Kan er een kick op Gilera purejet?

Advertisement - register to remove this

Oh snappen scooterzaken er welvaar veel van
Wij snappen deze zin niet, misschien even de edit-knop onderaan je post gebruiken en de tekst aanpassen.

2-takt injectie is een speciale tak van sport.
Ik weet niet of de gemiddelde scooterzaak hiervan echt verstand heeft.
Bovendien alles wordt bestuurd middels een "ECU", net als zeg maar bij de Euro4 en Euro5 scooters van tegenwoordig.
Dus als je wilt gaan tunen, zit je gelijk vast aan de computer met juiste software en hardware om de "software" in deze ECU aan te kunnen passen en moet je dus ook wel degelijk weten hoe dit werkt.
Ik heb even een elektrisch schemaatje van deze scooter toegevoegd.
Rechtsonder zie je die grote module die ze ECM noemen.
Als je de draadjes volgt zie je de zaken waar deze module zich allemaal mee bemoeit en dat is bijna alles aan de scooter.

1680155690521.png
 
Last edited:
Ik ben van plan een gilera purejet te kopen. Weet iemand of dit mogelijk is om een kickstart op te zetten?.

Ja, dit is mogelijk!

Helaas zijn brommershops en/of scooterzaken die echt wat afweten van de oude injectie techniek tegenwoordig dun gezaaid...

Mijn advies is dan ook idem het antwoord van Brute.
Ik zou geen PureJet kopen , is Injectie , dat vraagt om Problemen.
Zeker als er nauwelijks kennis aanwezig is v.w.b. het injectiesysteem...
Niet om te zeiken of pro te doen ofso, maar puur bedoeld om je te behoeden voor (evt.) enorme kosten als het mis is en/of gaat met het beestje!

Thumbnail onder is aanvulling op de reply van Sparky, zie:

EMS Purejet.png
 
Last edited:
Ik zou er ook niet aan beginnen , maar ik heb ook geen ervaring met het purejet systeem.
Wel heb ik een aantal dingen bestudeerd van forums waar het werd uitgelegt van zowel ditech als purejet,
maar er zelf aan sleutelen lijkt me wat omslachtig.
Voor iemand die er verstand van heeft en weet hoe je de diagnose uit leest en zelf kan repareren ,
lijken het me wel hele goede scooters.
Ze rijden beter en zuiniger dan carbarateur 2takt scooters , al zijn ze niet bedoeld als boodschappen scooters.
Het schijnt dat je best wel lange stukken moet rijden om te voorkomen dat er dingen in de injectie dicht slippen ,
of moet weten hoe je dat schoon kunt maken.

Voor de liefhebber die er verstand van heeft, zeker doen.
Voor iemand die er geen verstand van heeft, zeker niet doen.
Er zijn weinig fietsenmakers die er verstand van hebben.
Plus de kosten van de injectie onderdelen liegen er ook niet om van het merk Piaggio ,
vele malen hoger dan van een euro4 of 5 gy6 chinees motorblok met injectie. ( wat dan weer 4takt is, en een stuk makkelijker dan een 2takt injectie )
 
Back
Top