This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

JS-tuning Carbon sprinters 2009


btw
 
is voor 1m2, en dat is die carterkap niet

Carterkap is 1/10m2 ruim genomen, dus met die set-up is hij 172 gram aan weefsels (30 procent hars komt er ook nog bij).

Ik start de NRG sowieso al met een externe startmotor
 
Ik hoop voor je dat je die kap, stijf genoeg krijgt, want als dat niet zo is dan knapt je blok zo doormidden.
 

waarom maak je geen runner carterkap na? in plaats van dit lelijke model?

hoe ga je de kant die tegen het carter komt goed vlakken?

tof idee, maar ik denk dat er aardig veel bij komt kijken wil je het niet laten scheuren.
 
Zeker dat begrijk ik wel hoor Jordi en Jordy Het is niet dat ik het 'even' maak en monteer. Ik weet wat de consequenties kunnen zijn als dit onderdeel niet deugelijk geconstrueert is. Ik weet ik niet eens of het wel gaat lukken (sowieso niet voor sluiskil) maar vind het wel leuk om het te proberen.

Dit 'lelijke' model heeft veel makkelijkere vormen om er een mal van te maken. Runner carterkap heb ik overigens wel, maar deze vind ik prima!

@Jordi, het laminaat aan de raakvlakken word aardig dik, denk aan 3/4mm wat ongeveer net zo dik is als origineel. Vlak word hij sowieso aangezien de mal op een spiegel gemaakt word en je zo dus een vlak raak gedeelte hebt en rechter kan haast niet heb ik het idee

Over de stijfheid valt niet te twisten, carbon is namelijk veel stijver en nog steeds veel lichter te maken als het originele alumium exemplaar. Sowieso test ik de stijfheid wel.

Maar als iemand een idee heeft over de krachten die in zo'n kap komen mag zich daar wel over uitlaten. Ik wil hem nu vooral sterkte in de lengte geven en voorin de achterkap. Achterin word kevlar gebruikt voor als eventueel het koppelingshuis het begeeft.
 
Ben benieuwd! Zeker leuk om te proberen.
Ga je er ook een soort van busjes in verwerken waar de schroeven door komen of kan dit gewoon direct op het carbon?
Die kevlar lijkt me geen overbodige luxe nee , hoeveel lagen ga je daarvoor gebruiken?
 
Haha sorry, bij het horen van elec start denk ik meteen aan een interne startmotor. Maar dat dacht ik dus al, zal alleen onhandig zijn mocht ie een keer uitvallen, moet constant een loopjongen hebben met een boormachine. Maar daar gaan we niet vanuit he
Nu nog wachten totdat kees een complete carbon frame, velgen, bodyprotector en blokdelen van carbon gaat bouwen:winner:
Ik heb het al eens eerder gepost, maar ik sta er niet van te kijken als je volgend jaar echt FULL carbon gaat rijden zoals http://www.motorfreaks.nl/nieuws/carbon-duc-voor-120.000-2.html
 
Dat is meschien dit jaar al , dan moet kees nog maar 2 kapjes van carbon te maken
ZIet er goed uit kees maar dat weet je al
 
Dat is meschien dit jaar al , dan moet kees nog maar 2 kapjes van carbon te maken
ZIet er goed uit kees maar dat weet je al

enkel kappen zijn van carbon. bij de duc is alles behalve motor carbon.
verder heb in hier @forum wel al een carbon frame gezien denk van een runner. (kan ook ergens anders zijn)
 
morini injectie blokken rijden ook met plastic carterkappen.
veel sym's ook.

denk dat zolang je er geen drempeldorp mee rond rijd geen problemen mee zal krijgen hoor
 
@ El Berto

Klopt, Chezzmo was daarmee bezig, maar ik heb nooit meer een update van het rijdende ding gezien. Erg jammer.
 
Jongens, Jongens....

Als het regelmentair was om het frame in carbon uit te voeren had ik dat allang geprobeerd op z'n minst. Maar ik ga op me gemakje nu nog verder. Op deze manier kan ik nog best wat besparen

Beenkappen wil ik misschien ook nog van carbon maken, maar met de carterkap heb ik een grotere besparing voor nu.

Ik ben al begonnen straks wat foto's, ook word het voor Tom dan duidelijk wat ik gedaan heb om hem te vereenvoudigen

Owja; elsackje deed je je carterkap nog weg? :+ Want dan hoef ik niet te haasten haha