This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

kenteken plaat kwijt, nieuwe verzekering afsluiten !:S

  • Thread starter Thread starter hagi14
  • Start date Start date
H

hagi14

Guest
hallo,

ik ben er net achter gekomen dat ik me verzekeringsplaatje kwijt ben geraakt of eraf gejat ofzo.. nu heb ik de verzekeringsmaatschapij gebeld (unive) en die zegt dat ik nu een hele nieuwe verzekering meot afsluiten omdat als iemand anders mijn plaatje heeft gevonden die ermee kan gaan rijden en zij nog steeds aansprakelijk blijven (terwijl dat kentekenplaatje dan helemaal niet overeen komt met het frame nummer) maar ja....
wie eheft wel eens zoiets mee gemaakt of weet of ik gewoon met deze verzekering kan doorrijden zonder plaatje dat ik bijvoorbeeld net als je wel eens bij autos hebt en zelf ff eentje maak van karton ofzo.

ik keek ook ff in de voorwaarden en daar zag ik staan dat:

Artikel 21
Eigendomsoverdracht
Indien bij eigendomsoverdracht van de bromfiets de nieuwe eigenaar de verzekering op zijn naam en voor zijn rekening wil voortzetten, moet door hem een daartoe strekkende aanvraag bij de maatschappij worden ingediend; de overschrijving geschiedt nadat de maatschappij een nieuw verzekeringsbewijs heeft afgegeven.

dus als ik me scooter zo genaamt aan mijn zus verkoop en de evrzeekring over zet staat daar dat me zus dan een nieuw verzekeringbewijs krijgt dus ook een plaatje neem ik aan

wie weet wat ik het best kan doen.

alvast bedankt.

martijn
 
ja, dat heb ik gedaan zoals je kan lezen, en zoals je kan lezen zeggen zij dan, nee kan neit sluit maar een hele nieuwe verzekering af! dus...:S
 
Toch lijkt het me vaag dat als je je plaatje kwijt bent dat je dan in een keer een nieuwe verzekering af moet sluiten... Het kan je tog altijd gebeuren dat ie er af word gejat oid? Stel je voor heb je net een nieuwe rox met all risk... ben je wel de lul..
 
Tis ook zo krom als een hoepel , lijkt me ook sterk dat het echt zo is , maarja als je maatschappij het zegt.
Wat moet je daar dan tegenin brengen.
 
volgens mij moet je naar de politie gaan om te zeggen dat je plaatje weg is, dan moet je met het papiertje wat hun opmaken contact opnemen met je verzekeringsmaatschappij...... iig, zoiets heb ik ooit gelezen ergens
 
Een klasgenoot van me was een paar jaar terug ook verzekeringsplaatje verloren. Dat koste hem toen f15,- voor een nieuwe. Ik zou tegen de verzekering zeggen dat andere maatschappijen wel gewoon een nieuw plaatje leveren (tegen een vergoeding). En als ze dan begint te zeuren zeg je gewoon ''dan sluit ik mijn verzekering ergens anders af, dan heb ik nooit meer dat gezeik als ik hem verlies''.

En je hoeft niet naar de politie te gaan. Het is geen eigendom van de staat zoals een paspoort oid.
 
Last edited:
Jawel, je moet eerst aangifte van verlies of diefstal doen. Dan moet je gewoon een nieuwe krijgen.
 
Het lijkt mij ook niet dat je een nieuwe verzekering af moet sluiten. Je hebt je papieren toch nog? Je kan ook gewoon zonder plaatje rondrijden en als je wordt aangehouden zeg je dat hij net eraf is gejat of sow. (evntuele boete voor eigen risico)
 
ja daar dacht ik ook al aan, die verzekeringsmaatschapij zei ook van ja je kan beter nu neit meer rijden want je bent niet meer verzekerd etc.
ze zeggen dus ook van alsiemand anders een ongeluk maakt en jou plaatje erop heeft dat wij aansprakelijk blijven, terwijl dat nergens op slaat want MIJN plaatje hoort bij MIJN framenummer dus hoezo zij aansprakelijk. ik blijf wel denk ik gewoon zo rond rijden zonder plaatje en zeg dat ie er net is afgejat als ik wordt aangehouden.
 
Ja en dan krijg je gewoon een bekeuring omdat je niet aantoonbaar verzekerd bent.
Doe gewoon ff aangifte van verlies en toon dit bewijs aan de verzekeringsmaatschappij en je bent klaar. Je moet dan alleen wel de administratie kosten betalen. Net als bij het overschrijven.

ps: Dit is echt een mooi voorbeeld waarom de scooterrijders zo hard aangepakt gaan worden. :|
 
Had je je plaatje tegen diefstal moeten verzekeren8P nee flauwekul. Maar toen ik m'n scoot verkocht wilde ik de verzekering laten overschrijven, maar toen zeiden ze:" nee dat is niet nodig, hij kan op jou naam blijven rondrijden". Beetje vaag dus bij elke maatschappij, maar ik denk dat je idd het beste kan proberen zelf een plaatje los te krijgen (eventueel tegen vergoeding) of anders aangifte doen.

[off-topic]Edit: @JonhB: Bullshit! als je toch een teringdure verzekering hebt afgesloten met je zuurverdiende centjes en dan komt de een of andere kankermongool die z'n grijpgrage pootjes niet thuis kan houden omdat niet wil werken en die jat jou plaatje, kun je weer geld gaan betalen! gaat om het principe.[/off-topic]
 
gewoon bij de politie aangeven dat ie gestolen is in een winkelcentrum ofzo, verzin maar wat, dan word er proces verbaal opgemaakt, waarmee je naar de verzekeraar( ? ) kunt gaan, en dan krijg je voor tussen de €5 en de €10,- een nieuwe.
simpel, politie kan je niks maken als ze je aanhouden, omdat je aangifte hebt gedaan, van die aangifte wel een bewijs bij houden tot je een nieuw plaatje hebt, tadaa
 

Jongen jij bent echt DOM. lees eens wat die gast zegt!!!
Hij zegt dat ie zonder plaatje blijft rijden.
Beter opletten met begrijpend lezen aub :|
 
Ik ben ook me plaatje kwijtegeraakt vorige week en heb aangifte gedaan, heb toen papieren gekregen v/d aangifte en daar mocht ik tijdelijk mee rijden . Dus moet nog steeds ff nieuw plaatje aanvragen @ verzekeringbureau.
 
Ik ben al 3x mn plaatje kwijtgeraakt ofzo,idd gewoon ff briefje halen voor de verzekering en ze sturen een nieuwe.Ik ben na de 3e keer trouwens wel uit de verzekering gekickt , nu zit ik bij een ander.
 
uuh ligt het aan mij.. je gaat naar dealer. Neem een nieuwe verzekering. Betaal je 8.50 aan een nieuw plaatje en klaar ???