Ik ben nu bezig om de naad in het midden van de kap dicht te smeren. Dit doe ik met epoxy hars zwart ingekleurt met zwart pigment en aangedikt met microballons sil-cell. Ik heb de tape er ondertussen al afgehaald, is overal wel netjes gelukt alleen is de hars in het midden van de kap wat te hard gaan lopen dus moet daar extra geschuurd worden!
Erg nice Kees! balhoofd/voorvork is mooi opgelost zo! Externe starter is ook slim Zit gewoon een kickstartrondseltje aan neem ik aan? Aangezien je hem niet aan de ontstekingskant start.
Aan de starter zit een rondseltje inderdaad. De ontstekingskant word helemaal dicht met een koolstof/kevlar afdek plaat/dop achtig iets. Ben ik nog volop mee bezig. Aan variokant komt er een plaatje wat terug schuifbaar is om het gat voor de starter te dichten.
- Tankgat erin gemaakt
- De hele kap geschuurt tot en met 600 water
- De kap wat bijgesneden aan de randen zodat links en rechts gelijk zijn :+
- De naad in het midden die gevult was met epoxy (ingedikt met Microballoons) geschuurt.
Eerst het tankje 'getest' hangt met twee tywraps vast
Toen kap dus even gewassen. Met de volgende 'naad' zullen jullie toch moeten leven of Jos moet spontaan zin krijgen om het nog beter af te werken :+
2115 gram dus! Alleen komen de beenkappen er nog bij, en die wegen ongeveer de helft van die 2KG Misschien dat ik daarvan ook een mal maak in de loop van het seizoen!