This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

kenteken

Status
Not open for further replies.
Pff ben al lang blij dat er niet gezeurd gaat worden over de staat van je scooter...ik vind t kenteken wel goed als t helpt tegen diefstal..
 
nederlandse regering heh die zorgen altijd dat de bevolking meer en meer moet gaan betalen omdat die idiooten in de regering liever een dikke bmw hebben dan een citroen

het heeft totaal geen nut lijkt me het kenteken kwa diefstal de politie doet er toch niks aan al staat er overal op je frame deze is van die eigenaar en al kan je met 50 mensen aantonen dat die scooter van jou is je krijgt hem evengoed niet terug gebeurt nu ook niet waarom dan opeens wel

over het geval van (ben niet heel erg op de hoogte) dat er minder doden of gevaarlijke scooters zullen komen lijkt me ook volstrekt onzin wat ik dan net gelezen heb dat er geeen uitgebreide keuring komt dus kunnen alle wraken nog blijven rijden

waar het probleem zit bij scooters is dat er teveel ventjes van 16 die net een scooter hebben rondrijden zonder dat ze weten hoe je (een scooter in dit geval moet besturen) zoals de meeste 16 jarige denken dat de achterrem de belangrijkste is of dat snelheid beter is dan goede wegligging of dergelijke

ik ben op dit moment in het bezit van ook een std scooter die binnenkort met aardige setup wordt opgebouwt maar hij gaat wel naar de keuring en dan voer ik hem tijdelijk terug simpel zat lijkt me dus dat kenteken maakt geen poep uit
 
Maare heeft iemand een idee hoe dat bord achter op je scoot eruit gaat zien... fokking groot? pimpelpaars?roze knalrood
 
Floris491z said:
Maare heeft iemand een idee hoe dat bord achter op je scoot eruit gaat zien... fokking groot? pimpelpaars?roze knalrood
.
razma said:
* De kentekens worden plaatjes van +/- 7x14 cm of iets van 10x12cm ofzo. Snor blauw met wit en brommer geel met zwart. De kosten zullen ongeveer een 50 euro bedragen (staat absoluut nog niet vast)
 
MHR-Joe said:
echt diep maar dan ook DIEP triest dat wij er altijd de Dupen van worden
en maar moeten betalen :L

Nee chap , zo kunnen ze sneller en beter dieven opsporen en word het minder aantrekkelijk om een scooter te pikken ---> premie gaat omlaag.

Lijkt me wel prachtig als je met een 3000 euro project ff aan komt rijden bij de keuring 8P
 
wanksta1 said:
nederlandse regering heh die zorgen altijd dat de bevolking meer en meer moet gaan betalen omdat die idiooten in de regering liever een dikke bmw hebben dan een citroen
Naja denk maar niet dat ze hiermee veel gaan verdienen. Ze moeten zelfs 13 miljoen bijleggen zodat het kenteken die jij moet gaan betalen van 50/60 euro 25 euro word


Nu word het sowieso veel makkelijker. Tijdens rollerbank word er meteen op kenteken gekeken of er openstaande boete's of dat hij gestolen enzo is. En nee nieuw kenteken halen zal niet makkelijk worden want die staat al 1x in het systeem van de RDW, dus weten ze ook meteen dat hij gejat is.
Denk daarom ook dat dit een zeer goede manier is. Tuurlijk blijft de diefstal er hierdoor. Mensen zullen ook spullen gaan verkopen in onderdelen, maarja dat kan je toch niet tegenhouden.


Je zegt eerst dat er geen uitgebreide keuring komt, en eronder typ je meteen van dat je hem terug gaat voeren voor de keuring |( :|
 


wel, zullen we dit dan eens over een jaartje na invoering van het kenteken bespreken? Sterker nog; wil je er een weddenschap op afsluiten? Ik denk dat het namelijk heeeel veel diefstallen en andere scooter ellende zal schelen. Maar niemand die het zeker weet......
 
maar als er zn kenteken plaat kom met zn keuring dan zou de rollerbank ook niet nodig hoeven zijn want alle scooters zn dan gekeurd op 45 toch..?
 
die zullen wel blijven want, er word tijdens de keuring niet gecontroleerd op snelheid. En zullen mensen hem tijdelijk afvoeren en daarna weer opvoeren.
 
De politie/regering is niet dom

Ookal zouden ze hem keuren op Snelheid , gelijk die middag/dag erna rijd 80% weer harder dan 45

Rollerbanken blijven dat weet ik zeker , de boetes daarvan zal wel ongeveer de helft zijn van wat ze jaarlijks uitschrijven
 
het kenteken vindt ik opzich wel goed , denk ook niet dat we ons daar druk over moeten gaan maken , tis maar 1 malig , tis natuurlijk wel weer minimaal 25 euro erbij maarja ,Nederland is nou eenmaal een land van wetten ...

je zou bijv. ergens in Afrika kunnen gaan wonen , daar nemen ze het niet zo nauw , mja , daar zijn de levensomstandigheden niet echt wat je geweldig noemt (ze hebben niet zoveel Mac's bijv. )

ik denk dat we het gewoon over ons heen moeten laten komen. een apk op een scooter zou ook niet verkeerd zijn , aangezien er genoeg zijn die hun rommel niet voor elkaar hebben (remmen verlichting etc..)

tis alleen jammer dat we niet een ander systeem gaan hanteren zoals in Duitsland , stapsgewijs naar een hoger vermogen , dit is imo veel beter..
 
zag een aantal mensen zeggen dat het alleen om geld gaat bij de regering. Maar dat vind ik niet. Ze moeten zelfs nog 13 miljoen bijleggen om de prijs te verlagen.

En nu ook weer, willen ze een rijbewijs maken in de vorm van een creditcard. Die krijg dan de hele EU. De EU wil dan ook dat iedereen hem meteen krijgt, maar NL zegt van nee, dat doe wij dan wel als hij verlengt moet worden. Omdat het de burgers anders weer erg veel geld kost. En nederland wil ook de langs mogelijke geldigheidsduur van 10jaar.

Denk dus niet dat het allemaal om geld gaat anders hadden ze gezegt nu meteen vernieuwen, en b.v. 1 jaar geldig ofzo!


en wat is imo?
 
das heel simpel he ge leent een scooter uw knalt daar uw frame onder

met een compressor is dat zo gedaan laat hem keruen knal je frame weer onder je scooter

en vlammen
 
nja, tis wel een goede zaak opzich maar gigantische kentekenplaten zou klote zijn
en je krijgt het gezeik van mensen die een scooter kopen, en niet weten dat ie gestolen is (politie bij mij kon dat namelijk niet na trekken, ik moest naar de verzekeringsmaatschappij gaan, daar was het andersom) en zijn vervolgens hun scoot kwijt...
en verder zijn er veel oude brommers waarvan het framenummer niet klopt etc...
dus word nog wel ff probleem denkik
en imo = in my opinion (@ scoop643)
 
Razma said:
er komt helemaal geen technische keuring


In dat verhaaltje van de 2e post staat duidelijk dat als je pas je scooter hbet laten keuren er pas daarna voor 15,- een kenteken verstrekt wordt...
maar ja ligt eraan wat er onder keuren valt...
De technische controle of de check van het framenr. en andere kleine zaken..
 
Status
Not open for further replies.