Je volgende barrel #38

Status
Not open for further replies.
Ok, maar voor de doelgroep is het nou eenmaal een zuinig autotje.

Very true. Voor mn vriendin zou het een erg leuk autootje zijn, maar die vind ze niet mooi. Zelf moet ik te veel op de snelweg rijden. Prijs is volgens mij wel erg gunstig. ;)
 
Dank je :#

Iemand anders misschien interesse in een S2000 dan? :P

297662_2225716039010_1131035820_2615117_2679339_n.jpg
 
Die S2k in onderdelen?
Zonde is echt een mooie bak :)

Snap niet dat ze die niet kwijt raken, echt duur is die ook niet voor een LHD model.
 
Vinden jullie van een Glanza ? http://link.marktplaats.nl/485847381

Jammer dat het Automaat is want hij ziet er echt gaaf uit :W

Zag er laatst 1 en dat gaat best wel leuk, of rijd het echt voor geen meter :P

Zit een beetje buiten Honda te kijken als opvolger en dit leek me wel lachen.
 
Last edited:
member heeft er ook 1... Maar zeker wel toffe bakkie´s imo! relatief veel pk's voor t gewicht... niet al te duur.
 
Zit net op Youtube te kijken, zn ding is stock (133pk) niet echt super snel ofzo :P

Maar het schijnt, wat ik net lees, ze voor een kleine 1000euro aan parts al op de 180/200pk zitten :W Dan word het interessant :P

Ik vind het wel een potentiële opvolger. "Even" naar de 180pk wippen, kooi dur in en goaaan.

Lekker cheap per maand hehe.
 
Staan er zat met 200pk tekoop in england.
Zijn idd easy naar mee vermogen te brengen
 
Last edited:
Oke, thnx.

Rijd nu een ford courier 1.3 carb. benzine, 1:12-1:10 ongeveer, maar wel 5 eur/mnd wegenbelasting.
Maar maak veel Km's, dus dan kan het wel uit denk ik:)
 
@ Glanza verhaal : Om het vermogen betrouwbaar op de wielen te krijgen (Die 180/200pk) ben je wel even bezig. Ook die €1000,- is erg optimistisch. Denk dat je eerder aan 4k moet denken. Er moet veel aangepast worden om het (nogmaals) betrouwbaar te krijgen.

Voorbeeld : Orginele spruitstuk heeft een restrictie waardoor de boost niet hoger als 0.8 bar mag komen. Kwaliteit spruitstukken beginnen bij zo'n 300 pond. En dan heb je alleen nog maar je spruitstuk. Downpipe, catback, Turbo actuator, Ecu, Luchtfilter, Boostcontroller etc etc
 
@ Glanza verhaal : Om het vermogen betrouwbaar op de wielen te krijgen (Die 180/200pk) ben je wel even bezig. Ook die €1000,- is erg optimistisch. Denk dat je eerder aan 4k moet denken. Er moet veel aangepast worden om het (nogmaals) betrouwbaar te krijgen.

Voorbeeld : Orginele spruitstuk heeft een restrictie waardoor de boost niet hoger als 0.8 bar mag komen. Kwaliteit spruitstukken beginnen bij zo'n 300 pond. En dan heb je alleen nog maar je spruitstuk. Downpipe, catback, Turbo actuator, Ecu, Luchtfilter, Boostcontroller etc etc

Wat jij wat van ombouw van Auto naar Manual ?

Want heb deze gezien: http://link.marktplaats.nl/485847381 Waarschijnlijk kan ik me EK inruilen + klein bedrag. Maar tis een automaat.

Hoor morgen wanneer ik kan langs komen, wagentje ziet er leuk uit en heeft best een leuke spec lijst.

Is dit een beetje makkelijk zelf te doen ? Want dit vertelde hij mij in een mail:

We kunnen de auto ook ombouwen naar handbak, dit is niet al teveel werk namelijk.

Alsnog gaat de auto goed vooruit als automaat, maar het is begrijpelijk dat voor het sportieve wel een handbak leuker zou kunnen zijn. Let wel op dat er 2 handbakken zijn voor de Glanza Turbo namelijk 1 met en 1 zonder LSD. Afhankelijk van welke je dan zou willen hangt de prijs ook vanaf natuurlijk. De LSD bak is flink aan de prijs namelijk t.o.v. de bak zonder LSD.

LSD bakken bij de Starlet zijn nog duurder dan de Honda S80 bakken. Een S80 bak zit vaak tussen de 650 en 750, voor een LSD bak van een Starlet kan je gerust 950 zeggen, en dat is dan de prijs vanaf!

De automaat is in de starlet zeker niet verkeerd. Sowieso is het eigenlijk niet te vergelijken t.o.v. een Honda, qua trekvermogen. Enkel zijn dit natuurlijk geen hoog toerige motorblokken maar dat wordt weer gecompenseerd met boost.

Ik laat je na het weekend even weten of de auto weg is gegaan of niet, zo nee, dan zet ik even de prijzen neer voor eventueel een handbak conversie.

Ik hoef niet perse een LSD bak te hebben :) Wil gewoon lekker kunnen rijden en met +/- 160pk ben ik al goed tevreden. :D!

Heb gelezen dat +/- 160pk goed te doen is op een standaard glanza versnellingsbak.
 
Automaat is gewoon niks waard. Dus daar zou ik gelijk vanaf stappen. PME is een bekend bedrijf voor mij en leverd geen praatjes. Dus daar kun je zoizo goed terrect.

LSD is leuk, heb ik ook. In mijn glanza is dat fabrieksaf geleverd. Jeroen (d34dly) hier op t forum rijd ook met n glanza, maar dan zonder LSD. Toen het vermogen nog wat lager lag (rond de 140/150 pk ging dat goed. Nu merken we wel dat het een gemis is. Auto schuift rechtdoor in bochten en heeft veel wielspin (1 wiel draait, andere niet)

De versnellingsbakken ansich kunnen veel geweld aan. Er zijn gebouwde 4efte's met 300 pk die gewoon op een stock versnellingsbak zitten. Geen probleem.

Edit : Er kan trouwens ook gewoon een normale starlet bak achter gezet worden. Die kosten natuurlijk niks. Zijn sterk zat.
 
Want ik zit te denken om dat ding te halen, maar sta als 2e op de lijst. Er komt zaterdag iemand kijken. :(

Die Glanza ziet er gewoon gaaf uit en kan me EJ9 er inruilen. :W Zit ook best een leuke optie lijst op.

Maar dan met de tijd daar om te laten bouwen naar handgeschakeld en dan gelijk LSD te pakken.

Dan rij ik heel even met automaat (lees maandje of 2) maar dat maakt mij niks uit. Kan ik even wennen aan RHD :+
 
Last edited:
Ombouw naar LHD wordt nooit gedaan bij glanza's. Men koopt dan gewoon een starlet chassis en hangt het blok om.

Maar goed, zo'n glanza hoort RHD te zijn. Ze zijn immers nooit anders geleverd.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top