Ik heb een 2takt en een Injectie.
2takt NRG:
* Rijdt hard/ rijdt fijn (70/75)
* Grote banden, grote scooter (in vergelijking zip)
* Zuipt wel flink wat benzine
4takt Iget Zip
* is mooi
* rijdt langzaam (54,wind mee, plat erop)
* is zuinig
Ik rijd 'maar' 13 km heen en terug naar werk. Ik gebruik bijna alleen maar de oude 2Takt NRG. Ik heb altijd 2 takt gereden, onbegrensd. Rijdt gewoon lekker door, kan zeer goed mee met het verkeer, en iets harder rijden is gewoon prettiger.
iGet Zip gebruik ik in de stad, en korte stukken. Hij is klein en betrouwbaar, voor lange stukken vind ik hem echt te langzaam (54km,ook ja)
Als jij 50 km per dag gaat rijden is het prettig als je scooter een beetje sneller is. En 54 is netjes maar nog wat te langzaam, zeker gezien de afstand die je gaat afleggen.
Stel je koopt die iGet, laat hem opvoeren naar 54, als je dan elke dag 50 km rijdt dan is 54 te langzaam op een gegeven moment. Dan gok ik alvast dat je wat sneller wil, en dat is met een iGet lastig/duur.
Als ik nu moest kiezen, altijd 2takt.