kenteken

Status
Not open for further replies.
Razma said:
enkel framenummer, nix technisch verder iig

Beter want volgens mij baarde dat de meeste scooterrijders zorgen...
dus eigenlijk is dit voornamelijk voor veiligheid en tegen diefstal... oid..
maar volgens mij wordt de controle door de politie er niet beter op..
 
Razma said:
een technische controle is praktisch gezien ook onmogelijk.

Dat je bedoelt dat je hetzelfde krijgt bij een APK maar dan met je scooter..en dat de meeste dan de setup ff wijzigen voor een keuring en daarna weer gaan beunen...
Ze haaden de technische controle wel in kunnen voeren maar dan moet je het anders aanpakken lijkt mij.
Door gewoon iedereen die nu een verzekering heeft op zijn scooter of brommer op te laten roepen in opdracht van de RDW en dan laten keuren
en als je een overtreding begaat de scoter in beslag of in de pers.. ;)
 
RAZMA said:
Toekomst...

--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben net terug van een vergadering van de Bovag over de toekomst van de 'bromfiets'...

Wat betreft de kentekening...
* Bijna alles is zeker dat de kentekens er komen (september 2005)
* Het is de bedoeling dat je naar de dealer gaat dan, je scooter laat 'schouwen' waarna alle gegevens worden opgeschreven en doorgegeven aan de RDW (oa framenummer, bloknummer (geloof ik), type, merk enzo.
* Het is voornamelijk een administratieve registratie (de keuring op geluid, emissie en snelheid hebben ze maar in de vergeethoek gedrukt gelukkig)
* De kentekens worden plaatjes van +/- 7x14 cm of iets van 10x12cm ofzo. Snor blauw met wit en brommer geel met zwart. De kosten zullen ongeveer een 50 euro bedragen (staat absoluut nog niet vast)

Aan de andere zijde zijn er nog tientallen discussies voor alles van start kan gaan: oa wat moet er gebeuren na bijv. een total loss etc...

Wat betreft het opvoeren...
Alle Bovag dealers zullen het verbod op opvoeren krijgen. Niet enkel kits en uitlaten, maar ook onbegrenzen enzo..
Dit zal denk ik in een korte periode van start gaan...

Wat betreft het praktisch examen...
De lopende projecten worden binnenkort geëvalueerd en de resultaten bekeken, waarna ook dit punt zal voorgelegd worden aan de minister...

Wat betreft de leeftijdsverhogen..
Dit is wellicht het grootste punt van discussie... De overheid is nog steeds overtuigd dat juist 16 jarigen dé probleemgroep zijn. Het standpunt om de leeftijd op te trekken naar 17 zijn ze dus heel strikt in, maar vooral ook erg gedreven... Voor de zomer worden opnieuw een aantal voorstellen ingediend bij de 2e Kamer om alles te bespreken en (waarschijnlijk) eind deze zomer een uitspraak hierover. Bovag probeert dit besluit te verplaatsen naar begin 2007 en voor die tijd te bewijzen dat ze het ongevallenaantal kunnen terugdringen door anti-opvoer preventie (onder andere).

Indien 'Europa' beslist dat er vanaf 16 jaar met een bromfiets gereden mag worden moet Nederland zich hier aan houden. Tot hiertoe omvatten de besprekingen wel dat de leeftijd verlaagd mag worden naar 14 of 15 naar wens van elk Europees land. Indien Nederland tot deze Europese raad kan doordringen om ook een afwijking naar 17 jaar toe te laten kunnen de plannen van de minister dus gewoon ook doorgaan...

dus scooter word NIET gekeurd !!!
alleen informatief dwz framenummer en bloknummer

voor de rest mag je er een straalmotor onder gebouwd hebben
 
Ik denk als ze egt gare dingen tegen komen als een scooter met 1 band enzo:S dat ze dan wel der wat van zeggen, maar dat is nu al je aangehouden word ook al wel zo(denk maar aan boetes voor gladde banden ect.)
 
Je gaat tog niet rijden met gladde banden(alleen op circuits mss), maar op de weg ist levensgevaarlijk. liever ff goeie banden eronder, tis tog je enige contact met de weg ;)
 
PhantoMAN!AC said:
Je gaat tog niet rijden met gladde banden(alleen op circuits mss), maar op de weg ist levensgevaarlijk. liever ff goeie banden eronder, tis tog je enige contact met de weg ;)
mijn voeten slepen ook over de weg heen:)

maar volgens mij controleren ze dat ook niet, net zoals remmer gaan ze ook niet nakijken
 
33lp.jpg


Het wort togk nii zow ding :'( Dat ding is nog groter als die hele scooter man :L
 
Maakt me niet zo heel veel uit.. Ben niet van plan om nog de openbare weg op te gaan met een scooter.. :rolleyes: Maar inderdaad sneu voor de mensen die het stom vinden :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top