keeway fact opvoeren

snizzle

Well-Known Member
heejz ik heb een keeway fact 50 nu is het probleem dat ik vind dat hij slecht optrekt! ik wil geen 70CC eronder gaan zetten! en hoorde dat ik met een andere uitlaat Tecnigas Trek of eenTecnigas Next R Met CE Keurmerk iets meer vermogen krijg? kan dit kloppen???andere zeggen weer ring uit de uitlaat of begrensor eruit etc etc ik heb niet veel verstand van scooters en zoek een weg om me keeway fact wat beter te laten optrekken! iemand tips? zou zeer fijn zijn! vriendelijk gegroet bjorn
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

snizzle Keeway heeft een minna replica blok horizontaal.
Verder heeft lodyx wel gelijk
Maar dan heb je wel 1 big ass probleem volgens mij.
Zegt mijn vriend tenminste die ook een F-Act heeft.
De standaard uitlaat van een F-Act (terug loper) heeft volgens hem ook nog proppen in de coconussen (ofzoiets :p) maar hij heeft er vrij weinig verstand van.
Verder hebben die uitlaten ook resonatie buizen dus ook ff mee oppassen

Dat zijn geen PROPPEN maar SCHOTTEN. Op de foto die jij geeft zitten inderdaad in die twee (of meerdere) schotten op dat punt waar de uitlaat heel even recht loopt (zonder groter of kleiner te worden). Dat is gewoon voor de tegendruk, voor laagtoerige cilinders is dat heerlijk dan hoef je idd maar die weinige toeren te draaien om al veel tegendruk en 'dus' veel power op een laag toerental.

Heb geprobeerd er een foto van te vinden van die schotten maar kan er zo 123 geen vinden. Het is gewoon een rond en plat stuk ijzer, met een gaatje van x millimeter ergens erin (niet perse in het midden). Die zit dus rechtopstaand achter die lasnaad en achter de tweede lasnaad idem
Edit: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/94/3 zie hier, ze noemen het wel een begrenzer, maar dat zal gewoon komen omdat ze met te sterke setups die uitlaat willen gebruiken. Als dat schot er dan voorin zit houdt die teveel gassen tegen en werkt het begrensend.


Wij hebben NIETS over de uitlaat genaamd Gianelli Shot gezegd danwel bedoeld ;)

Grappig trowens, dat is de eerste ECHTE terugloper die ik zie onder een originele scooter. Meestal zie je gewoon een sito+ zeg maar, met een extra demper erboven op geplakt.

http://img.2dehands.nl/f/view/55069940-orginele-terugloop-uitlaat-speedfight2.jpg zoiets dus
 
Last edited:
kep laatst dikke warmloper gehad na 26450km :D en nou heb ik een edge cilinder erop gewoon 40mm , mja pijp paste dus niet.
nou hebbe we de pijp flink gebeund en hij deed het redelijk.
het ding had zelfs boost op hoge toeren en trok ook best redelijk.
op mijn teller heb ik dan 80 gereden dus dat is dan 60km/h in het echt.
kep nu 5 of 4.5 gr rols erin maar die moete toch nog iets lichter om in de boost te varieren.

maare ik zoek nu een nieuwe pijp.
ik heb er al een gezien maar die had een begrenzer erin waar mijn pink niet doorheen ging. een technigas gloof ik.
mja als die goed past koop ik em en dan las ik hem om. en dan kijke we wat ie doet.

groete
 
Last edited:
Back
Top