Italjet F50(beetje Hulp)

Spitfire_531

Well-Known Member
Hey ik heb een Italjet F50 LC en ik heb een vraag..als ik een uitlaat voor sr2000 koop (heeft namelijk ook Morine Horizontaal)kan ik die dn ook op mijn F50 zetten en geld dit ook voor een cilinder fn de sr2000??
 
Advertisement - register to remove this

Op je eerste vraag. Ja, volgens mij past een uitlaat van een SR2000 ook onder een F50.

Voor je 2de vraag. Ja, dat kan je spanningsverdeler/gelijkrichter zijn. Doet je verlichting het wel nog? Deze lopen ook via de spanningsverdeler. Anders zou het je lichtspoel kunnen zijn.
 
Ja mijn lichten deden het int begin niet..ik heb de scooter 2de hands gekocht.. maar toen ik de kappen eraf haalde toen zag ik al snel dat de draden los zaten..na het aansluiten van de draden deden de lichten het gewoon..maar na een tijdje hielde ze ermee op electrische start deed het ook.. de claxons niet en knipperlichten ook niet.. wat is een lichtspoel??
 
Italjet4Life said:
Uitlaat van sr2000 past wel, alleen je kan de ophanging maar met 1 bout vastzetten, de ophanging van de uitlaat is te groot.
Althans dat was bij mij wel zo...


Dat los ik wel op met een andere ophanging ofso..kan er vast wel eentje vinden..


Maar wat te doen zodat me accu weer oplaadt tijdens rijden??
 
accu kan ook gewoon versleten/op zijn, aangezien jouw licht het nog wel doet.
Zitten de + en - nog wel aangesloten op de accu en is de zekering nog in tact?
Laad anders de accu op met een losse lader of koop een nieuwe (kosten ong. 20 euri!)
 
kheb er al lang een nieuwe accu in..en me lichten doen het nu nie meer:(

P.s. de accu is ongeveer 2 weken oud..ook al opgeladen met losse lader toen deed ie het gwoon maar na tijdje wasdie weer leeg:'(
 
Aangezien je lichten het ook niet meer doet zou ik het op de spanningsverdeler gokken.
Maar meet eerst even de lichtspoel door.

Aan de rechter kant van je carter zit je vliegwiel;
onsteking1.jpg


Hierachter zit je ontsteking;
spoel1.jpg


Die met zwart tape ingewikkelde spoel is de ontstekingsspoel, deze levert de spanniing aan je bobine waardoor je bougie vonkt. Die andere 3 speoelen staan met elkaar in verbinding, en zjin de lichtspoelen. Deze leveren spanning om je lampen te laten branden, en je accu op te laden.
Vanaf je ontsteking lopen 3 draden. Als het goed is een rood/witte, een gele, en een paarse. Bij mij is de rood/witte mijn ontsteking, de gele voor mijn verlichting, en de paarse voor mn accu. Zowel de gele als paarse gaan als het goed is via de spanningsverdeler. Als je de rode draad van je multimeter aan de gele draad hangt, en de zwarte tegen je carter houd, zou je minstens 7V AC moeten meten als je dan kickstart.

(mocht je geen multimeter hebben, ze kosten maar een paar euro bij de praxis. De meest goedkope is goed genoeg om dit soort dingen na te meten. En meten.. is weten :))
 
Wat zeg ik hierboven nou tegen je :p
Vliegwiel hoeft er niet af als je de spoelen door wilt meten.
Gewoon de draden volgen welke er rechts-onder uitkomen en het stekkertje gebruiken om je multimeter op te zetten.

En als je een zuigerstop gebruikt, heb je geen vliegwielsleutel nodig :S Het is 1 van de 2... Die moer op je vliegwiel kun je met een gewone steek, dop, pijp of ratelsleutel losdraaien als je zorgt dat het vliegwiel niet kan meedraaien, met behulp van een vliegwielsleutel of een bougiestop.
 
ja ik lees wat je zegt..maar ik had de pagina niet ververst dus het stond er nogh niet fn dat het niet los hoeft maar ik hyeb net de multimeter aangesloten hij meet helemaal nixm dus ik weet niet cker als ik hem goed heb aangesloten..ik zal zo ff fotos maken.. kmoet ff de digi cam zoeke
 
Last edited:
Hier dus eindelijk wat fotos niet egt goeie kwaliteit moest met de webcam doen want me ma heeft de digi mee op vakantie..



Dit is mijn vliegwiel


en dit is me gelijkrichter plus draadjes volgens mij is dat gele draadje in die witte ding fn mijn ontsteking maar ik weet niet cker
 
Hmmm kheb net me vliegwiel deraf.. het blijkt dat gwoon aan de binnenkant fn die rand gwoon hele brokken zijn afgebroken..dus zal nieuw vliegwiel moeten halen..kwas al van plan om nieuwe ontsteking te halen dusja daar krijg je vliegwiel bij..in iedergeval bedankt voor alle hulp;)
 
Die "gelijkrichter" van je... is je startrelais :p
De gelijkrichter is zilverkleurig, en zit achter je voorkap rechts van het handschoenenvakje ;) Gaat een brede platte stekker in met 4 draden, en is waarschijnlijk van het merk Ducati.
Maar je moet meten waar je ontsteking de kabelboom ingaat. Dat is een stekkertje met 3 draden, die daar ook ergens bij je startrelais in de buurt moet zitten.

Ik heb nog wel een vliegwiel voor je liggen van mijn F-50. Maak eens n foto van de binnenkant van je vliegwiel.
 
Back
Top