kenteken overschrijven voor je 16e

patrick462

Well-Known Member
hooi
ik wil een scooter kopen alleen die is 2e hands dus moet ik het nu doen anders is ie weg maar ik ben nog maar 15 (over 2.5 maand 16) en er zit een kenteken op aleen kan ik die dan op mijn naam zetten ?

gr. patrick
 
Advertisement - register to remove this

Van het bevolkingsregister, kan je halen bij jouw gemeentehuis. Kost 10 euro +- en overschrijven kost nog eens 10 eur. Of het voor je 16e kan weet ik niet, even vragen bij het postkantoor..
 
ik had me scooter gekocht toen ik 15 was, wou hem op eigen naam natuurlijk maar de mense bij het postkantoor zeide dat het niet kon. dus moest ik hem op de naam vn me pa zette.
 
Als je toch al een uitreksel van het bevolkings register moet kopen voor 10 euro en veel gedoe kan je hem beter eerst op je pa zijn naam zetten en als je je cbr hebt nog een keer.
Ben je uiteindelijk evenveel kwijt en scheel waarschijnlijk een hoop gedoe :)
 
mijn post bullshit?
ik heb t vorige maand nog geprobeerd maar k had mn rijbewijs niet bij me,
maar die moest ik wel hebben anders kon ik de scooter niet op mn naam zetten..
Hier in roermond tenminste
 
Bij het overschrijven van een kentekenbewijs moet je een geldig legitimatiebewijs (ID/paspoort) bij je hebben PLUS een rijbewijs of uitreksel van bevolkingsregister. Dit was een halfjaar geleden nog zo, maar als het met het brommerrijbewijs (ipv certi) anders is geworden hoor ik dat graag ..
 
Bij het overschrijven van een kentekenbewijs moet je een geldig legitimatiebewijs (ID/paspoort) bij je hebben PLUS een rijbewijs of uitreksel van bevolkingsregister. Dit was een halfjaar geleden nog zo, maar als het met het brommerrijbewijs (ipv certi) anders is geworden hoor ik dat graag ..

nope klopt precies
 
Bij het overschrijven van een kentekenbewijs moet je een geldig legitimatiebewijs (ID/paspoort) bij je hebben PLUS een rijbewijs of uitreksel van bevolkingsregister. Dit was een halfjaar geleden nog zo, maar als het met het brommerrijbewijs (ipv certi) anders is geworden hoor ik dat graag ..

Klopt nogsteeds, vandeweek nog bij de hand gehad (was weliswaar met een auto, maar daar zijn de regels verder hetzelfde voor)

enigste is wel dat je dus 16 moet zijn ;)
 
Back
Top