John's 2Fast4Race Sprintframe

Status
Not open for further replies.
Erg nice geworden man.
Begint gelijk weer te kriebelen om wat nieuwe frames te gaan lassen. *D
Misschien komt er ooit weer een dag dat ik het weer ga oppakken.


Ik wel iig wel ff een keer een rondje rijden op dat ding van je :D

Denk niet dat dit zal gebeuren, ik mag zelfs niet eens op rijden. Terwijl hij op die van mij wel mag.

Ben benieuwd wat komt uitrollen 24feb John, en doe aub SAFE en komt alles goed. Denk dat wel leuk 23,7 pk komt :) Mijn blokje is al klaar :+
 
Denk niet dat dit zal gebeuren, ik mag zelfs niet eens op rijden. Terwijl hij op die van mij wel mag.

Ben benieuwd wat komt uitrollen 24feb John, en doe aub SAFE en komt alles goed. Denk dat wel leuk 23,7 pk komt :) Mijn blokje is al klaar :+

niet zo piepen kevin:p
ik denk dat er wel meer dan 24 score uit gaan komen maar dat wachten we af.
 
Erg nice geworden man.
Begint gelijk weer te kriebelen om wat nieuwe frames te gaan lassen. *D
Misschien komt er ooit weer een dag dat ik het weer ga oppakken.


Ik wel iig wel ff een keer een rondje rijden op dat ding van je :D

Ja ik heb toch maar verstevigingen aan gebracht ;)

:X ben er niet zo kapot van dat er mensen op mijn sjeezer rijden ;)
Maar goed kan wel een keer een kleine uitzondering maken :)

Denk niet dat dit zal gebeuren, ik mag zelfs niet eens op rijden. Terwijl hij op die van mij wel mag.

Ben benieuwd wat komt uitrollen 24feb John, en doe aub SAFE en komt alles goed. Denk dat wel leuk 23,7 pk komt :) Mijn blokje is al klaar :+

Niet zo janken jongen! ;)

Hoe kom je nou weer bij 23,7? beetje vreemde score om te noemen :X maar goed ik hoop toch wel op 24+ dat moet cker wel te doen zijn voor een untuned 2Fast ;)

niet zo piepen kevin:p
ik denk dat er wel meer dan 24 score uit gaan komen maar dat wachten we af.

Idd ;) ik hoop dat toch ook wel...
 
Idd, als je beetje lekker afsteld op de carb en overbrenging is dat er nu vast wel uit te halen. Mja het blijven scooters dus you never know.
 
Mijn 2fast gaf ook niet echt dik vermogen, maar knalde wel onder de 7 met een complete zippa, alleen jij hebt je gewicht niet echt mee:p
 
Mijn 2fast gaf ook niet echt dik vermogen, maar knalde wel onder de 7 met een complete zippa, alleen jij hebt je gewicht niet echt mee:p

:X

Dat is waar. maar toch weeg ik totaal incl frame vloeistoffen etc rond de 140 kilo.

Dat is vergelijkbaar met bijv. een Std scooter met een rijder van 70 kilo.
dus het valt nog wel mee... maar onder de 7 word wel lastig denk ik...

Maargoed we zullen zien.

Dat vermogen verhaal is mij ook erg onduidelijk. ik heb scooters gezien met veel vermogen die niks klaar maakten. en scooters gezien met relatief weinig vermogen die erg leuke tijden reden...

Laatst ben ik met dennis en kevin (Speed zipje) wezen banken. ze kwamen binnen met 18pk en dit liep erg lekker op straat. daarna kwam er een score uit van 20,4 pk. en dit liep voor geen meter :X

Iemand een idee hoe dit kan? ik heb dit namelijk vaker gezien/gehoord.
 
:X

Dat is waar. maar toch weeg ik totaal incl frame vloeistoffen etc rond de 140 kilo.

Dat is vergelijkbaar met bijv. een Std scooter met een rijder van 70 kilo.
dus het valt nog wel mee... maar onder de 7 word wel lastig denk ik...

Maar jij bent wel een stukkie lager;)

Ik was incl zip iig 130+ kg (65kg rijder + 68kg zip)

iig succes met je project, zie em vast wel een x dit seizoen.
 
Laatst ben ik met dennis en kevin (Speed zipje) wezen banken. ze kwamen binnen met 18pk en dit liep erg lekker op straat. daarna kwam er een score uit van 20,4 pk. en dit liep voor geen meter :X

Iemand een idee hoe dit kan? ik heb dit namelijk vaker gezien/gehoord.

Kan aan verschillende dingen liggen.

Ik had zelf met mijn runner dat die op de bank was afgesteld.
Op straat moest ie meer toeren draaien.
Dit scheelde ook best wat op de 150 meter.
Je hebt ook te maken met het feit dat het weer buiten invloed heeft op je afstelling.

Kan ook zijn dat je iets meer wheelspin krijgt ( wat je niet altijd hoeft te merken).
Of dat je snaar misschien iets (meer) slipt.
 
beetje late reactie:p Heeft vaak te maken met dat iedereen op een tovami test. De tovami heeft een super kleine rol en bijna geen massatraagheid waardoor je niet echt een goede simulatie krijgt van op straat rijden. Ik heb al vaker gezien en gehoord dat als men op een tovami test dat het toerental niet overeen komt wanneer men op straat rijdt en je daardoor ook geen verbetering voelt en ziet omdat je dan nog niet in de powerband rijdt en je alsnog weer kan gaan kloten met de overbrenging.

maar ontopic. Wanneer ga je weer testen? ben benieuwd wat je die JS uitlaat doet...
 
beetje late reactie:p Heeft vaak te maken met dat iedereen op een tovami test. De tovami heeft een super kleine rol en bijna geen massatraagheid waardoor je niet echt een goede simulatie krijgt van op straat rijden. Ik heb al vaker gezien en gehoord dat als men op een tovami test dat het toerental niet overeen komt wanneer men op straat rijdt en je daardoor ook geen verbetering voelt en ziet omdat je dan nog niet in de powerband rijdt en je alsnog weer kan gaan kloten met de overbrenging.

maar ontopic. Wanneer ga je weer testen? ben benieuwd wat je die JS uitlaat doet...

Ja precies dat dacht ik dus ook. dat zou dus betekenen dat je gewoon lichter in de rollen moet op straat? ivm meer weerstand? of zie ik dat verkeerd?

Voorbeeld:

Mijn oude speed blok 6t had ik verkocht. die kwam ik tegen @ meppel vorig jaar. hij was bij XSH in meppel op de bank geweest en na een aantal runs en wijzigingen had hij 20,4 pk met een oude speed. maar hij reed er tijden mee van 8,6 8,4. toen heeft hij zijn oude rollen(lichter dacht ik) er weer ingedaan waar hij maar 18pk op de bank mee had en daar reed hij ff onder de 8 mee. 7,8 dacht ik.

Ik ga de 24ste weer op de bank. ben erg benieuwd wat er nu uit komt...

Kan aan verschillende dingen liggen.

Ik had zelf met mijn runner dat die op de bank was afgesteld.
Op straat moest ie meer toeren draaien.
Dit scheelde ook best wat op de 150 meter.
Je hebt ook te maken met het feit dat het weer buiten invloed heeft op je afstelling.

Kan ook zijn dat je iets meer wheelspin krijgt ( wat je niet altijd hoeft te merken).
Of dat je snaar misschien iets (meer) slipt.

Wat dus betekend dat je lichter in de rollen moet. moet maar eens me toeren teller goed fixen zodat ik kan zien hoeveel toeren hij op straat draait...
 
je zal altijd nadat je van de bank komt op straat moeten testen want je bent op straat meer toeren nodig omdat het niet exact gelijk ligt aan de toeren die je op de bank draait dat heb ik me in ieder geval door marco laten vertellen, dat dit door de grote en massa traagheid van de rol kwam wist ik niet :z maar goed weer wat geleerd...

verder nix anders dan respect voor je project jhon en ik ben benieuwd hoe het dit seizoen zal lopen op de weg...
 
je zal altijd nadat je van de bank komt op straat moeten testen want je bent op straat meer toeren nodig omdat het niet exact gelijk ligt aan de toeren die je op de bank draait dat heb ik me in ieder geval door marco laten vertellen, dat dit door de grote en massa traagheid van de rol kwam wist ik niet :z maar goed weer wat geleerd...

verder nix anders dan respect voor je project jhon en ik ben benieuwd hoe het dit seizoen zal lopen op de weg...

Dus komt het er op neer dat een tovami geen goede simulatie van de realiteit weergeeft! Daarnaast is de meettijd bij 25pk+ blokken wel heel erg kort op een tovami. Je wilt toch dat het toerental van de bank en de straat met elkaar overeenkomen??
 
Dus komt het er op neer dat een tovami geen goede simulatie van de realiteit weergeeft! Daarnaast is de meettijd bij 25pk+ blokken wel heel erg kort op een tovami. Je wilt toch dat het toerental van de bank en de straat met elkaar overeenkomen??

Bij mij komt dit gewoon overheen hoor... Met meerdere scooters.
 
Nou vandaag wezen banken.

Viel me toch weer een beetje tegen. Maar goed we hebben progressie geboekt en dat is het belangrijkste.

De Scores:

23,1 Pk Constant bij een 12,4 NM koppel
23,5 PK Piek score

Niet slecht als je nagaat dat ik binnen kwam met 19,1.... wat ik overigens erg vreemd vond. Maar na 1,5 uur al weer 4pk verder. Verder kunnen er nog wel dingen verbeterd worden. Zo kwam ik erachter dat me Flens scheef voor mijn poort zat. Wat dus nooit bevordelijk kan zijn.


Grafieken:

Johnvermogen-toeren.jpg


Het "piekje"

Johnmetpiekje.jpg


Johnvermogen-koppel-1.jpg


Wat foto's

IMG_2692.jpg


IMG_2691.jpg


IMG_2696.jpg


IMG_2697.jpg


Filmpje:

Volgt. Youtube spaced.


Ook even een ander tankje gefixed voor het frame 250ML :X .

IMG_26791l-1.jpg


Dus het opbouwen kan weer beginnen....

Binnen kort maar eens rijden...

Groeten,
 
Last edited:
Een 2fast moet met gemak de 24 aan kunnen tikken. Ik zou het er in iig niet bij laten.

Wie heeft trouwens je blokje getuned?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top