Kenteken niet op scooter bekeuring en ik stond stil

Thys

Thijs
Er is mij het volgende overkomen:

Ik was bij een vriend thuis en andere vrienden stonden te wachten voor zn huis ik moest ff wat ophalen bij hem dus ik had me scooter voor zn huis gezet en me andere vrienden zaten er ook bij op hun eigen scooter. Toen ree er politie voorbij en kwamen ze terug de 2 die buiten wachte op mij moeste verzekering`s papieren laten zien en ze vroegen van wie die 3de scooter was en toen zei een vriend van iemand anders die nu ff binnen zit en hij moest mij opbellen omdat er volgens die juut een opgevoerde uitlaat onder mij scooter zat (een twinner maar goed:L).
Dus ik naar buiten gelopen en me papieren laten zien en me kenteken laten zien maar die zat niet op de scooter me kenteken lag in de buddy dus ik laten zien gingen ze alles na trekken en de verzekering enz klopte gewoon. Maar omdat me kenteken in me buddy lag en niet op me scooter zat kreeg ik een bekeuring voor het kenteken die niet op me scooter zat.

Nou is mij vraag: Mogen ze mij zo maar bekeuren daarvoor terwel ik stil sta en niet eens bij de scooter aanwezig was in eerste instantie. En hun wisten zelf niet eens hoe hoog de bekeuring werd want hij keek in zijn boekje die nerd maar hij kon het niet vinden:S

Zelf dien ik zowiezo bezwaarschirft aan want ze hebbe me niet eens zien rijden nu is de vraag nog wie er aan het korste eind trekt?
 
Advertisement - register to remove this

Ze mogen je gewoon een bekeuring geven, want je staat op de openare weg.
De regels zijn nu eigenlijk precies het zelfde als met een auto, staat een auto op de openbare weg zonder platen kan hij een proces verbaal krijgen, evenals je auto geschorst is en hij staat op de openbare weg.. zelfde geld dus ook voor scooters/brommers
 
De stoep is ook openbaare weg he?:p
. Maar mogen ze dat ook zomaar doen zonder dat ik er in het begin dus bij was want een vriend moest mij opbellen want ik was binnen en ze hebben geen bewijs dat er met de scooter gerenden is
 
ja stoep is openbare weg.

dus zonder plaat mag hij daar niet staan.
had je de scoot in zn voortuin gezet, konden ze je niks maken.
(kan dan netzogoed een racescoot zijn die je even in de voortuin hebt laten staan)

boete voor niet zichtbare kentekenplaat is 75 euro.
valt me mee dat je die hebt gekregen want jouwe lag in de buddy, dat doe je bewust en is dus een misdrijf.

mvg
franq
 
Wat mij boete word wisten ze zelf niet eens dus dat is nog afwachten en da`s wel lulig want rolde ik heb 1 meter veder stond die wel op de oprit mja daar denk je dan niet bij na:p
 
Wat mij boete word wisten ze zelf niet eens dus dat is nog afwachten en da`s wel lulig want rolde ik heb 1 meter veder stond die wel op de oprit mja daar denk je dan niet bij na:p

met beetje pech moet je dan voorkomen:X

of moeten ze dat van tevoren melden?
 
waarom lag die uberhoud in je buddy bak?

Als je nou een goede reden had ( dat je bij die vriend van je schroefjes halen was om de plaat te monteren oid ) , en je had m erop geschroeft waar ze bij waren... hadden ze ongetwijfeld niet moeilijk gedaan.

Misschien kan je nog een brief sturen naar justitie (maar dat werkt alleen als je bv die week je plaat had opgehaald/gekregen.)
Niet dat je al maanden dat ding in de buddy had liggen oid.
 
Omdat me oude kentekenplaat houder was afgebroken had ik me kenteken in me buddy gedaan en dat had ik ook uitgelegt aan hun maar dat geloofde ze niet omdat het als een smoesje klonk volgens hun:L terwijl t nog waar was ook alleen ik ree zo al 2 weken omdat ik me scooter door de weeks niet gebruik en ik er nog geen tijd voor had vrij gemaakt om het te fixen wat ik nu wel heb gedaan trouwens:p
 
hmm interressant. ik heb een vraag die hier wel redelijk bij aansluit:
stel, ik ben bezig me scooter te verkopen en hijs is nog niet verzekerd. Mag ik em dus ook niet op de stoep zetten?
 
mwa ik vind het wel beetje raar hoor..
Ik liep met me sprintscooter langs een controle met een rollerbank, was op weg naar afgelegen plek (paar minuten lopen van mijn huis). Maar de agenten deden niks keken wel even maar verder niks. Dus dan lijkt het mij dat ze je hiervoor al helemaal geen boete mogen geven, maar als het wel mag is het wel vervelend voor je.
 
Ik heb hem 2 weken zo staan zonder kenteken en heb er in die 2 weken 3x mee gereden. En toen ze mij gingen bekeuren ree ik er ook niet mee dus ik vind het eerder ver gezocht van hun maar goed ze hebben ook echt niets beters te doen bij ons hier dat blijkt wel he
 
hmm interressant. ik heb een vraag die hier wel redelijk bij aansluit:
stel, ik ben bezig me scooter te verkopen en hijs is nog niet verzekerd. Mag ik em dus ook niet op de stoep zetten?

als ze mij hier voor kunnen bekeuren dan mag jij hem alleen op je oprit (eigen terrein) zetten en nergens anders
 
Eigen terrein mag je doen wat je wilt, behalve als het voor overlast zorgt. Ik mag een auto op mijn oprit zetten terwijl ik geen 18 ben. Daar mogen ze echt niet een bekeuring uitschrijven. Anders krijg je ook een boete als je een biertje achter huis zuipt.
 
inderdaad, op eigen terrein mag je doen wat je wilt (in beperkte mate:p)
2 of meerwielige voertuigen MOETEN verzekerd zijn op openbaar terrein.
in je huis,achtertuin of voortuin NIET.

je mag gerust een scooter motor of auto die aan geen enkele regel voldoet onverzekerd en zonder wegenbelasting op je oprit zetten (circuitauto oid.)

op een aanhanger laten staan op de openbare weg is d8 alweer een gedoogbeleid, iig mag hij dan maar 2 dagen staan (3e dag moet hij verplaatst zijn).

mja
 
Back
Top