Karten

Afgelopen vrijdag nog gekart. We hebben hier zelf thuis een kart (gewoon een 200cc 4-tact). Ging allemaal goed, totdat een vriend van me over de kop ging :D. Uiteindelijk viel het allemaal wel mee. Hij had gewoon een aantal schaafwonden en voor de kart hoefde ik alleen een nieuwe spacer te bestellen. Misschien ook wel goed dat het een keer gebeurd is, want dan zie je pas echt in dat het ook fout gaat als je niet helemaal weet wat je doet. Een goede waarschuwing in ieder geval. Het had best anders af kunnen lopen.
Maarja, deze kart gaat eruit denk ik en dan op zoek naar een 125cc 2-tact. Omdat het toch wat sneller is en beter oppakt.
Iemand tips hiervoor? Hoeft echt geen wedstrijdkart oid te zijn.
 
Formula50 said:
Afgelopen vrijdag nog gekart. We hebben hier zelf thuis een kart (gewoon een 200cc 4-tact). Ging allemaal goed, totdat een vriend van me over de kop ging :D. Uiteindelijk viel het allemaal wel mee. Hij had gewoon een aantal schaafwonden en voor de kart hoefde ik alleen een nieuwe spacer te bestellen. Misschien ook wel goed dat het een keer gebeurd is, want dan zie je pas echt in dat het ook fout gaat als je niet helemaal weet wat je doet. Een goede waarschuwing in ieder geval. Het had best anders af kunnen lopen.
Maarja, deze kart gaat eruit denk ik en dan op zoek naar een 125cc 2-tact. Omdat het toch wat sneller is en beter oppakt.
Iemand tips hiervoor? Hoeft echt geen wedstrijdkart oid te zijn.
als je wat geld hebt:

2dehands rotax max met CRG road rebel, of birel chassis

perfecte hobbykarts, en slaan geen slecht figuur in competitie ook. en redelijk onderhoudsvrij
 
Mechanic said:
Mailtje van school, karten als intro voor het tweede jaar. Bij Van der Ende ofzo, schijnt grootste indoor te zijn van Europa.

Iemand ervaringen?

www.vanderenderacinginn.nl/

Ik heb er wel is gereden, is best leuke baan, maar als je wat zwaarder bent heb je vrij veel nadeel.
Je hebt veel hoogte verschil en vlak voordat je de heuvels op moet zit zo'n btje standaard een scherpe bocht.
Dus dat is naar boven toe tuffen.

Verder een paar vette blinde bochten die je volgas kan nemen als je het verstand op 0 zet.
 
distinct. said:
als je wat geld hebt:

2dehands rotax max met CRG road rebel, of birel chassis

perfecte hobbykarts, en slaan geen slecht figuur in competitie ook. en redelijk onderhoudsvrij

Dat wordt wel een beetje duur ben ik bang. Het is maar om af en toe gewoon voor de lol wat te kunnen karten.
Heb echter wel aan Rotax (Max) zitten denken, aangezien ik daar erg veel goeds over hoor/lees.
 
gister nog weze karten bij Hezemans, tijden vielen echt tege voor mij, alle snelle karts lagen eruit, snelste tijd van 41,720 :rolleyes:
 
Niek said:
gister nog weze karten bij Hezemans, tijden vielen echt tege voor mij, alle snelle karts lagen eruit, snelste tijd van 41,720 :rolleyes:
Had je beter met ons mee naar Antwerpen kunnen gaan Niek. Eerst hebben we gemonobiked (streetmagics) en daarna met karts nog ff de baan onveilig gemaakt.

Ikzelf ben geweest in:
-Den Bosch (helaas al weer enkele jaren gesloten nu).
-Zaltbommel
-Breda
-Delft
-Antwerpen

Vast nog wel meer, maar meeste zijn al weer tijdje geleden.

BInnenkort maar weer eens richting De Fabrique in Maarsen ofzo, wel weer zin in.

Me buurjongen (10) heeft een eigen junior kart, denk dat ik eens met hun meega naar Genk ofzo. Kan ik huurkart outdoor gaan knallen :p
 
Pas weer een x gekart @ bleekeboel Delft.. hoge 24 gereden maar was erg druk op de baan :(

Go Fast vlaggen hangen nu ook in delft.. wist niet wat k zag toen ik terugkwam van vakantie :eek:

En op de baan hangt nu een mooi lichtshow ding.. komen er nog meer.. de bar wordt verbouwd.. dus gaat r allemaal weer leuk uitzien :)
 
Back
Top