Kenteken voor scooter/brommer gaat 50 euro kosten!

MysticSoul

ChiLL-MoDE
Vijftig euro voor kenteken brommer of snorfiets

Uitgegeven: 15 oktober 2003 08:55
Laatst gewijzigd: 15 oktober 2003 09:12

DEN HAAG - Rijders van brommers en snorfietsen moeten ongeveer 50 euro gaan betalen voor het kenteken dat minister Peijs (Verkeer en Waterstaat) op 1 januari 2005 wil invoeren.

De minister hoopt met het al jaren geleden aangekondigde kenteken de verkeersveiligheid te vergroten, omdat de politie na invoering van het kenteken opgevoerde of niet-goedgekeurde voertuigen van de weg of het fietspad kan halen.

Peijs wijst er in een brief aan de Tweede Kamer nog maar eens op dat het rijden op een brom- of snorfiets riskant is. Deze groep verkeersdeelnemers neemt minder dan 1 procent van de mobiliteit voor haar rekening, maar jaarlijks wel 10 procent van de verkeersdoden en 20 procent van de gewonden in het verkeer.

De minister zegt te beseffen dat 50 euro een forse uitgave kan zijn voor sommige gebruikers van brom- of snorfietsen. Ze noemt het echter een passende bijdrage aan de verkeersveiligheid. Bovendien hoopt ze dat na de invoering van het kenteken het aantal diefstallen van brom- of snorfietsen zal afnemen, zodat de verzekeringspremie omlaag kan.

Kan iemand deze moven naar W/R forum?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dus? Beter doe je dit gewoon bij regelgeving/wetten ofzo? Ik vind het wel goed opzich. Kijk maar naar de invoering van kentekens bij aanhangwagens, daar zijn ook ontzettend veel gestolen exemplaren weer teruggevonden...
 
Op zich ook geen slecht idee...
Zo lang er maar geen keuring komt die aan het kenteken vastzit.
Kijk als je scooter UNIEK gekenmerkt is door een kenteken is het ZEKER een ontmoediging voor diefstal omdat er na de diefstal een nieuw kenteken moet aangevraagd worden en dit bijna onmogelijk is...
 
Je bedoelt een soort APK , alleen dan voor scooters??
Als dat het geval is zullen er zeer weinig mensen in Nederland met een goed gekeurde scooter gaan rondrijden.
 
Dan krijg je het kentekenbewijs ook niet he :| als hij niet goedgekeurd is!

Vind het ook goed, alleen jammer van zon plaat die je dan op je scoot krijgt :rolleyes:
 
mja als je gewoon kijkt naar het systeem is het niet meer dan logisch dat scooters ook een kenteken gaan krijgen...

1. identificeert elk voertuig makkelijker = minder diefstal + fraude makkelijker opspoorbaar
2. Haalt de wrakken van de weg => ik heb het hier niet over opgevoerde scooters maar over scooters die geen remmen hebben en dus SUPER gevaarlijk zijn...
3. In duitsland / andere EU landen moeten ze ook een kenteken en ze hebben al genoeg dingen om het mooi te plaatsen op de scooter.
4. Het gaat waarschijnlijk niet achterlijk groot worden denk ik. Tja kijk naar de tph125cc dat is ook MEGA groot kenteken maar staat eigenlijk nog niet zo slecht :p
 
Ik vind et ma kut zooi
ken je weer 50€ dokke voor zo'n klote bord en als je scooter iets mankeert krijg je der nieteens een en ken je ook niet rijde
En trouwens je heb er tegenwordig ook DATATAG(ook handig)

En dat van dat ze ook nogeens Praktijk les gaan geven vink al helemaal nergens op slaan

Goed dat ik dit jaar me certificaat al heb want ik zou welles wille weten hoeveel dat wel niet gaat koste ff je certificaat hale met rijlesse erbij pffffffffff tzijn gewoon uitzuigers
 
mja ik vind het op zich al abnormaal dat je gewoon maar wat suf op een schoolbankje moet zitten en dan gewoon de weg op kan met een scoot...
Op zich is die Praktijk wel een GOEDE zaak. Stel je voor dat je nu nog altijd met een auto de weg op mag na het behalen van je theorie examen... :eek:
 
Scooter rijde is helemaal niet moeilijk 2 x oefene en je hebt et echt wel onder de knie
Auto rijden is wat moeilijker ma ik vind gewoon dat die rijlessen er niet moeten komen voor scooters

Tis gewoon geldklopperij

Netzoals die klote kentekens
Er staat in de krant dat ze met de verzekeringsplaatjes nix kunne maar met het kenteken wel SLAAT NERGENS OP

Vriend van me is achterna gezeten en ze hebben gewoon verzekerings plaatje opgeschreven en komen je thuis gewoon ophalen DUS

Kvind gewoon dat ze het zoals het nu is moeten laten vink et besy

30€ voor certificaat redelijk bedrag en niet als er rijlessen bijkomen gelijk fucking duur
En geen 50€ voor dat klote kenteken is alleen maar weer een kut ding op je scoot
 
Opzich is 't wel een goed idee, maar dan wel met unieke kentekens, zoals bij aanhangwagens. Anders heeft het nog geen nut.
Wel vind ik dan dat de maximale snelheden van scooters moeten worden aangepast aan de rest van het gemotoriseerde verkeer. Net zoals in Duitsland, Frankrijk, waar je ook kentekens hebt, maar waar je wel onbegrensd mag rondrijden.
 
Originally posted by scooteraars
Scooter rijde is helemaal niet moeilijk 2 x oefene en je hebt et echt wel onder de knie
Auto rijden is wat moeilijker ma ik vind gewoon dat die rijlessen er niet moeten komen voor scooters

Het gaat ook niet om het scooter rijden maar om het verkeerinzicht, ook bij een scooter. Verder lijkt mij dit best wel een goed plan, dit voornamelijk omdat de diefstal van scooters af zal nemen. Die keuring zal denk k ook wel meteen ingevoerd worden, de stap daarnaartoe is dan niet groot meer
 
Originally posted by scooteraars
Scooter rijde is helemaal niet moeilijk 2 x oefene en je hebt et echt wel onder de knie
Auto rijden is wat moeilijker ma ik vind gewoon dat die rijlessen er niet moeten komen voor scooters

Tis gewoon geldklopperij

Netzoals die klote kentekens
Er staat in de krant dat ze met de verzekeringsplaatjes nix kunne maar met het kenteken wel SLAAT NERGENS OP

Vriend van me is achterna gezeten en ze hebben gewoon verzekerings plaatje opgeschreven en komen je thuis gewoon ophalen DUS

Kvind gewoon dat ze het zoals het nu is moeten laten vink et besy

30€ voor certificaat redelijk bedrag en niet als er rijlessen bijkomen gelijk fucking duur
En geen 50€ voor dat klote kenteken is alleen maar weer een kut ding op je scoot

Zeik niet aars
 
voor sommige mensen is scooter rijden makkelijk maar ik heb vaakzat dat ik bijna word aangerede door een warhoofd die rechts inhaalt ofzow en dan kan het wel zo zijn dat je itt motoren nie hoefd te schakelen enzow maar hoe zit het dan met motor scooters? zelfde eigenlijk als een 50cctje
 
Back
Top