Welke programma’s in de wasbox kan ik gebruiken om mijn scooter te wassen?

Ayla

New Member
Ik wil mijn scooter graag wassen in een wasbox. Nu vroeg ik mij af welke van de 8 programma’s ik zou kunnen gebruiken en welke wellicht schadelijk zijn. (Zie foto)

Alvast bedankt!
 

Attachments

  • F82172F6-C523-4CA0-92F4-7B95D0FF5A44.jpeg
    F82172F6-C523-4CA0-92F4-7B95D0FF5A44.jpeg
    112 KB · Views: 18
Advertisement - register to remove this

Al heb je ongespoten kappen kan je beter niet met wax aan de gang, worden lelijk wit/grijs van.
Als ik ff snel m'n scooter wil opfrissen doe ik alleen schuimlans (powerschuim) en vlekvrij afspoelen.
Echt schoonmaken thuis.
 
In de wasbox gebruik ik alleen het naspoelprogramma.
Droogmaken met die handige papierendoekjes van de pomp.
Waxlaagje kan je thuis aanbrengen.
De wielen, onderzijde en binnenkant van de spatborden kan je best wel een beetje "grof" behandelen.
Dus redelijk dichtbij met de mond van de slang.
De rest zou ik iets "vriendelijker" behandelen, dus de slang zo'n 50 cm van de scooter afhouden.
 
zelfs over mn bus trek ik zon lans nog niet....
mensen hebben geen idee hoe slecht het is voor je lak om hem zo te stralen.
sopje en spons... klaar
 
ik spoot me brommer altijd gewoon af met de hogedruk in zoon box, nu ook me mp3 500, mits je niet direct op je electronica spuit moet zoon ding er tegen kunnen
 
Ik spuit auto, motor en scooter al jaar en dag schoon in de wasbox.

Over welke 'elektronica en lagers' praten jullie die zou kunnen beschadigen?

Het enige voertuig dat er echt niet van hield was een oude Bandit 600. Als er water over de bougiedoppen kwam liep hij een kwartier op twee cilinders. Maar bij een scooter zit de ontsteking onder plastic...
 
Al jaren spuit ik mijn scooter(s) af in een wasbox.
Nooit problemen met de elektronica gehad.
Je moet natuurlijk niet als een malle met de spuit in alle kieren en gaten gaan spuiten... :D ;):D
 
Ik doe altijd hoge druk voorwassen en dan waxen. Blijft geen enkel vlekje vuil achter en de waxlaag beschermt voor enkele weken (in goed weer). Is op een matzwarte brommer dus zie geen kleurverschil.

Brommers zijn niet zo vocht gevoelig. ik heb een agm caferacer dus bijna alle kabels liggen bloot rond het stuur. heb ook zo'n luchtfilter. Houd hier nooit rekening mee en is nooit fout gegaan
Post automatically merged:

sopje en spons... klaar
Als je geen krassen wilt zou ik wel eerst even afspoelen. Een hoge drukspuit doet dit goed ;)
 
Back
Top