This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Je volgende barrel #38

Status
Not open for further replies.
Onzichtbaar voor ons

Mini Cooper is wel gaaf, maar inderdaad zoals Lennox al zei hebben de eerste versies wel problemen met de bak (diegen met een Midlands bak, check newminiclub.nl bv.). Dus dat is oppassen als je zon oude koopt.

Dan heb je dat er in 2007 het volledige BMW blok in is gekomen, veel zuiniger, 6e versnelling, etc. Maargoed, dan zit je wel boven budget, denk dan aan een goede 10-12k voor een leuk uitgeruste Cooper (Pepper uitvoering bv.). Deze is vanwege milieulabel ook weer goedkoper te importeren

Voor mijn nichtje heb ik afgelopen zomer een Cooper Pepper geimporteerd uit DLD, erg goede deal gemaakt. Een hele mooie Cooper met veel extra's (stoelverwarming, glazen dak, etc), relatief weinig kilometers, 2007, net nieuwe BMW blok erin en een set winterbanden, voor net iets boven de 10k (ex import):

[ir]http://img835.imageshack.us/img835/7853/bba8a2bcef1d3a96c6a292a.jpg[/ir]

Zoiets wil je, ga je minder uitgeven wordt het of een kaal ding, of een zuipend risico geval....

Mn moeder heeft eerst een normale Cooper gehad. Nu een Cooper S met van die flippers op het stuur. Die laatste is ook eigen import uit Duitsland.

Gewone Cooper rijdt leuk en zuipt lang niet zoveel als een S versie. Maar dat laatste is ECHT leuk rijden. Als het tweede auto wordt zou ik stiekem voor een S kijken Arne.

Wat Sjoerd qua prijs zegt klopt wel. Nieuwer type met beetje opties kost zo 10-12k

Mooi ding, ben alleen niet zo van een wit dak, wil perse zwart, zeker icm een panoramadak.

Verder is mijn budget duidelijk, ik ga gewoon geen >10k uitgeven voor een auto.

Ook een vroege Cooper is nog prima te vinden met een lage km stand en veel opties, heb je ook flink minder afschrijving, want ik verwacht dat deze auto's goed geld waard blijven, zeker aangezien we er maximaal 10k km per jaar bijrijden . Dat ie iets meer benzine gebruikt als een facelift vind ik de meerprijs zeker niet waard.

Van de versnellingsbakproblemen ben ik op de hoogte, maar de bak is gereviseerd voor 500 euro, en de in- en uitbouw is ook geen probleem.

Het wordt voorlopig onze eerste auto. Ik koop hem niet voor het echte vlammen, dat doe ik wel met mn Golf 2 GTI :+

Zwart dak vond ik ook mooier, maar mn nichtje niet... En het totaalplaatje van deze is toch wel erg gaaf, witte spiegels, strepen, etc.

Als je niet heel veel km's gaat maken (dus 10k per maand) maakt het idd wat minder uit hoeveel die verbruikt (20% zuiniger btw).

Ga je in DLD kijken of NL? Voor Mini's uit 2007 scheelde het behoorlijk, zeker als je eerlijk vergelijkt met alle opties etc.

Status
Not open for further replies.