineel (wit)
Thunder trekveren 35% op het origineel(paars)
Nieuwe originele rolletjes 10 gram
Plus nieuwe vario geleiders en v snaar
Ook een nieuwe carterpan lager omdat die een raar geluid maakte bij het optrekken
Heb ook al het slijpsel uit het blok gehaald
En de koppeling schoongemaakt

Alles zat er op en hij reed goed het geluid bij het optrekken was weg (soort geratel)
Heb 2/3 dagen gereden zonder probleem
Behalve dat die rustig op trok en daarna veel touren maakt (te strakke trekveren dacht ik)

Nu reed ik sochtends ergens heen en wilde weg gaan na een uur en ineens starten die niet elektrisch maar echt geen geluid als ik het knopje in druk daar voor wel maar met een beetje gas geven dus ik kick hem aan denk kijk later wel miss zekering ofzo
Maar ik wil rijden en zodra ik vol gas geef gaat die “hoppen” als of ik met het gas speel maar komt dus niet boven de 10km p/u

Heb gekeken zekering was inderdaad gesprongen en vervangen
Vlotterhuis schoongemaakt sproeier schoon gemaakt is trouwens een 80
Nu wilde die eerst niet meer starten maar met beetje intake valveCleaner sprong die aan
Nu start die ook weer met de kick maar hij blijft hoppen

Zou iemand enig idee hebben wat het zou kunnen zijn ga morgen ochtend de relais vervangen voor de startmotor maar wat zou dat hoppen kunne veroorzaken?
Mijn lichten doen ook heel raar maar dat was voor het vervangen van de zekering heb er daarna niet echt op gelet eigenlijk door mijn frustratie denk ik

Alvast bedankt!
kortsluiting in de kabelboom misschien. heb je gekeken of er niet iets lek is in je scooter
 
kortsluiting in de kabelboom misschien. heb je gekeken of er niet iets lek is in je scooter
(Sorry voor late update)

Er lekt niets dat ik kan zien
Maar bedoel je een pakking ofzo?
Miss dat me uitlaat pakking niet goed zit maar denk dat te strakken trek veren het hoppen veroorzaakt

Als ik vol gas geef lijkt die op te trekken en op 10km per uur valt die weg en als die daar onder komt gaat die weer optrekken

ik heb nu de nieuwe relais en heb nieuwe trekveren binnen maar kan ik pas van de week er op zetten want heb geen bankschroef hier

Maar betekend kortsluiting in de kabel boom meteen nieuwe?
En wat is een oorzaak wat dat kan geven?
De kortsluiting in de kabelboom of wattan ook

Ik wacht nog ff op een reactie voor ik me nieuwe kappen set er op zet dan want als er nieuwe kabelboom in moet is dat niet handig

Ik doe van de week even een update probeer morgen zoveel mogenlijk te doen
 
(Sorry voor late update)


ik heb nu de nieuwe relais en heb nieuwe trekveren binnen maar kan ik pas van de week er op zetten want heb geen bankschroef hier
Voor trekveren vervangen heb je geen bankschroef voor nodig , althans ik niet , ik doe het met een seegeringentang gewoon op de werkbank.
veren trekker is onzin , sloop je ook je trekveren mee.

stahlwille-65464001-zekering-ringtang-3-10-mm.jpg
 
Hi, kijk eens naar je bougie kabel. Ik heb eerder gehad dat ie op mn uitlaat hing en kortsluiting daarop maakte, ging toen ook hoppen/stotteren. En als je uitlaat heet genoeg is, zal je scooter er snel genoeg mee stoppen.
 
(Sorry voor late update)

Er lekt niets dat ik kan zien
Maar bedoel je een pakking ofzo?
Miss dat me uitlaat pakking niet goed zit maar denk dat te strakken trek veren het hoppen veroorzaakt

Als ik vol gas geef lijkt die op te trekken en op 10km per uur valt die weg en als die daar onder komt gaat die weer optrekken

ik heb nu de nieuwe relais en heb nieuwe trekveren binnen maar kan ik pas van de week er op zetten want heb geen bankschroef hier

Maar betekend kortsluiting in de kabel boom meteen nieuwe?
En wat is een oorzaak wat dat kan geven?
De kortsluiting in de kabelboom of wattan ook

Ik wacht nog ff op een reactie voor ik me nieuwe kappen set er op zet dan want als er nieuwe kabelboom in moet is dat niet handig

Ik doe van de week even een update probeer morgen zoveel mogenlijk te doen
nee als je kan vinden waar de kortsluiting is kan je dat natuurlijk repareren. ligt eraan of je een beunhaas bent want ik ken veel mensen die 2 draadjes aan elkaar knopen met een beetje tape eromheen en dat ook een reparatie vinden. een lek in je uitlaat van de kopere ring zou niet een enorm verschil maken ( naast het gebler wat je dan natuurlijk zou horen) de onderdelen die het meest lek gaan is je membraan (het rubber van de carb naar de cilinderkop) of je membraan pakking je gasschuifmembraan, je luchtfilter buis van je luchtfilterkast naar je carb. en de luchtfilterkast zelf kan lek zijn. of de pakking in je luchtfilter kast. de meeste lekken kan je vinden door met een beetje remreinger te spuiten op de vermoedelijke plekken terwijl je scooter stationair loopt en te kijken of dit een effect heeft op je scooter
Post automatically merged:

Voor trekveren vervangen heb je geen bankschroef voor nodig , althans ik niet , ik doe het met een seegeringentang gewoon op de werkbank.
veren trekker is onzin , sloop je ook je trekveren mee.

View attachment 65495
trekveren vervangen kan makkelijk zonder bankschroef. hoewel zou ik wel adviseren er eentje te halen want ze zijn op markplaats vaak te vinden bij je in de buurt voor niet meer dan een 10tje en het is altijd handig voor als je een extra helpende hand nodig heb
 
Thanks allemaal voor de reacties!

Ik heb nu de trekveren erin zitten vanavond als het voor wiel er ook weer op zit proberen te rijden
En kijken of het verholpen is heb nu de relais vervangen ook in de hoop dat dat het doet,
Remschijf is ook krom dus die komt vanavond als het goed is
Hi, kijk eens naar je bougie kabel. Ik heb eerder gehad dat ie op mn uitlaat hing en kortsluiting daarop maakte, ging toen ook hoppen/stotteren. En als je uitlaat heet genoeg is, zal je scooter er snel genoeg mee stoppen.
nee maar hij komt wel licht tegen een bout van me cilinderkop best een kort draadje is die van mij die komt nooit bij de uitlaat in de buurt

Voor trekveren vervangen heb je geen bankschroef voor nodig , althans ik niet , ik doe het met een seegeringentang gewoon op de werkbank.
veren trekker is onzin , sloop je ook je trekveren mee.

View attachment 65495
Ja dat heb ik gemerkt inderdaad heb het nu als nig met een bankschroef gedaan maar ben steeds bang dat ik die segmenten daar mee beschadig dus ik zal ff kijken volgens mij heb ik zo’n tang liggen ergens

nee als je kan vinden waar de kortsluiting is kan je dat natuurlijk repareren. ligt eraan of je een beunhaas bent want ik ken veel mensen die 2 draadjes aan elkaar knopen met een beetje tape eromheen en dat ook een reparatie vinden. een lek in je uitlaat van de kopere ring zou niet een enorm verschil maken ( naast het gebler wat je dan natuurlijk zou horen) de onderdelen die het meest lek gaan is je membraan (het rubber van de carb naar de cilinderkop) of je membraan pakking je gasschuifmembraan, je luchtfilter buis van je luchtfilterkast naar je carb. en de luchtfilterkast zelf kan lek zijn. of de pakking in je luchtfilter kast. de meeste lekken kan je vinden door met een beetje remreinger te spuiten op de vermoedelijke plekken terwijl je scooter stationair loopt en te kijken of dit een effect heeft op je scooter

Ik zal daar even naar kijken dan vanavond,

Wel de pakking van dit ding is lek(is er zelfs uit) maar de scooter winkel bij mij in de buurt zei dat die niks deed ofzo maar waarom die er dan op normaal
En die van me luchtfilter is ook lek denk ik die puilt een beetje uit de buitenkant dus die zal ik ook wel vervangen dan

Nee ik doe het liever allemaal netjes zodat het niet weer gebeurt kan best een paar kabelklemmetjes of stekkers er op zetten als het nodig is maar dan moet ik dus even weten waar
En dit doe je natuurlijk door alle spanning overal te meten?

Ik doe morgen avond nog even een update over alles
 

Attachments

  • 378B4E77-272E-42C6-B666-A446BEA41863.jpeg
    378B4E77-272E-42C6-B666-A446BEA41863.jpeg
    224.8 KB · Views: 5
Thanks allemaal voor de reacties!

Ik heb nu de trekveren erin zitten vanavond als het voor wiel er ook weer op zit proberen te rijden
En kijken of het verholpen is heb nu de relais vervangen ook in de hoop dat dat het doet,
Remschijf is ook krom dus die komt vanavond als het goed is

nee maar hij komt wel licht tegen een bout van me cilinderkop best een kort draadje is die van mij die komt nooit bij de uitlaat in de buurt


Ja dat heb ik gemerkt inderdaad heb het nu als nig met een bankschroef gedaan maar ben steeds bang dat ik die segmenten daar mee beschadig dus ik zal ff kijken volgens mij heb ik zo’n tang liggen ergens



Ik zal daar even naar kijken dan vanavond,

Wel de pakking van dit ding is lek(is er zelfs uit) maar de scooter winkel bij mij in de buurt zei dat die niks deed ofzo maar waarom die er dan op normaal
En die van me luchtfilter is ook lek denk ik die puilt een beetje uit de buitenkant dus die zal ik ook wel vervangen dan

Nee ik doe het liever allemaal netjes zodat het niet weer gebeurt kan best een paar kabelklemmetjes of stekkers er op zetten als het nodig is maar dan moet ik dus even weten waar
En dit doe je natuurlijk door alle spanning overal te meten?

Ik doe morgen avond nog even een update over alles
hoi kabelboom zou ik altijd reparen met solderen en krimpkousjes. als de kabelboom beschadigd zou zijn kan je dat inderdaad kunnen vinden door de spanning te meten. ik zou zelf beginnen met het inspecteren van de kabelboom zelf. en als er iets verdacht uitziet die kabels checken
 
oke ik De scooter rijd weer jongens
Ik denk dat het te strakke trekveren waren
Hij loopt nog steeds super hoog stationair zou dat kunnen zijn omdat me gaskabel te ver in me gashendel gedraaid zit?

Alleen ik heb nu nog steeds dat me lichten niet aan gaan als ik het contact aan doe (me letjes)
En alleen me voorlicht gaat aan als ik hem start en me rem licht doet het maar heel licht
Ik heb alles netjes gesoldeerd en alles dus daar licht het denk niet aan

Ik meten namelijk op me accupolen:
Met contact aan: 12,3
Met draaiende motor 12,3
Met beetje gas 12,3

Bij de knipperlichten meten ik: 8,4 ongeveer

Zou het aan me stator kunnen liggen?
Dat daarom ook me letjes het niet doen?
 
Ik las ergens anders dat het misschien aan me plus kabel kan liggen van me start motor enig idee hoe ik deze door meet?
Post automatically merged:

oke ik De scooter rijd weer jongens
Ik denk dat het te strakke trekveren waren
Hij loopt nog steeds super hoog stationair zou dat kunnen zijn omdat me gaskabel te ver in me gashendel gedraaid zit?

Alleen ik heb nu nog steeds dat me lichten niet aan gaan als ik het contact aan doe (me letjes)
En alleen me voorlicht gaat aan als ik hem start en me rem licht doet het maar heel licht
Ik heb alles netjes gesoldeerd en alles dus daar licht het denk niet aan

Ik meten namelijk op me accupolen:
Met contact aan: 12,3
Met draaiende motor 12,3
Met beetje gas 12,3

Bij de knipperlichten meten ik: 8,4 ongeveer

Zou het aan me stator kunnen liggen?
Dat daarom ook me letjes het niet doen?
Heb touwens een nieuwe choke en spanningsregelaar want dat werd me door iemand anders aangeraden maar gebeurt nog steeds niks anders er mee blijf dezelfde problemen houden

Heb me oude knipperlicht aangesloten even en die brand continu als ik me knipper uit doe (wat volgend mij de bedoeling is voor die ledjes)
Maar me letjes doen het niet

Als ik wat tips zou kunnen krijgen over hoe ik dingen door meet zo top zijn ben namelijk niet super goed in elektra
 
Last edited:
een maat van mn zoon kwam ook met die lampen aanzeilen.
netjes aansluiten achter en had t zelfde probleem.
toen heb ik de rode en gele draad omgewisseld en toen gewoon remlicht en knipperlichten.
dit waren de smoke ledlichten met keurmerk.

alleen als ik me niet vergis brande de verticale streep niet..

verder... alles word geschakeld via de min (massa)

hopelijk heb je er wat aan!
 
Back
Top