This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

jouw ervaring met tuners

Status
Not open for further replies.
Shieldup said:
volgens de jager had hij 17 pk en volgens dila hadden wij rond de 15 pk maar in het echt gingen wij harder en hadden wij (voor ons gevoel) meer pk.

.

Zolang je het niet gemeten hebt, en je praat over "voor ons gevoel" is het natuurlijk gis werk. En kan zijn scooter gewoon 17pk hebben en jullie 15pk.

En dat langer mee gaan, tja. Dat kan vaak meer zitten in de manier waarmee de eigenaar ermee om gaat en hoe hij/zij de brommer onderhoud. Of je moet zeker weten dat het bedrijf iets verkeerd gemonteerd heeft oid. Of je niet goed heeft geinformeerd hoe je verder moet met de brommer (oliegebruik enz)

Tinne.
 
weet ik ook wel, ik wist ook dat ik dit zou krijgen maar ik wou het gewoon ff zeggen.

en trouwens als je 2 winkels wil gaan testen hoe moet je dat dan doen.
nou wij deden het zo; 2 scooters naar dila 1 naar de jager en die van dila kwamen er voor ons gevoel beter uit.

owja en vgan die testbanken die van de jager staat er bekend om om hoger uit tekomen net zoals die van koopmans 24 pk kan aangeven
 
''die van koopmans'' rekent in din-pk
iedereen weet dat je dat met 0.8 moet vermenigvuldigen om op het werkelijke vermogen uit te komen


tenminste... bijna iedereen
 

Zucht...die van koopmans geeft niet teveel pk aan, hij meet alleen andere waardes. En DeJager maakt hier geen gebruik van, die meet gewoon de standaard SAE pk's.
 
sr-xtreme said:
''die van koopmans'' rekent in din-pk
iedereen weet dat je dat met 0.8 moet vermenigvuldigen om op het werkelijke vermogen uit te komen


tenminste... bijna iedereen

Dank je Jasper, Ik was weer te laat
 
Ervaring:

Twins Evo 6 70cc tuned piaggio...
Cilinder was netjes bewerkt, veel vermogen!
Afspraak was wel beetje mis gelopen. toen ik daar aankwam was er nog niets aan gebeurd. Maar netjes opgelost door er ala minute aan te beginnen. Wel een middag daar moeten zijn, mja, zoals we weten hebben de tuners het druk

Binnenkort mijn bevindingen met koopmans

-:-
 
Mol said:
Bel Koopmans en verneuk niet dit topic.

was dat tegen mij bedoelt?? ik vraag gewoon netjes waarom dat is , dan hoef ik toch niet zo'n antwoord??

er zijn denk ik wel meer die willen weten waarom het is en wat het verschil precies inhoudt...
 
k heb dit topic dus ff doorgelezen, maar kan eigenlijk erg weinig over de prijzen vinden, wie kan mij mss een beetje in de richting helpen.
wie weet ongeveer de prijzen van twins, koopmans, de jager en vtm.
k heb het dus over cil. en carters tunen, krukas, ontreking en cil. plaatsen.

de prijzen hoeven niet exact tezijn maar gewoon een richtprijs is goed
groetjes arthur
 
Dimer said:
haha op scooter frieks ben je al 'de Mol'!!



mag ik je handtekening?? :*
vind je eht leuk om mij te kwooten ofzo op dat moment had ik nog geen idee van die website
 
Volgens mijn kennis heb ik nog nooit een cilinder terplekke getuned , ik vind het niet fijn als klanten zo lang moeten wachten.Vandaar dat ik de cilinder altijd een dag later klaar heb, desnoods werk ik s'nachts door. ( kleine uitzondering daargelaten ) Mogelijk heb je een cilinder laten diamanthonen dat gebeurd vaker omdat dat niet zo tijdrovend is.

Ik kan de meeste klanten wel voor de geest halen, maar dit kan ik niet meer uit mijn bol gevist krijgen. Mogelijk is het lang geleden.

In het algemeen wil ik nog wel even zeggen dat bij tuning de afstelling en combinatie van onderdelen van cruciaal belang is. Ik denk dat vele hier nog wat winst mee kunnen boeken ! Anders gezegd is het onmogelijk te zeggen welke van de 2 vergelijk cilinders het best presteerd, het wordt pas waardevol met volledige metingen,100 % gelijke onderdelen EN een optimale afstelling. Voor veel mensen is dat laatste een probleem omdat het nogal tijdrovend is.
Besef je dan wel dat je proef dat zo goed als zinloos is geweest.
Wetenschappelijke proefopstellingen zijn meestal volledig met een compleet verhaal van omstandigeheden met alle relevante parameters, dan kun je pas praten over een representatieve meting.

The Ant.....
 
Waarom wordt er niet een x een tune wedstrijdje gehouden, iedereen krijgt een merkloze 70cc cilinder en mag hem max tunen, dan kijken wie 't hoogste vermogen kan scoren... Jmmr alleen dat dit nogal wat centen kost :'(
 
Boxster@Aerox said:
Waarom wordt er niet een x een tune wedstrijdje gehouden, iedereen krijgt een merkloze 70cc cilinder en mag hem max tunen, dan kijken wie 't hoogste vermogen kan scoren... Jmmr alleen dat dit nogal wat centen kost :'(


beetje loze opmerking dit beter blijf je ontoppic
 
idd:
goedde bevinding met twins:
-de stickers plakken heel goed
-kameraad is speciaal van belgie naar twins gegaan om zn evo setup voor zn booster te halen, hij heeft zeer goedde service en uitleg+korting gekregen. en ze hebben zn cilinder ter plekke afgewerkt oid(niet getuned).
 
Heb mijn evo 6 vorige week naar twins gestuurd om te laten tunen.
Kreeg hem 3 dagen daarna thuis alweer in de bus, super dus.
Zag er opzich best netjes uit nu alleen kijken wat gaat presteren.
Zover ik nu kan ordelen vind ik twins erg goed en houden ze zich aan hun afspraken iets wat ik bij koopmans helemaal niet het geval was.
Daar kreeg ik na 3 maanden te horen dat me carters klaar waren dus ik er naartoe na een uur rijden aangekomen waren ze nog helemaal niet klaar.
Iedere keer belooften ze dat het klaar zou zijn en steeds was het niet klaar en werdt het uitgesteld.
Ik vind wel dat nu ik me carters heb dat het er goed uitziet maar dat mag ook wel na zoon lange tijd wachten.
 
Status
Not open for further replies.