Startproblemen Italjet F50 LC

ItlajetF50

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een Italjet F50 LC en heb startproblemen met deze scooter op het moment dat de buitenlucht koud of vochtig is. Wat ik dan ook doe start hij niet behalve als ik mijn hand op de carburateur houd tot er een beetje benzine uit komt en dan start hij met een klein beetje gas geven gewoon. Als hij eenmaal gestart is dan loopt hij gewoon perfect. Ik ben naar een scooter winkel geweest en deze zeiden dat het waarschijnlijk aan de elektrische choke lag, ik heb dus een choke gekocht en deze erin gezet, maar heb nog steeds hetzelfde probleem. Wat kan ik hier aan doen?

Tevens is de luchtfilterslang een beetje gescheurd waardoor hij dus ook een beetje valse lucht zuigt, aangezien Italjet failliet is zijn er dus ook geen onderdelen meer te krijgen en ben ik al een paar dagen bezig met het vinden van een geschikte oplossing voor dit probleem, misschien heeft een van jullie hier een goede oplossing voor?

Alvast bedankt voor de hulp,
Groetjes,

Kilian
 
Advertisement - register to remove this

Dit kan je testen, start je brommer en rijdt een stukje.
5 minuutjes, dan trek je snel je bougiekop eraf en draaj je bougie eruit.

Let op, deze is erg warm en kijk naar de kleur van de kop is deze wit dan moet je een paar maten groter.
 
gewoon even de carburateur eraf halen en de sproeiers eruit draaien , en dan met een blaaspistool alle sproeiers en gaatjes doorblazen , en meteen even kijken wat voor maat sproeir erin zit.
 
Back
Top