keeway fact opvoeren

snizzle

Well-Known Member
heejz ik heb een keeway fact 50 nu is het probleem dat ik vind dat hij slecht optrekt! ik wil geen 70CC eronder gaan zetten! en hoorde dat ik met een andere uitlaat Tecnigas Trek of eenTecnigas Next R Met CE Keurmerk iets meer vermogen krijg? kan dit kloppen???andere zeggen weer ring uit de uitlaat of begrensor eruit etc etc ik heb niet veel verstand van scooters en zoek een weg om me keeway fact wat beter te laten optrekken! iemand tips? zou zeer fijn zijn! vriendelijk gegroet bjorn
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Het is vrij simpel: Betere optrek = hogere snelheid.
Er zitten idd 2 begrensers op je scooter:
Vario RING en Prop in de uitlaat.
Daar van ga je sneller (als je ze er uit haalt)
Overigens wekt (volgens mij) een carburateur ook meer trek kracht op dit weet ik echter niet zeker.
Een nieuwe uitlaat ga je (wederom naar mijn weten) 9 / 10 keer sneller van als dat je er een betere op trek van krijgt.
Andere vario en/of koppeling kan je proberen geven meestal ook wat meer trekkracht.
Maar zoals ik al zei: Trekkracht gaat gepaart met hogere top
 
Begin met de prop uit je uitlaat te halen en je vario ring eruit, en stel hem vervolgens goed af.

@Fakey, een carburateur geeft je meer trek kracht? :? :p
Zonder carburateur kom je niet vooruit hoor. ;)
Grotere carburateur heeft geen zin.
 
heejz

heejz ik heb de mogelijkheid gekregen om een andere uitlaat aan te schaften!voor mijn Keeway Fact 50 (focus) 2 takt 50.cc

nu heb ik deze uitlaten gezien:giannelli extra chrome/
Giannelli Reverse/Leovince Hand Made TT/Leovince Hand Made ZX
/Tecnigas Next R Chrome/Tecnigas Trek!

nu ben ik niet echt iemand wat veel verstand van scooters of uitlaten heeft dus wie kan kij vertellen waar ik wel wat aan heb,en wat rotzooi is of niet!?moet ik hier bij een andere cabarateur of zuiger aanschaften?aangezien ik wel weet hoe ik een uitlaat eronder moet zetten,lijkt dat me het beste!want kan zelf niet goed sleutelen aan scooters omdat ik niet zo technisch ben!heb gelezen dat op een keeway fact een Technigas Next R zat zonder aanpassingen te doen aan de cabarateurs of zuiger!
en toch 65 Km/70 KM per uur haalde!?

graag info en tips aub!
welke uitlaat is het beste voor mijn scooter??
en welke uitat maakt het minste kabaal?
zelf heb ik in gedachte de Technigas uitlaat te nemen de: Next R of de Trek! maar het gaat mij erom dat ik weet welke het beste is en welke het minste geluid maakt!?
vriendlijk gegroet bjorn
 
Last edited:
ok maare stel ik wil die ringen er niet uit halen en aleen andere uitlaat eronder win ik dan ook wat snelheid?want wil niks eruit halen stel ze houden me aan dat ik daarna effe origenle pijp eronder zet snel en kan laten zien dat hij terug origeneel is haha groetes bjorn
 
Vario Ring eruit en een Leovince Handmade TT ontgrenst.
Verder hoef je geen aanpassingen aan je zuiger of carb te maken om een uitlaat er op te zetten of te laten passen hoor ;)
Enigste wat misschien wel moet is opnieuw afstellen.
Als je niet weet wat het is gebruik de search even, zijn miljoenen topics over te vinden en als je het niet zeker weet ga dan naar een dealer en laat dat even doen.
Een goeie dealer is er in volgens mij iets van 2-3 uur klaar mee en het kost je dan iets van 45 euro ofzo en je scooter rijd als het goed is perfect.

@ood:
Dat is zowieso enorm dom.
Vertanding moet je pas mee gaan zitten kloten als je met sprinters e.d. aan de gang gaat om de max snelheid er uit te krijgen.
Voor op straat of gewoon iets sneller rijden is dat absoluut niet nodig en hartstikke dom
 
Varioring eruit en prop uit de uitlaat. Als ze je aanhouden kan je heus niet "ff de originele uitlaat eronder zetten" wat denk je dat je eerst langs huis mag voor je de boete krijgt of je naar de rollerbank moet 8P Alleen als je die 25euro herkeuring moet ondergaan heb je kans te sleutelen aan je scooter, maar dan is de boete al binnen ;) En dan is gewoon de varioring er weer in stoppen waarschijnlijk wel genoeg om de benodigde begrenzing te halen

Anyway een gianelli extra chrome rijdt wel leuk en is en mooi uitlaatje naar mijn mening. Wat voor blok heeft zon keeway?
 
heejz ik dacht minarelli horizontaal zoiets leesde ik op internet!
maar dat met die vario word niks heb geen zin om hem uitelkaar te gaan laten draaien,als er niks anders op zit dan laat ik het maar zo!
heb maar 100 euro en die uitlaat kost 90 euro met verzenden!
groetjes bjorn
 
Als je sneller wil optrekken moet je gewoon je originele uitlaat de prop eruithalen. Als je sneller wil moet je de varioring of varioplaat verwijderen. Kost beide niets alleen wat moeite. Wat is je vraag/probleem nou eigenlijk nog :p

Als je die uitlaat haalt voor trekkracht omdat je te 'lui' bent om de originele uitlaat te ontgrenzen ben je dom want in die nieuwe zal ook een prop zitten ivm keurmerk waarschijnlijk. Dus moet je de oude alsnog demonteren, en alsnog een prop uit een uitlaat halen, en ga je weinig tot niets harder mee optrekken dan met de originele ontgrenst, dus geld en tijd verspilling if you ask me
 
snizzle Keeway heeft een minna replica blok horizontaal.
Verder heeft lodyx wel gelijk
Maar dan heb je wel 1 big ass probleem volgens mij.
Zegt mijn vriend tenminste die ook een F-Act heeft.
De standaard uitlaat van een F-Act (terug loper) heeft volgens hem ook nog proppen in de coconussen (ofzoiets :p) maar hij heeft er vrij weinig verstand van.
Verder hebben die uitlaten ook resonatie buizen dus ook ff mee oppassen
 
Back
Top