Je volgende barrel #36

Status
Not open for further replies.
Congratz! Zij kreeg toentertijd geen Nationale Hypotheek Garantie op het hypotheek als ze niet die paar duizend piek zou aflossen, dus er wordt best nauw naar gekeken...
 
wel raar hoor...

mjah heb nog nooit een lening genomen(op hypo na)... wist wel dat je met tel abbo ook bkr kreeg.
 
Tis een open deur, maar leningen moet je echt vanaf blijven, wil je kredietwaardig zijn... Kan ook de Opel-dealer binnen lopen en direct voor 20k een nieuwe Meriva bestellen voor m'n gezinnetje, 10k aanbetalen, en over 2 jaar de rest, maar dan zit ik met een registratie, en als ik over 4 jaar iets anders nodig heb, het ik ongetwijfeld een probleem... Bij Frank zal het ongetwijfeld anders in elkaar zitten, woont thuis enzovoorts...
 
zijn best wel redenen waarom ik mezelf wel iets zie lenen... gelukkig is dat nooit nodig geweest, maar zou me er absoluut niet voor schamen, mocht 't ooit zover komen...


lenen om dure kleding en luxe artikelen te kopen, is gewoon dom idd..
 
Om even de raadsels uit de wereld te helpe.
Ik heb nu idd een BKR registratie.
Dat is enkel voor het openstaand bedrag wat ik over 2 jaar of eerder moet betalen.
Los ik dat bedrag af gaat de BKR weg en heb nergens geen last meer van.
Ik doe het nu op deze manier want kan het zo betalen maar op dat rest. bedrag kan ik nu zelf rente trekken van de bank:p
 
Bkr blijft 5 jaar staan na afbetaling... Hoe oud ben je dan? Wil je dan nog steeds alleen een huurhuis of een hypotheek voor een eigen huis? :X Iets meer in verdiepen dan weet je dat zelf ook..
 
jah maar afbetaald is afbetaald toch? lijkt me sterk dat ze moeilijk gaan doen omdat je een lening hebt gehad..... en volgens mij is een negatieve bkr registratie 5 jaar geldig.
 
Ach jezus, het blik straatjesdenkers is weer open getrokken hoor. :D

Veel plezier ermee Frank. naast een Supra is een nieuwe Swift een verdacht veilige keuze. :)
 
jah maar afbetaald is afbetaald toch? lijkt me sterk dat ze moeilijk gaan doen omdat je een lening hebt gehad..... en volgens mij is een negatieve bkr registratie 5 jaar geldig.

Uw gegevens blijven dan nog vijf jaar zichtbaar. Bij uw gegevens staat vermeld dat het een afgelopen krediet is en per wanneer dit werd beëindigd. Uw gegevens verdwijnen automatisch uit het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) als de bewaartermijn van vijf jaar is verstreken.

Keuze heeft Frank zelf gedaan, slim is anders (helemaal voor een auto) dat je geen leuke corollatje ufzo, had gekocht bij ons Frank;)
 
Dat geld alleen voor een negative BKR.
Als alles gewoon goed verloop heb ik nergens geen problemen mee.
Heb me goed laten informeren.

En zoals eerder gezegt, tis men eigen keus.
Aankomende 10/20 jaar rij ik dat ding niet op.
 
Als je er normaal mee doet niet nee.
Kennis van mij heeft 13 jaar terug een fiat marea station nieuw gekocht en heeft hem nog steeds .
Weinig kosten aan gehad altijd.
en zolang die zo blijft rijd ie hem gewoon op
 
Als je er normaal mee doet niet nee.
Kennis van mij heeft 13 jaar terug een fiat marea station nieuw gekocht en heeft hem nog steeds .
Weinig kosten aan gehad altijd.
en zolang die zo blijft rijd ie hem gewoon op

M'n pa 8 jaar geleden een nieuwe Zafira, nu 240k gelopen, niks noemenswaardigs aan mis gegaan... rijdt goedkoper auto als ik :D
 
Ook al is het een renteloze lening, het wordt toch geregistreerd, en neem maar van mij aan bij een Hypotheek, ze gaan er vragen over stellen ;)
Het is makkelijk te weerleggen, maar toch. Je zit nu in een periode dat je misschien toch wel een huis wil gaan kopen binnen nu en 2 jaar en dat gaat wat moeilijker als die (renteloze) lening nog openstaat.
 
Je hoeft niks te weerleggen, er wordt gewoon simpelweg minder hypotheek verstrekt. De maandlasten worden berekend als 2% van de kredietlimiet.

Maar goed, auto's.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top