kenteken

Status
Not open for further replies.
Zoals iedereen weet ben je verplicht een kenteken te hebben in september.
Hij gaat 50-60 euro kosten, maar de ANWB vind het te duur, en wil dat het 25 euro maximaal gaat kosten.

Werd net even in het nieuws verteld, hoezo scheeld dat weer even wat geld!!!
 
Advertisement - register to remove this

Bron; DSF

Het gaat als volgt lopen:

Begin november zijn de meeste Rijwielhandelaren (na een hoop geblaat en gekeur) bevoegd om Bromfietsen te keuren voor het kenteken, gelukkig voor ons word dit een simpele keuring, er word gekeken naar:
1. Het framenummer (klopt dit niet, is ie gestolen, of ontbreekt deze, word er gewoon een kenteken afgeleverd... maar staat na paar dagen politie voor je deur)

2. is de brommer wel voorzien van een NL-keur(EU keur mag ook) (dusj je brommer hoeft nie perse nederlands te zijn)

3. Je eigen gegevens en model van brommer en blabla

er komt dus geen technische controle!

de kosten worden:

de schouwing/keuring van de bromfiets gaat 35 euro kosten, de gegevens die bij je bromboer opschreven worden (via directe i-net verbinding met rdw) naar de RDW gezonden, waarna je papieren (na een week gloof k) kunt ophalen, dit kost 22euro
Met je papieren in je zak, kun je dan naar zon bedrijfje die kentekens maakt je kenteken ophalen voor 15 euro

het word dusj aardige bedrag als je meerdere brommers heb
aangezien ook alle geregistreerde brommers van een verzekering voorzien moeten zijn (tenzij je ze laat schorsen a'la 25 euro)

De schouwingspiriode van bromfietsen door bromboertjes duurt een jaar, als je hierna nog een brommer heb die je nog niet heb laten keuren moet je naar de RDW zelf, dit gaat je meer geld kosten en er word dan wel naar de technische staat van je brom gekeken (ook snelheid en of wel alle orginele onderlene erop zitten
 
Kmot zowiezow geen kentekenplaat groot onding achterop me scooter, vind zelfs 5e er te veel voor.
 
watt!!???¿¿¿¿ ik wist hier echt totaal nog niks van ;(
dus je MOET straks ELKE bromfiets laten keuren begrijp ik?

noooHH dat wordt erg!! :(
 
Hihi, die van mij is toch niet voor op de openbare weg:X

Wordt bij mij niets gekeurd:P

Weet iemand miss hoe de verzekeringen hier tegeaan kijken.

Door deze kentekens zal de opsporing van diefstal wel wat sneller gaan lijkt mij, miss een lagere premie:X:X?
 
Marcie said:
Hihi, die van mij is toch niet voor op de openbare weg:X

Wordt bij mij niets gekeurd:P

Weet iemand miss hoe de verzekeringen hier tegeaan kijken.

Door deze kentekens zal de opsporing van diefstal wel wat sneller gaan lijkt mij, miss een lagere premie:X:X?
lijkt mij wel dat de premie omlaag gaat want je hoeft nu geen plaatje meer via vz te halen, dus bespaart hun ook weer geld maarja je weet hoe die lui zijn... :L
 
MAYKEL_MK1 said:
Ze moeten gewoon weer ergens geld vandaan toveren, dus dan maar op deze manier :!
regering gaat het 13 miljoen kosten om de prijs van het kenteken van 72 euro naar 25 euro te schroeven dus denk niet dat het echt om geld gaat :rolleyes:
 
scoop643 said:
regering gaat het 13 miljoen kosten om de prijs van het kenteken van 72 euro naar 25 euro te schroeven dus denk niet dat het echt om geld gaat :rolleyes:

Mensen die er nu zitte willen eigenlijk gewoon de scooters helemaal weg :)
 
scoop643 said:
regering gaat het 13 miljoen kosten om de prijs van het kenteken van 72 euro naar 25 euro te schroeven dus denk niet dat het echt om geld gaat :rolleyes:


dan zijn ze goed gek, om geld uit te gaan geven voor deze onzin :?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top