Ja dit kan je heel goed zelf.
Eerst verwijder je de kapjes die nodig zijn, zodat je de hele kabel kan volgen van de gashendel tot aan de carburateur.
Dan haal je de gashendel uit elkaar, en let je goed op hoe alles zit.
Maak desnoods een aantal foto's en markeer dingen.
Meestal zit er een tonnetje aan het einde van de kabel welke je ergens moet klemmen.
Dan volg je de kabel naar de carburateur, deze gaat meestal van bovenaf door een ijzer bochtje die vast zit op een dekseltje je carburateur in.
Dat dekseltje zit vaak vast met 1-2-3 schroefjes, deze draai je los.
LET OP!
Houd de deksel wel tegen want het kan zijn dat het hele zooitje eruit springt want er zit een veer in, dus gewoon voorzichtig eruit halen.
Dan zie je de gasschuif, gasnaald, veer en gaskabel zitten.
Hier doe je hetzelfde als bij je gashendel, even wat foto's maken en goed kijken hoe het allemaal in elkaar steekt.
Dan hebben sommige brommers ook nog een splitter, deze zit meestal onder de voetenplank.
Hier gaat vaak ook nog een kabel vanaf je blokje heen (oliepomp), maar dat heeft niet elke brommer.
Als je een splitter hebt, moet je deze ook uit elkaar halen en ga je hetzelfde te werk als bij de carburateur en gashendel, foto's en goed kijken!
Het kan zijn dat het even pielen is, vooral bij de carburateur.
Maar als je gewoon goed kijkt hoe het allemaal in elkaar zit moet het niet al te lastig zijn.
Maar je bent waarschijnlijk wel even een half uurtje tot een uurtje zoet ermee als je het nog nooit hebt gedaan.
En ik kan het maar niet vaak genoeg zeggen: maak foto's.
Heeft mij veel geholpen met sleutelen, als je even niet meer weet hoe het moet.
Hier zie je de carburateur deksel en de kabel:
[ir]http://i45.tinypic.com/23t5ir7.jpg[/ir]