Kenteken voor scooter/brommer gaat 50 euro kosten!

k had hier net iets later een topic van geopend...:rolleyes: (slim van me:eek: )

k vind t maar bullshit, ze proberen alleen maar het gebruik van brommers af te dwingen onder de jongeren..:|
 
stel u voor als je 50 euro moet betalen voor u kenteken en dan word gesnoert door meneer politie en ze u kentekenplaat afnemen en dat geen meer kunt krijgen voor bepaalde tijd das veel minder voor sommige van jullie
 
Dit zou in 1999 ook al plaatsvinden, eigenlijk ieder jaar wel.

Ik vind een motorkenteken wel gaaf op m'n scooter :), plaatje is zo gedateerd :p.

Tis ook goed voor de sjonnies die door rood rijden ed. Denk dat ik er geen problemen mee zou hebben
 
Originally posted by wowalt
voor sommige mensen is scooter rijden makkelijk maar ik heb vaakzat dat ik bijna word aangerede door een warhoofd die rechts inhaalt ofzow en dan kan het wel zo zijn dat je itt motoren nie hoefd te schakelen enzow maar hoe zit het dan met motor scooters? zelfde eigenlijk als een 50cctje

Roald..durf leestekens te gebruiken he aars!

Ik snap deze shit heus van je.
 
Originally posted by scooteraars
Ik vind et ma kut zooi
ken je weer 50€ dokke voor zo'n klote bord en als je scooter iets mankeert krijg je der nieteens een en ken je ook niet rijde
En trouwens je heb er tegenwordig ook DATATAG(ook handig)

En dat van dat ze ook nogeens Praktijk les gaan geven vink al helemaal nergens op slaan

Goed dat ik dit jaar me certificaat al heb want ik zou welles wille weten hoeveel dat wel niet gaat koste ff je certificaat hale met rijlesse erbij pffffffffff tzijn gewoon uitzuigers

Deze reactie slaat echt nergens op, je weet zelf ook hoeveel jongeren er op van die opgevoerde brommers rijden en die geen eens kunnen rijden. Je zegt in je tweede post dan wel dat je het binnen 2 keer rijden onder de knie hebt zitten, ik weet niet wat je dan onder de knie hebt zitten?? Maar in ieder geval niet het echte rijden. En dat datatag is nog eens veel duurder als die 50 euro, en houd er rekening mee, hoe minder gestolen scooters/brommers, hoe lager de verzekeringspremie.

Ik vind dit echt geen slecht idee om te doen. Vele jongeren die nu opgevoerd rondrijden en dan een kenteken met een soort APK krijgen zullen zich een tweede keer bedenken voor ze het doen.

Het nadeel is wel als je met je std blok erheen gaat en dan ff paar uurtjes knutselen en je hebt al je snelle spul er weer onder liggen.

Van mij mag dit doorgezet worden.
 
rond de invoering van die eventuele APK zal er verdacht veel gesleuteld worden denk ik. Ineens allemaal interesse in std. cilinders:)
 
hebben jullie ook de rest gelezen??
ze kunnen dus je opgevoerde scooter ook in beslag nemen VOOR ALTIJD en t wordt dus een stuk makkelijker voor de agentjes om dat te doen
 
Gewoon geen KW limiet meer dan klaar, maximum snelheid opschroeven. Opzich vind ik het wel een goed idee, maar ik ben ook bang dat we alleen maar harder genaaid gaan worden. Maja tegen die tijd zit ik al droog op vier wielen :)
 
ik zie er echt tegenop iedereen met ze kenteken plaat ziet er toch niet uit. maar ze kunne geen onderschijt meer maken tussen 180cc scooters en normaale scooters. en inderdaad iedereen maakt ze scooter standaart op de dag van apk keuring. ze zoeken gewoon geld om het tekort in nederland teminderen. wat ze is moeten gaan doen is het salaris van die balkenende en vooral van die peijs verlagen en die koningin gaat ook maar is in een rijtjes huis wonen (werken voor je geld trut) want dat huis heeft heel fucking nederland betaald. ok soms doet de regering wel eens wat goed maar dan ook soms. vaak komen ze echt met iedeen waar het meeren deel van nederland nix aan heeft. net zoals die ASO aanpak gaat toch ook nergens over. op een motor ken je nog veel gekker rijden en nog harder ook.
ik weet sommige stukjes zijn een beetje off topic dus mijn excuses daaro voor
 
ALs je een kenteken hebt gekocht moet eerst je scooter gekeurt worden als ie wel standaard is en als ze je dan pakken dan pakken ze je kenteken af en krijg je minnetje achter je naam en dan kost een nieuwe verzekering weer vors duurder
 
ik vind het wel best op bepaalden voorwaarden zoals

dat er geen kw limiet meer is

wel een apk op zoals remmen,banden,stuur inrichting,licht klote voor me binnenrotor,enz waar je natuurlijk niet voor hoeft te betalen

en ze moeten eens van die klote gaste pakken die niet normaal op een scooter kunnen rijden toch
 
denkje niet dat je dealer want die neem ik aan dat die gaan keuren of hij goed is voor een kenteken niet door de vingers zien dattie 80 loopt :)

niet elke dealer heeft een rollerbank :)

niet elke scooter heeft een km-teller

ik denk dat kenteken gewoon evengroot blijft als dat je nu hebt alleen zonder jaartal erbij en nl erop en nog wat dingen.

Jurgen
 
Ik ben het er wel mee eens, zeker doordat het minder aantrekkelijk word voor potentiele dieven. En daardoor lagere verzekeringpremie's.

Maar aan de andere kant,
is volgens mij, het gevaar groter dat een jood niet eens meer de moeite hoeft te doen om je achterna te crossen.

BTW, vraag me dus echt af of er een grote plaat komt net zoals bij een motor.....
 
Back
Top