lorenzo.piaggio
New Member
Hoi Ik heb een 3de hands piaggio zip 4takt 2v bouwjaar 2013 met 39xxx km zonder vario ring en 45km cdi (gele stekker) rijd rond de 58/60
Dipte op de 30 en reed daarna door
En loopt erg hoog stationair begint meteen te rijden
heb zelf net alle olie ververst nieuwe bougie
Ook nieuwe rem kabel achter en nieuw remsysteemlinks en de remgreep rechts,
Ook heb ik omdat die niet zo lekker optrok
Een mallossie drukveer 30% op het origineel (wit)
Thunder trekveren 35% op het origineel(paars)
Nieuwe originele rolletjes 10 gram
Plus nieuwe vario geleiders en v snaar
Ook een nieuwe carterpan lager omdat die een raar geluid maakte bij het optrekken
Heb ook al het slijpsel uit het blok gehaald
En de koppeling schoongemaakt
Alles zat er op en hij reed goed het geluid bij het optrekken was weg (soort geratel)
Heb 2/3 dagen gereden zonder probleem
Behalve dat die rustig op trok en daarna veel touren maakt (te strakke trekveren dacht ik)
Nu reed ik sochtends ergens heen en wilde weg gaan na een uur en ineens starten die niet elektrisch maar echt geen geluid als ik het knopje in druk daar voor wel maar met een beetje gas geven dus ik kick hem aan denk kijk later wel miss zekering ofzo
Maar ik wil rijden en zodra ik vol gas geef gaat die “hoppen” als of ik met het gas speel maar komt dus niet boven de 10km p/u
Heb gekeken zekering was inderdaad gesprongen en vervangen
Vlotterhuis schoongemaakt sproeier schoon gemaakt is trouwens een 80
Nu wilde die eerst niet meer starten maar met beetje intake valveCleaner sprong die aan
Nu start die ook weer met de kick maar hij blijft hoppen
Zou iemand enig idee hebben wat het zou kunnen zijn ga morgen ochtend de relais vervangen voor de startmotor maar wat zou dat hoppen kunne veroorzaken?
Mijn lichten doen ook heel raar maar dat was voor het vervangen van de zekering heb er daarna niet echt op gelet eigenlijk door mijn frustratie denk ik
Alvast bedankt!
Dipte op de 30 en reed daarna door
En loopt erg hoog stationair begint meteen te rijden
heb zelf net alle olie ververst nieuwe bougie
Ook nieuwe rem kabel achter en nieuw remsysteemlinks en de remgreep rechts,
Ook heb ik omdat die niet zo lekker optrok
Een mallossie drukveer 30% op het origineel (wit)
Thunder trekveren 35% op het origineel(paars)
Nieuwe originele rolletjes 10 gram
Plus nieuwe vario geleiders en v snaar
Ook een nieuwe carterpan lager omdat die een raar geluid maakte bij het optrekken
Heb ook al het slijpsel uit het blok gehaald
En de koppeling schoongemaakt
Alles zat er op en hij reed goed het geluid bij het optrekken was weg (soort geratel)
Heb 2/3 dagen gereden zonder probleem
Behalve dat die rustig op trok en daarna veel touren maakt (te strakke trekveren dacht ik)
Nu reed ik sochtends ergens heen en wilde weg gaan na een uur en ineens starten die niet elektrisch maar echt geen geluid als ik het knopje in druk daar voor wel maar met een beetje gas geven dus ik kick hem aan denk kijk later wel miss zekering ofzo
Maar ik wil rijden en zodra ik vol gas geef gaat die “hoppen” als of ik met het gas speel maar komt dus niet boven de 10km p/u
Heb gekeken zekering was inderdaad gesprongen en vervangen
Vlotterhuis schoongemaakt sproeier schoon gemaakt is trouwens een 80
Nu wilde die eerst niet meer starten maar met beetje intake valveCleaner sprong die aan
Nu start die ook weer met de kick maar hij blijft hoppen
Zou iemand enig idee hebben wat het zou kunnen zijn ga morgen ochtend de relais vervangen voor de startmotor maar wat zou dat hoppen kunne veroorzaken?
Mijn lichten doen ook heel raar maar dat was voor het vervangen van de zekering heb er daarna niet echt op gelet eigenlijk door mijn frustratie denk ik
Alvast bedankt!